Saamislugu- kuna ustav E34 hakkas kere ja mootori mõttes järjest kiiremini ära surema ja hunnik pisivigu käis ka juba nii närvidele, tuli remondi asemel hoopis otsus autot vahetada. Esimest korda elus rohkem soovist, kui sunnist. Sai päris tükk aega ringi surfata, käis mõtteid Saabist Audini, aga päris kiiresti sai selgeks et "best bang for the buck" on ikkagi Omega. Sai auto kähku välja valitud, aga finants ei jõudnud nii kiiresti järgi ja 110kw sedaan osteti ära. Nädal aega oli kõhklusi, kas siis üldse jne jne, kuna turul oli valida ainult 2.2 106 ja 2.2 diislite vahel reaalselt. Siis hea sõber tanellenat käis välja idee, et pane foorumisse teema üles. No fain, eks ma siis panen. Tuli pakkumiseks terve hunnik MV6-si, aga silma jäi kohe varasemast veidi tuttava mootoriga vanakooli BMW südamega automaat. Jutt kiire, kokkulepped tehtud, paari päevaga sain asjad jonksu ja bussiga Pärnu poole ajama.
Fun fact- kuni kohalejõudmiseni ei olnud mul vähimatki ideed, kas tegu on sedaani või universaaliga, kuna pilte minuni ei jõudnud. Vahet pole- ootasime nagu lapse sündi, ainult jupp maad valutum. Poole tunniga oli selge, et see ongi see ja sai diil tehtud- tänud veelkord Tomzzile.
Autost:
Hõbedane touring, 2000a algusest. Automaat, kuna sportlikust huvist (loe- minu mingisugusest kiiksust) tahtsin ära proovida. Must mäludega nahksisu, päris heas korras. Bose heli+ mf rool. Püsikas. Istmesoojendused. Xenon. Põmst niipalju juttu ongi, varustust nagu on ja ei ole ka, minu jaoks kõik vajalik ja vinge on samas olemas. Katuseluuk oleks lahe lisa, aga puudumine ei häiri. Vähem asju mis katki läheb. See-eest said kenad 17" suverattad kaasa, olemas on pagasiruloo ja kutsu taltsutamise võrk ka. Mäletan, Taneli autole sai neid otsida, too hetk oli paras defitsiit.
Vigu on ka, panen siiani avastatud staffi siia kirja, siis saab hakata vaikselt vaatama, mis järjest maha läheb.
*Nina tiba avariiline. Vahva, et uued jupid küljes on, aga kapotialuse tala koos tuleümbruse plekiringiga peab ikkagi ära vahetama, parasjagu natuke kõver, et tuld ma sirgelt ette ei saa. Kapott käib nüüd inimlikult ühe inimese jõuga lahti juba ja tulealused liistud panin ka enamvähem paigale. Ca 100€ jupp + väike keevitus-värv. Pole midagi hullu.
*Väike rooste tagakoobastel. Lasen praegu roostesurma ja mingi määrdega üle, kui soojemaks läheb, võtan lihvi kätte ja vaatan kas saab inimlike võtetega korda (kilode kaupa pahtlit ei viitsi möksima hakata) või on samuti lihtsam keevitusega asi ära lahendada. Üksikud mullitavad täpid tahavad veel tähelepanu, paar tükki on väga lollide kohtade peal aknatihendi lähedustes, aga saab vast hakkama.
*Juhiukse kesklukumootor? või mingi mikrolüliti vms sai otsa- paar korda pani puldist uksed lukku-lahti, siis enam juhiust ei lülitanud. Seepärast ei luba ka ülejäänud autol lukku minna. Võtmega toimib. Tegemine jääb ka ilmselt soojemasse aega.
*Kast. Töötab so-so. Kuni keskmise gaasiga on kõik maru hästi, aga 1-2 vahetus on vahepeal troll, suurema gaasiga paneb vahest pauguga, peale järsemat pidurdamist ei lülita vahest kohe käiku sisse tagasi. Kasti filter olemas, Hõbenoolega juba ühendust võetud. Saab ehk tuleva nädal midagi sellega selgemaks, äkki piisab kastile natuke armastust õlivahetuse ja hoolduse näol. Muidu sõidu ajal on sujuv ja vaikne. tehtud
*Pumpa on näpitud. Üle vaadates ei taibanud kohe sooja mootori hetkekulu kompust vaadata, tiba kõrge teine. Pumpa on nähtavasti tiba peale koputatud, külmalt käivitub OK, soojalt ÜLDISELT enamvähem, vahest mitte perfektselt, aga midagi hullu hetkel pole. Samas ei suitse ja edasi käib heasti. Külmalt hääästi natuke lagiseb, ei oska sellesse kuidagi suhtuda hetkel. Tüüpiline diisel? Pump paika koputatud, käivitus parem
*Starteri pendiks tujutseb. See viga jälitab mind juba mitmenda autoga, eks saab seda ka varsti remontida.
*Salongis on pisivigu koristada, standartsed asjad üldiselt- juhi aknalülitil üks jalg ära murdunud, kindalaeka käepide ära murdunud, tuhatoos-laegas ei käi iseenesest lahti, üks tagumine klapitav peatugi ei püsi üleval, paar naginat uksepolstrites. Klassikaline jama nuppude ja juppide kummipindadega, mis on nagu sulanud-mustuse segu ja mingi löga moodi. Kuidas seda parandada, pakkuge ideid. Atsetooniga see vana jama maha leotada? peatugi tehtud. Tuhatoos käib juba lahti, aga enam ei püsi väga hästi kinni

*Kuskil jõuülekandes või sillatalas on mingi lõtk- pakun kardaani giubosid või sillatala pukse, gaasiga mängides on väike nõks tunda, mis ei tule kindlasti kastist. EDIT: Differ.
*Esisillas on kerge kolin, kõlab juba bemmist tuttava stabika kondi moodi.
*Istme mälude paika keeramisega krutib juhi peegli kas täitsa üles või täitsa alla. Parem peegel ei liigu üldse üles ega alla, kas peabki nii olema? Sisepeegel funktsib iseenesest, aga isetumenemisest ei ole aru saanud, kas teeb midagi või mitte.
*Kõrvalistuja tool ei sõida täitsa ette, kuskil 1/3 või isegi poole peal kiilub kinni. Raudselt mingi fossiilistunud friikas vahel. tehtud
Pilte saab, kui jõuan/viitsin pesulas ära käia, praegu ei julge eriti aiast väljagi sõita, aga näed peab. Ammugi siis veel rahvale pilte jagada..
Ise olen jube rahul ikkagi siiani, hind oli ikkagi vastav ja midagi hullu jama pole välja tulnud. Mootorit peab natuke kasima, äkki saaks mõne õlileemetise vähemale ikkagi. Öeldakse küll, et TD peabki väljastpoolt ka hästi õlitatud olema, aga no natuke viisakam võiks ikka olla. Mootori plastikkatte tahaks ka kuskilt pedantluse mõttes välja otsida.
Novot siis.
Ühe hädise pildi panen ikka- kohe peale ostmist sai natuke poosetatud. Abikaasa aga üritas telefoni korpust liimida, mille tagajärjel jäi kaamera klaasile superliimi lärakas, niiet... Vähemalt auto kuju järgi saab tõendada, et ikkagi Omegaga tegu.
