1. leht 1-st

Kuidas reguleerida kõrgsurve pumba nurka?

Postitatud: 29 Okt 2014 11:39
Postitas Martin
Milliseid tööriistu ja millist softi/kaablit selleks vaja oleks, et kõrgsurvepump õigesse asendisse reguleerida?
Kuigi ise mootori töös otseselt mingeid anomaaljaid ei tähelda, siis op-com väidab et pump on mõõtepiirkonnast väljas.

Re: Kuidas reguleerida kõrgsurve pumba nurka?

Postitatud: 29 Okt 2014 15:48
Postitas Omega Sport Packet
Kui sul pump kulunud on ja survega mingi probleem, doseerimisega siis peaks viga otsima....Milline konkreetne veakood esile tuli?

Re: Kuidas reguleerida kõrgsurve pumba nurka?

Postitatud: 29 Okt 2014 16:44
Postitas meduus
See veakood peaks pumba kaane veale viitama.

Re: Kuidas reguleerida kõrgsurve pumba nurka?

Postitatud: 30 Okt 2014 10:08
Postitas Erki
Kõrgsurvepumba pritsenurka seadistatakse mehaaniliselt, mõõtes plunseri tõusu indikaatorkellaga. Lisaks indikaatorkellale on vaja veel vastavat üleminekut, et see pumba külge kinnitada. Hooratta fikseerimiseks on muidu ka spets tööriist olemas, kuid kui oma tööriistakasti sisu loominguliselt kasutada, siis otsest vajadust selle järele pole.

Kui on lisaks pritsenurgale vaja reguleerida ka pumba kaant, siis selle saab paika auto kompuutri näidu järgi (sooja mootori puhul, kui tarbijaid järgi pole, peaks näitama kulu ca 0.8-0.9L/h). Kui kompuutrit pole, siis aitab ilmselt ka OP-COM laadne toode..

Re: Kuidas reguleerida kõrgsurve pumba nurka?

Postitatud: 30 Okt 2014 16:33
Postitas Martin
mul pole olnud mahti kaablit vahepeal külge lükata, aga kohapeal on kütte kulu 0,5L/h, on juhtunud ka et mõni harv hommik töötab ka 0,4l/h (seda siis sooja mootori korral). Aga noh seda ma tean et tegelikult ta näitab suht aia teibaid, muidu oleks kütte näit adekvaatne, aga täispaagi kohta näitab läbi jooksnud liitrite arvu 20 võrra vähem, ehk siis kui täis paak tühjaks sõita siis näitab et läbijooks on 50L.

Re: Kuidas reguleerida kõrgsurve pumba nurka?

Postitatud: 30 Okt 2014 18:59
Postitas Erki
Martink91 kirjutas: kohapeal on kütte kulu 0,5L/h, on juhtunud ka et mõni harv hommik töötab ka 0,4l/h (seda siis sooja mootori korral).
Eeldusel, et pumba pritsemoment on paigal, tähendab selline näit selgelt, et keegi on juba pumbakaane kallal käinud ja selle õigest asendist tahapoole (salongi poole) reguleerinud. Tõenäoliselt selleks, et max pritsekogust suurendada. Sellisel juhul jääb tõesti tegelik kulu kompuutri näidust suht kaugele. Kui nüüd kaan ettepoole tagasi nihutada selliselt, et tühikäigu kulu jääb 0.8-0.9L/h kanti, siis võiks kompu vägagi reaalseid kulunumbreid näitama hakata.

Kui sa ei tea, mis seisus pump on, siis igal juhul tasuks alustada pritsemomendi reguleerimisest, mis võib juba ainuüksi keti venimisest tulenevalt veidi paigast olla. Alles siis tasub pumba kaant nihutama hakata. Ideaalis võiks siis ka nuka asendi üle vaadata, kuid üldiselt pole see nii kriitiline.. Kompu olemasolul pole kaabliga täiendavalt midagi teha, reguleerimised on kõik mehaanilised.

Re: Kuidas reguleerida kõrgsurve pumba nurka?

