1. leht 4-st
ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!
Postitatud: 10 Mai 2016 09:26
Postitas SilverASH
Tere,
Auto: Omega B (MV6?) 3.0 bensiin, ATM.
Probleem seisneb selles, et kui gaas kiirelt lahti lasta siis nagu ATM käimakast vahetaks pauguga käiku. Kui gaas lahti lasta rahulikult, nii et kergelt vedu natuke aega peal on siis vahetab sujuvalt käiku.
Tegelikult ma ei ole kindel kas see on käimakast? Tuttav mainis, et ehk mingi reduktor...
Kust võiks hakata viga otsima?
---
Teine küsimus oleks ka - kus teostada käigukasti aju uuendust. Lugesin, et versioon 9 peaks oluliselt parandama ATM kasti kasutamist. Kas vastab tõele?
Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!
Postitatud: 10 Mai 2016 10:41
Postitas Marcouver
Reduktor ongi käigukast. Tundub, et hakkab otsale minema... mul sama hãda peale driftimist.... kast hakkab õhtule minema....vahest lööb isegi korraks avariisse ja siis taastub.

Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!
Postitatud: 10 Mai 2016 10:53
Postitas MartinQ
Esialgu võid ka käigukastis õli ja filtri ära vahetada.
Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!
Postitatud: 10 Mai 2016 11:03
Postitas SilverASH
Marcouver kirjutas:Reduktor ongi käigukast. Tundub, et hakkab otsale minema... mul sama hãda peale driftimist.... kast hakkab õhtule minema....vahest lööb isegi korraks avariisse ja siis taastub.

Okey, reduktor = käigukast. Kõlab loogiliselt.
Nüüd vastus, et hakkab otsi andma, ei ole piisav. Järelikult on mingi jupp läbi minemas ja tuleb välja vahetada aga mis see on? Tean, et ATM'is on sidurid, erinevad ketta ülekanded, solenoidid, turbiin ja jumal teab mis veel.
Küsimus on, et kust kohast viga hakata otsima?
Keegi on täieliku kasti taastamise lasknud teha? Mis täieliku taastamise hind võiks olla?
Iseenesest on mul käed küljes ja tahtmine olemas, et ka ise asi ära teha. Aga olen aru saanud, et käimakastid on sellised erilised asjad ja töö ei ole ilmselt lihtne. Samas hetkel ma küll manuaaliks ümber teha ei taha... naudiks natuke seda ATM'i võlu
MartinQ kirjutas:Esialgu võid ka käigukastis õli ja filtri ära vahetada.
No ma kahjuks hõbenooles ei käinud, et dünaamilist õli vahetust teha aga lasin lihtsalt tihendid ja filtri vahetada ning uue õli sisse panna. Pandi 5L õli sinna - vähemalt jutu järgi.
Sujuvamaks ja meeldivamaks läks küll aga siiski sellest paugust päris lahti ei saanud. Kui järsult gaas lahti lasta siis teeb ikka vahepeal pauku, rahulikult gaasi maha lastes vahetab sujuvalt käiku.
Iseenesest kas see viga ei võiks tulla sellest selektor lülitist? Seda küll puhastati aga äkki...
Edit:
Kusjuures 2 korda olen ka saanud avariisse lasta. Tõmbasin tee äärde, suretasin välja ja käima pannes oli jälle korras. Rohkem pole lasknud nii hullu ja lasen gaasi rahulikult lahti - ette peab arvestama kahjuks.
Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!
Postitatud: 10 Mai 2016 12:10
Postitas Jospa
Selector ülessanne on pigem elektrooniliselt impulsside andmine ajule et mis käiguga tegemist on, vastavalt sellele mootor ja kast suhtlevad omavahel kuidas olla ökonoomsem, mis käiks vahetada alla või ülesse jne. Esimene tunnus in jah see et kas õli vähe, vana õli vms. Kuna sa väida et see tehtud siis ehk viga on mehhaaniline, üldjuhul on nii et kui elektroonika kastipuhul jumpsib siis on käigukast avarii rez. ehk rakendub koheselt 3 käik
Samas ei välista seda et mõni solenoid peksab vigast ja tekitab kasti käitumises häireid.
Mis puutub kasti softi uuendamisse siis pidi aitama. Sujuvam käiguvahetus, mingi marginaalsem kütusekulu võit, möödasõidul ei röögi nagu mingi lehm. N/A mootoritel soovitatakse seda teha remapimisega ( turbimehed ei hakka nüüd paukuma

