1. leht 1-st
6litule villkumine/p6lemine
Postitatud: 23 Mär 2014 19:03
Postitas meelis
Tekkis siis t2na selline asi et sooja mootoriga k2iguga kohapeal(aut kast)seistes lööb 6litule p6lema.ja nii igal ristmikul.kas v6ib olla et 6lipump hakkab otsa saama.kui auto seisis pool tundi oli asi korras.
Re: 6litule villkumine/p6lemine
Postitatud: 23 Mär 2014 20:57
Postitas Tim
Mootor sul 100kw?
Õli on soojalt nii vedel juba ja kui pump ei ole tihe+tühipööretel on pumba pöörded madalad...siis hakkabki õlituli põlema/vilkuma.Kui mootori temp.langeb,muutub ka õli natuke paksemaks...
Kindlam on sel juhul manomeeter külge lisada ja siis sõidukatsel asja ligemalt uurida.
Ega pole karteri põhi eestpoolt mõlki sõidetud?
Ise olen selle jama läbi teinud.Asi lõppes sellega et 2korda kiskusin mootorit eest lahti ja 2. korral siis paigaldasin uue pumba.Kasutatud pump(foorumist üks tont müüs) osutus kõlbmatuks.
Re: 6litule villkumine/p6lemine
Postitatud: 23 Mär 2014 21:08
Postitas meelis
Saan homme uurima hakata.
Re: 6litule villkumine/p6lemine
Postitatud: 24 Mär 2014 20:00
Postitas meelis
Sai siis niipalju selgeks et karterip6hi on korras.m6lgivaba.kuid hakkas hinge kraapima et 6li oli tumedaks l2inud.uue aasta algul sai alles vahetatud ja s6idetud umb 3000km,arusaamatu.vaatab homme lykkan kella kylge vaatab mis siis n2itab.niikui mootori temp l2heb 90 peale hakkab p6lema v6i siis vilkuma.tahaks mootori pesu teha seest aga olen sellele niipalju vastukaja kuulnud.igasugune m6ttetera on teretulnud.hakkab juba sellest ecotecist siiber saama.s66b raha rohkem kui sissetoob.
Re: 6litule villkumine/p6lemine
Postitatud: 24 Mär 2014 23:12
Postitas Tim
Ecotec mootor on väga hea,niikaua kui mootori eest hoolt kanda.Lihtlabane õlivahetus ju ei ole nii raske...see on igaühe enda teha ja ilmselt on eelnevad omanukud laisad olnud.
Õli peabki nö.määrduma,see näitab et õlil on head pesemisomadused ja on korralik õlitus.
Kusjuures omadest kogemustest niipalju,et castroli magnatec(5w40) muutus ühe sõiduga suht tumedaks ja automaailmast ostetud odavapoolne 10w40 läheb sama tumedaks paari nädalaga...
Mootori sisepesul pole juba sellepärast mõtet,sest selle raha eest saab juba uue õli osta.Pigem vahetada õli varem kui sellega viivitada ja pärast tagajärgedega tegeleda.
Kui üldse midagi seestpoolt pesta,siis lauapeale juppideks ja siis survepesuga ja suruõhuga läbi uhada.
Mul endal oli mootor pealtnäha hoolet saanud(õlifiltritest suht väha tahma kätte saanud ja mootor seest suht puhas) aga plokikaant osandades tuli juba nukkvõllide saalede soontest korralik sete välja.Plokikaane õlikanalitest ei hakka üldse rääkima...
Korra võid ju õlipumba reduktsiooni klapi lahti keerata(vedru ja kuulklapp) ja sealt peaks juba näha olema mis olukord puhtuse osas seal on.
Manomeeter küljes siis näeb kohe ära mis toimub külmkäivitusel ja mis siis juhutub kui juba radika ventikad peavad jahutama hakkama.
Re: 6litule villkumine/p6lemine
Postitatud: 25 Mär 2014 06:40
Postitas meelis
Tim aga selline rumal kysimus et kus see klapp asuda v6ib?
Re: 6litule villkumine/p6lemine
Postitatud: 25 Mär 2014 07:15
Postitas Tim
Siit saab hea ülevaate mis on õlipumba sees.
http://www.partsbase.org/opel/omega-b-1 ... -fittings/" onclick="window.open(this.href);return false;
Õlipumba külgedel on kanalid/klapid,sinna on hea manomeeter külge pookida ja muidu sise piiluda.
Re: 6litule villkumine/p6lemine
Postitatud: 25 Mär 2014 08:03
Postitas varemax
Kasutaja Tim. Kaskad teema algatajale öelda ka palju normaalne õlisurve külmalt ja palju miinimum soojalt.Se info kuluks omalegi ära

Re: 6litule villkumine/p6lemine
Postitatud: 25 Mär 2014 08:58
Postitas petzp
Minimum permissible oil pressure at idle speed, with engine at operating temperature (oil temperature of at least 80°C) . . . . . . . . 1.5 bar (22 psi)
Re: 6litule villkumine/p6lemine
Postitatud: 25 Mär 2014 18:43
Postitas meelis
Nii seda et viga on k6rvaldatud...surved olid korras.pandi uus 6li ja filter ja asi ants.5w40 castrol.ja viga kadus iseenesest.t2nud k6igile kaasa m6tlemast.
Re: 6litule villkumine/p6lemine
Postitatud: 25 Mär 2014 22:37
Postitas Tim
Nii lihtne oligi...mul asconal kadus hommikune tiksumine peale õlifiltri vahetust ära.Filter oli frami oma,uus sai GM oma-odavam kah veel kui fram.
Õlirõhu andureid uurides on meelde jäänud et nende madalama otsa rakendus punkt on alla 1 bar.Vb. mäletan valesti...aga kui õlirõhk alla bar. on siis ikka asi kahtlane.
Huvipärast ootaksin teemaalgatajalt vastukaja selle kohta,et kui kaua castroli õli puhas/läbipaistev püsib.
Re: 6litule villkumine/p6lemine
Postitatud: 26 Mär 2014 06:44
Postitas meelis
Plaanis ettev6tta üks pikem s6it.tallin-valga-p6lva ja tagasi tallinn.eks siis oskan ka ehk muutuste kohta miskit kosta.
Re: 6litule villkumine/p6lemine
Postitatud: 26 Juun 2014 13:56
Postitas meelis
Olles igapäevaselt ratastel ei ole t2heldanud 6li määrdumist...kuid sai uus filter jälle otsa kruvitud.seekord farm.hakkas jälle tuld vilgutama.uus filer otsa ja asi korras.
Re: 6litule villkumine/p6lemine
Postitatud: 27 Juun 2014 09:39
Postitas Tim
Ca.nädal tagasi uus castroli õli mootorisse pandud,suht tumedaks tõmmanud juba...frami filtreid isiklikult katsun vältida.
Re: 6litule villkumine/p6lemine
Postitatud: 27 Juun 2014 23:26
Postitas petzp
Kaheliitrisele on pakkuda uhiuus, pakendis õlipump. Pumpasid peaks olema kaheliitristele 3 erinevat tüüpi toodetud. Hind ca 50€, Forsis maksis 73€, aga mul ei läinud seda vaja.