1. leht 1-st

mootoris tiksumine ja muud jamad...

Postitatud: 20 Jaan 2010 20:45
Postitas Jammero
probleem siis selline... õlivahetus jäi natuke hiljaks, s.t. õli on vahetamatta... õli on selline lahe karamelli värvi :D ... ja tosool kaob ka pidevalt kuhugi... tankisin kütust kusagil türis ja peale seda tekkis mootorisse tiksumine... aga ma tean jah et see õli jama on väga halb juba isegi.. ja äkki halb kütus ka... moto on muideks 2.5 b... 99aastast... ja tean ka seda et sellel on mingi kuradi radikas seal mootori keskel ka veel mis õli jahutab.. et sealt võib tosool lekkida... aga masinal tilgub seda esi radika juurest... seega ma ei usu et sealt... kuigi õli on karamell... seega peab sinna ka seda kusagilt tulema... enam ei julge töölegi panna et ei tea mida.. teeb veel hullemaks.. mootori pesu on juba plaanis... aga KÜSIMUS SIIT SIIS... millest võib tiksumine (diisli heli) tulla... üks tark inimene ütles mulle kohe et kepsu saale on pees... teine aga väitis et kui see oleks moto jõuetu... tunduv jõu langus... kuid masin rebib ikka nagu pöörane... PALUN ABI... vaja saada asjas selgusele... palj remont maksma läheks...

Tänud vastuste eest ette...

Re: mootoris tiksumine ja muud jamad...

Postitatud: 20 Jaan 2010 21:20
Postitas opelist
Sel mootoril tuleb õlivahetusest rangelt kinni pidada, pigem vahetada isegi pisut enne välba täitumist ja kindlasti kallata sisse täissünt.
Prefacelifti (98a) käigus sai õliradiaator korrosioonikindlam, nii et sinu masinal see ehk ei leki. Samuti peaks katkise radiaatori korral paisupaagis mingi ollus olema, õlivardale tekib "majonees"
Palju auto peale kõrvalheli tekkimist sõitnud on? Saaled lähevad päris kiiresti laiali, küll aga võib seda tiksumist põhjustada hüdrotõukur. Väga kulunud tõukur tekitab külmalt käivitades mõned sekundid teravat häält/tiksumist, siis jääb mõneks ajaks vait ning mootori soojenedes hakkab uuesti tiksuma.
Alustuseks vaheta õli ja jälgi, ega see uuesti mustaks ei lähe. Heli päritolu oskab ehk mõni kogenud mehhaanik kindlaks teha.

Re: mootoris tiksumine ja muud jamad...

Postitatud: 20 Jaan 2010 23:12
Postitas tegija001
Endal 2.5 hakkab umbes 8000 km tagant tiksuma,siis tean et vaja õli vahetada.
Just täna sai see vahetatud!jälle 8000 km mureta.mina veel 10000 pole saanud sõita,enne hakkab mootor alati kahtast häält tegma!

Re: mootoris tiksumine ja muud jamad...

Postitatud: 21 Jaan 2010 03:47
Postitas Jammero
õli vardal küll seda majoneesi pole aga õli valamis suue on seda täis...
ja sõitnud on nii umbes 100 km ... ja jahutusvedeliku paisupaak on puhas nagu miki... seal mingit ollust ei esine... aga imelik on see et see heli tuli paugupealt... ei hakkanud kuidagi ennem märku andma ega midagi... ja ise arvasin ka et hüdrotõukur... mul siin üks ekspert käepärast.. võtan kratist kinni ja topin nina kapoti alla...
Tänud..

Re: mootoris tiksumine ja muud jamad...

Postitatud: 21 Jaan 2010 08:20
Postitas opelist
Majonees õlikorgil ja selle all olevas torus on V6 puhul tavaline nähtus, tekib külmaga lühikesi otsi sõites. Hoopis probleemsem koht on karterituulutus, kuhu vähehaaval samuti seda ollust koguneb ning kui see peaks seal veel ära jäätuma, siis õli enam kaua mootoris ei püsi, eelkõige hakkab väljuma klapikambrikaante tihendite vahelt. Seepärast ongi hea talvel ka pikemaid otsi ette võtta.