, mõjutab ta siis sujuvamat sõitu, kütusekulu langemist ja taastad ehk mõnes kw tagasi, ehk siis kõik aee vana pentium2 aju mõtleb vähe pädevamalt. Samas mina ei leidnud väga vajadust oma vanal MV6 kasti softi uuendust. Liiga kirves kõik kokku ehk eksin aga krooniaeg oli hind mingj 1500-2000 krooni
Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!
Postitatud: 10 Mai 2016 13:48
Postitas SilverASH
Jospa kirjutas:Selector ülessanne on pigem elektrooniliselt impulsside andmine ajule et mis käiguga tegemist on, vastavalt sellele mootor ja kast suhtlevad omavahel kuidas olla ökonoomsem, mis käiks vahetada alla või ülesse jne. Esimene tunnus in jah see et kas õli vähe, vana õli vms. Kuna sa väida et see tehtud siis ehk viga on mehhaaniline, üldjuhul on nii et kui elektroonika kastipuhul jumpsib siis on käigukast avarii rez. ehk rakendub koheselt 3 käik
Samas ei välista seda et mõni solenoid peksab vigast ja tekitab kasti käitumises häireid.
Mis puutub kasti softi uuendamisse siis pidi aitama. Sujuvam käiguvahetus, mingi marginaalsem kütusekulu võit, möödasõidul ei röögi nagu mingi lehm. N/A mootoritel soovitatakse seda teha remapimisega ( turbimehed ei hakka nüüd paukuma

, mõjutab ta siis sujuvamat sõitu, kütusekulu langemist ja taastad ehk mõnes kw tagasi, ehk siis kõik aee vana pentium2 aju mõtleb vähe pädevamalt. Samas mina ei leidnud väga vajadust oma vanal MV6 kasti softi uuendust. Liiga kirves kõik kokku ehk eksin aga krooniaeg oli hind mingj 1500-2000 krooni
No 2 korda viskas avariisse - seda enne õli vahetust. Peale õli vahetust on asi oluliselt parem.
Pean natuke testima aga pm võiks ta välja näha nii, et kui vähe kiirendada ja siis kiirelt jalg gaasilt võtta siis vahetab pauguga käigu alla. Seda pm momentaalselt, kui jala ära võtad gaasilt, kohe vahetab käiku. Kas ta peab kohe vahetama? Rahulikult pedaali lahti lastes, ei tee pauguga vahetust. See tõttu eeldan ka, et võiks selektor lüliti olla.
Mis need solenoidi sümptomid oleks ja kuidas kontrollida seda?
Kusjuures vahepeal vahetab kast kuidagi käiku kõrgemale ja siis natsa aja pärast tagasi alla. Paar korda on ka jäänud kuhugi kõrgele käigule ja pöörded siis mingi 4-5k juures. Lased gaasi maha vms siis vahetab käiku...
Enne unustasin seda mainida.
Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!
Postitatud: 10 Mai 2016 13:56
Postitas Marcouver
Mul pm sama jama.. aga ûliharva, peale kasti piinates tavaliselt... aga lihtsam on vast töòtav kast osta ... tuleb odavam... mul ônneks endal olemas...ei maksa see kasutatud töòtav ka midagi. Loomulikult võib põrssa ka osta, kui ei saa katsetada.
Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!
Postitatud: 10 Mai 2016 14:03
Postitas MartinQ
Kui pärast õlivahetust läks asi oluliselt paremaks ja sa lasid nö pooliku õlivahetuse teha, siis väga võimalik, et korraliku dünaamilise õlivahetusega viga kaob. Kunagi ühe BMWga läbi käidud teema. Pärast seda ainult täielike õlivahetusi teinud, kallim küll on aga mis teha.
Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!
Postitatud: 10 Mai 2016 16:15
Postitas SilverASH
MartinQ kirjutas:Kui pärast õlivahetust läks asi oluliselt paremaks ja sa lasid nö pooliku õlivahetuse teha, siis väga võimalik, et korraliku dünaamilise õlivahetusega viga kaob. Kunagi ühe BMWga läbi käidud teema. Pärast seda ainult täielike õlivahetusi teinud, kallim küll on aga mis teha.
Jah, ka ise mõtlesin, et äkki tuleks ikka ära teha dünaamiliselt see õli vahetus. Samas ilmselt on enne mõistlik diagnostiku käest läbi lasta. Peab ikka sinna hõbenoolde minema...
Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!
Postitatud: 10 Mai 2016 16:50
Postitas Martin
tagumine differentsiaal kannab ka reduktori nimetust, just sayn, masinaehitusinsener peaks seda ikkagi teadma

Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!
Postitatud: 10 Mai 2016 17:26
Postitas Marcouver
Martink91 kirjutas:tagumine differentsiaal kannab ka reduktori nimetust, just sayn, masinaehitusinsener peaks seda ikkagi teadma

Tean, aga konkreetne jutt käis käigukasti juurest, ehk istumise alt ja kuna endal sama teema kastiga, ja uus lsd all, siis on siililegi selge, et tegu on kastiga, hakake viga jah diffrist otsima

ma ei hakanud nii idiootset lahendust üldse välja pakkumagi, et viga võib diffris olla
Kuigi jah, reduktoriks võib nimetada ükskõik mida, milles on tegu kinnise ülekandesüsteemiga.
Ei pea ju lastele seletama, et jõuluvanal on ka mitu erinevat nimetust ja mis need küll kõik olla võiksid
Piic, keskenduge teemale.
Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!
Postitatud: 10 Mai 2016 20:40
Postitas SilverASH
Krt, vot nüüd ei teagi... päris istmiku alt ta nagu ka ei tule

Aga ega ma mingi spets pole - mu esimene atm ja esimene tagavedu
Käisin väiksel proovisõidul ja hetkel küll polnud probleemi, et miski kuskil paugu paneks. Kast sai kenasti omadega hakkama, ka 80'ni kiirendades ja jala gaasilt maha võttes käitus ilusti. Lasi pöörded alla ja korras.
Kuna ma lasin auto sillad üle kontrollida ja parandasin esisilla ise ära siis tagarattalaagrid lasin Kassiautos ära vahetada ja kasti õli, filtri ja tihendid ka. Ise ei jaksanud ja polnud aega seda tööd ette võtta. Kiidan nende teenindust igaljuhul ja Opelaasa ei soovita kellelegi - häbematud ülbikud.
Igaljuhul teema juurde tagasi tulles - Kassiauto remondiäss ütles, et veovõllid on juba mõnda aega kuival olnud ja ühe võlli kate oli niisama ringi sõitnud. Tõmbasid miskit määret täis ja panid katte tagasi aga ütlesid, et varsti pean selle remondi peale mõtlema. Ja kui mu hiire aju õigesti mõistab siis peaks veovõllid otse diffri külge minema... niiet kas võib ka selles asi olla?
Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!
Postitatud: 10 Mai 2016 21:06
Postitas Rax
Kas proovisõit oli jahtunud mootoriga?
Kui jahtunud mootoriga, siis hetkel pakun kohvipaksu pealt et töösooja mootoriga läheb kastis õli kuumaks ja hakkab jebima.
Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!
Postitatud: 10 Mai 2016 21:11
Postitas SilverASH
ragenor kirjutas:Kas proovisõit oli jahtunud mootoriga?
Kui jahtunud mootoriga, siis hetkel pakun kohvipaksu pealt et töösooja mootoriga läheb kastis õli kuumaks ja hakkab jebima.
Lasin kohapeal tiksuda mingi 5 minti ja proovisin aeglasemalt hiljem juba kiiremini. Mootori tempi näitas nii 85 vb hiljem oli rohkem. Väga ei jälginud seda.
Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!
Postitatud: 11 Mai 2016 04:53
Postitas lex3210
Kui äkilisemal sõidul ja käiguvahetusel paukumine tuleb tagantpoolt, kui istmiku alt, siis soovitaks üle vaadata tagasilla puksid ja kinnitused. Kunagi BMW-l (küll manuaalil, kuid siiski) põhjustasid käiguvahetusel ja kiiremal gaasi lahtilaskmisel-kiirendamisel paukumist läbi olevad tagasilla suured puksid.