Postitatud: 30 Okt 2014 21:33
Postitas Martin
siit hakkab nüüd nii mõnigi veidrus välja kooruma.
1) et mõnikord tahab mootor välja surra, kui pöörded alla lasta, reaalselt seda juhtunud küll pole, aga mootori tuld vilgutab ja väljasuremises tingitud värisemist tekkib, ühesõnaga miskit paigast ära
2) op-com näitas tühipäööreteks 745+/- 5 umbes, mis on kõrged, ehk teisisõnu peaks olema peale koputatud
nüüd siis on küsimus, miks on peale koputatud? kas selleks, et masin välja ei sureks? kusjuures probleem ei ole pidev.
käima läheb ilusti poolest pöördest, seda nii sooja kui külma mootoriga, küll aga eelmine talv mäletan et alla -9 ei käivutunud(siis kasutasin elektrilist calix bloki soojendit), aga ega ma tihti ei saanudki seda masinat näppida sest olin sõjaväes.
Viimaselajal on tekkinud ka hommikuti mootori kerge kloppimine, või tegelikutl on lausa selline tunnne, et mootor ei saa õli peale külmalt, aga õli tuli ei põle ja veidi pöördeid andes kloppimine kaob, umbes 5 minti tühipööretel töötamist pole mingit häält... kui kett oleks veninud, siis klopiks ka soojalt, või ei?

Re: Kuidas reguleerida kõrgsurve pumba nurka?

Postitatud: 31 Okt 2014 10:23
Postitas Erki
Foorumi teel üldiselt autot ei remondi, aga veidi mõtteid:

Mootori (peaaegu) väljasuremine pöörete allalaskmisel viitab probleemsele pumbakaanele. Teoseks tunnuseks on aeg-ajalt tekkiv jõukadu, mis gaasipedaali vabastades ja uuesti vajutades võib üle minna. Sellest ilmselt ka põhjus, miks kaant peale on koputatud, st et jõukadu ei oleks nii suur. Teine põhjus kaane nihutamiseks võib olla juba ülalnimetatud maksimaalse pritsekoguse suurendamine. Tõenäoliselt on probleemiks pumbakaanes oleva elektromagneti ümber kogunenud metallipuru. Lahenduseks kas uus (töökorras kasutatud) pumbakaas või olemasoleva puhastamine. Puhastamise protsessi on, kui ma õigesti mäletan, audiklubi foorumis lahatud. Üldiselt tasuks kohe teine pumbakaas kõrvale osta, sest oht on suur, et puhastamise käigus läheb midagi valesti ja ei saa enam kaant kokku..

Mittekäivitumine suurema külmaga - põhjuseid võib olla mitmeid:
- mittetöötav eelsüüteküünal. BMW R6 mootori puhul piisab ka ühest mittetöötavast küünlast, et külmalt käivitumine problemaatiliseks muutuks. Kõige lihtsam on seda kontrollida releeplokist takistusi mõõtes, kuid seda võib teha ka otse küünlalt.
- klapid ei pea, mis tähendab, et surve on vähemalt ühes silindris alla ettenähtu ja seega seal kütuse süttimist ei teki. Survete mõõtmine toob selles osas selgust.
- lekkiv/kusev pihusti. Kui spets tööriista pole, siis siin ise midagi ära ei tee.
- aku. Külmaga ei anna aku elektrit piisavalt välja, mis koos kulunud mootoriga tähendab, et silindris pauku ei teki..

Mootori kloppimine. Teadmata täpselt, mis häält auto teeb, siis võib põhjuseid olla mitmeid, sh ülalmainitud klappide ebatihedus ja kusev pihusti. Samas tasub vaadata ka esimese rihmaratta ja kahemassilise hooratta poole, mis võivad häält teha. Hooratta puhul tasub proovida, kas siduri vajutamine häält kuidagi muudab.

Re: Kuidas reguleerida kõrgsurve pumba nurka?

Postitatud: 31 Okt 2014 13:39
Postitas Martin
See gaasipedaali probleem oli mul ka, aga see tekkis, kui egri pimeda ette panin(tekkis) või ära võtsin(kadus), vb probleem võimendub selle tulemusena. Muidu aga pedaali probleemi pole.
Õnneks on mul doonori pealt terve mootor olemas, nii et pump ja ka vajadusel mootor on olemas. See on küll 80 000 rohkem sõitnud(pea pool milli), aga pump läbisõitu ei küsi. Vahepeal veel niipalju muud juttu, et täna hommikul mootor ei kloppinud. Ma ei saagi aru misasi seda põhjustab.
Klappide pidamise kohapealt ei oska kaasa rääkida, aga aeg-ajalt paneb mingsugune pihusti villast küll. 30 sekki puterdab ja siis on jälle tükiks ajaks rahu majas.