1. leht 1-st

2.2 88kw chip

Postitatud: 21 Mai 2015 17:03
Postitas Keller
On tekkinud mõte oma pillile chip peale panna mootoriks 2.2 tdi 88kw.
Väidetavalt peaks kuskil 100 kw kätte saama. Mida ei ole just meeletult ning vääne 280lt 330ni.
Küsimus on selles, kas ülekanne mootorist rattani vastu peab? On kellegil kogemusi.

Re: 2.2 88kw chip

Postitatud: 21 Mai 2015 18:36
Postitas Jospa
See nüüd küll ei ole meeletu vääne et midagi puruks peaks väänama. Need on ehk täitsa normaalse diisel mootori väände näitajad. Näiteks on mul buss chipitud, väänet midagi 420 ringis. Pole veel midagi aastatega läbi läinud.

Re: 2.2 88kw chip

Postitatud: 21 Mai 2015 18:42
Postitas Jospa
....lisan et kui sa täis lastiga masinaga ei hakka kiirendama või kus auto kandevõime summa ületab ning siis kiirendama hakkab, ei tohiks loogiliselt midagi juhtuda.

Re: 2.2 88kw chip

Postitatud: 21 Mai 2015 20:20
Postitas Keller
Ega ma ei arvanudki, et oleks aga nii igaks juhuks küsin üle. Siis tuleb chip do to listi panna :P

Re: 2.2 88kw chip

Postitatud: 21 Mai 2015 20:57
Postitas Mirko587
Ennem kui chipima hakkad soovitan sul sisselaske maha võta ja vaadata kuda lood on pöördklapidega ja üldse puhtusega seal. Vähe kasu sellest chipist kui sisselase tahmast umbes ja pöördklapid kanalites kinni. Minu teemas näed pilte millest juttu.

Re: 2.2 88kw chip

Postitatud: 21 Mai 2015 21:31
Postitas Keller
mirko587 kirjutas:Ennem kui chipima hakkad soovitan sul sisselaske maha võta ja vaadata kuda lood on pöördklapidega ja üldse puhtusega seal. Vähe kasu sellest chipist kui sisselase tahmast umbes ja pöördklapid kanalites kinni. Minu teemas näed pilte millest juttu.
Deem. Ei teadnud, et mul ka need klapid. Olen kursis nende klappide probleemiga, bmw-del neid maha küll kakutud, eks tuleb endal ka see ära teha, vb selle pärast pöörded kõiguvadki vahepeal külmema mootoriga sest egr klapp sai puhtaks tehtud. Kui just seda klappi juhtiv jura vigane pole :S

Re: 2.2 88kw chip

Postitatud: 21 Mai 2015 23:45
Postitas Jospa
800 krooni maksis nende klappide maha võtmine.

Re: 2.2 88kw chip

Postitatud: 25 Mai 2015 21:40
Postitas risto002
Kui sellel mootoril klapid välja võtada siis madalama pöördega
peaks uimasem olema.olen seda kogenud küll nüüd astrapeal,millel olid klapid lahtises asendis kinni jäänud.

Re: 2.2 88kw chip

Postitatud: 25 Mai 2015 22:07
Postitas Martin
nendel klappide olemasolul on tegelikult täitsa põhjus olemas. Ma soovitan need pöördklapid lihtsalt kenasti kinni keerata.. kuidas iganes need siis ka sinna võllile kinnitatud poleks.
Ja nüüd tehniline põhjendatus: Sisselaskel on 2 sisselaske kanalit plokikaanel. Kui kogu õhk liigub läbi ühe kanali, on õhu liikumis kiirus kiirem(kahe kanali peale jaotudes siis kaks korda aeglasem, tingimusel, et kanalid ühe suuruse ristlõikega on). Suurem õhu liikumise kiirus soodustab õhu ja pritsitud kütuse segunemist, ning põlemine on parem, ehk teisisõnu madalatel pööretel on mootor ökonoomsem. Teatud mootori pööretest alates avatakse ka teine kanal. et mootor päris õhunälga ei jääks, sest mingist piirist alates õhu liikumise kiirus ei paranda enam segunemist.

Re: 2.2 88kw chip

Postitatud: 26 Mai 2015 20:16
Postitas joosep5
Nende pöördklappide mootorisse sattumise probleem on bmw mootoril. Opeli 2,0/2,2 diislil seda probleemi pole. Olen neid mootoreid palju näinud, aga pole kuulnud et need klapid oleks mootorisse sattunud. Küll on aga tõsi see, et sisselaskekollektor võib täiega kinni tahmata nii et näpusuurune auk alles jääb. Sel juhul jäävad ka need pöördklapid kinni ja tekib võimsusekadu.
Edu tuunimisel.

Re: 2.2 88kw chip

Postitatud: 26 Mai 2015 20:21
Postitas Mirko587
Näide enda auto mootorist. Klapp on 2. silindri sisselaskekanalis.
Pilt

Re: 2.2 88kw chip

Postitatud: 27 Mai 2015 17:47
Postitas Keller
Kuidas need klapid seal kinni on? Bmw-del oli nagu kinni pressitud vms. Näpitsaid näidates tulid kergelt lahti igaljuhul.

Re: 2.2 88kw chip

Postitatud: 27 Mai 2015 21:17
Postitas Mirko587
Pressitud selle võlli külge. Eemalduvad kergesti.