Re: mootoris tiksumine ja muud jamad...

Postitatud: 21 Jaan 2010 09:56
Postitas Jammero
tegelikult viimasel ajal ongi kõik pikemad olnud.. ühtegi lühikest pole nagu sattunud.. kõige lühemad on olnud kusagil ~100km... üldiselt on otsad jäänud sinna 200-400 piiresse...

Edit: Ja klapikambrikaane tihendid said äsja vahetatud seega oleks see väga paha jälle... niiet kindel õlivahetus kohe.. aga kas mootoripesu on kindlasti vaja teha... selleks ju vaja teine laiali võtta, kui ma ei eksi..

Re: mootoris tiksumine ja muud jamad...

Postitatud: 21 Jaan 2010 12:32
Postitas fix
mul ka 2.5 mootor. Sai hiljuti vahetatud klapikambrikaane tihendid aga nüüd suurte külmadega ajab ka õli välja. Küsimus, et kus asub karterituulutus ja kui raske sinna ligi pääseda on?

Re: mootoris tiksumine ja muud jamad...

Postitatud: 21 Jaan 2010 13:05
Postitas opelist
fix kirjutas:mul ka 2.5 mootor. Sai hiljuti vahetatud klapikambrikaane tihendid aga nüüd suurte külmadega ajab ka õli välja. Küsimus, et kus asub karterituulutus ja kui raske sinna ligi pääseda on?
Kas said originaaltihendid (A-osa) ja silikooni ka vahele? Võibolla lihtsalt kehvad tihendid või kaaned väsinud. Samas tuulutuse puhastamine halba kindlasti ei tee ja alustuseks võib seda proovida küll.
Keeruline ei ole, selline paras nokitsemise töö. Esimest korda tehes võib päris kaua aega võtta. Igaks juhuks võiks varuda kaks purki Carb Cleanerit, endal kippus ühest väheks jääma.
Inglise keelse juhendi leiab
http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl?num=1152598350" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: mootoris tiksumine ja muud jamad...

Postitatud: 21 Jaan 2010 15:59
Postitas mardus72
opelist kirjutas:
fix kirjutas:mul ka 2.5 mootor. Sai hiljuti vahetatud klapikambrikaane tihendid aga nüüd suurte külmadega ajab ka õli välja. Küsimus, et kus asub karterituulutus ja kui raske sinna ligi pääseda on?
Kas said originaaltihendid (A-osa) ja silikooni ka vahele? Võibolla lihtsalt kehvad tihendid või kaaned väsinud.
Originaaltihendid peaksid kohe kindlasti olema (ca200eek ühele kaanele),aga silikooni ei soovita,kõige parem variant,mida ise kasutasin ja jäi pidama on loctide püsielastne hermeetik,see jääb kuivades hästi elastne nagu plasteliin ja kannatab kuuma ja külma.Kui hästi otsida võin selle hermeetiku täpse nr.ka leida.
See majonees korgi all on jah suht tavaline nähtus talvel,peab rohkem piitsa andma mootorile ja õlist oleneb ka palju seda tekib,täissünt tekitab vähem,poolsüntõli aurustumis% on suurem

Re: mootoris tiksumine ja muud jamad...

Postitatud: 21 Jaan 2010 16:04
Postitas opelist
GM-l vist mingi spetsiaalne hermeetik ka olemas kaante vahele panemiseks :P

Re: mootoris tiksumine ja muud jamad...

Postitatud: 21 Jaan 2010 18:52
Postitas Jammero
whoa :shock:
polekski arvanud et asi nii lihtne on...
võtan lähipäevadel asja kätte... vaatab mis välja kukub... õnneks olen seda mootorit juba piisavalt laiali võtnud... niiet sellega raskusi ei tohiks tekkida...
ma olen kohe selgelt kindel et need kah sealt umbes... sest seda auru oli viimasel ajal juba liiga palju...

TÄNUD mehed hüva nõu eest...