Opel Omega 2.2i 2000 Hispaanlane
Postitatud: 29 Juul 2019 00:43
Üks selline teist sorti lugu siia foorumisse.Nimelt kuna olen elanud nüüd mõned aastad Hispaanias, siis viimase nelja aasta jooksul kolm korda Eestis käies, on alati olnud tagasi mineku plaaniks leida võimalikult odav auto, ning sellega teha 4200 km tripp Hispaaniasse.Esimeseks autoks sai ostetud 500eur eest 1994 aasta Chrysler Town&Country, teiseks 1997 aasta Honda Shuttle ning kolmandaks tulekuks teema peategelane, 2000 aasta Opel Omega 2.2i automaat.Kriteeriumiks on alati olnud võimalikult suur auto, eelistatud 7 kohaline kuid suve alguses budget autode kuulutusi vaadates ei olnud ühtegi sobivat varianti, muidugi pidi olema autol ülevaatus ning sõiduvõimeline, mõnesaja eurose auto puhul on see tripp riskibusiness niikuinii.
Auto ostsin 400 euroga haapsalu ligidalt, ülevaatus on kenasti märtsini, liigub-toimib, kuigi see tripp sellele autole just paitavalt ei mõjunud.
Ostes lärises väljalase kuskilt õrnalt, kast töötab nagu 20 aastat vanalt neljakäiguliselt oodata, vahel jõnksutab - vahel töötab nagu siidi, rool tundus veidi raske ning rooste on metsik.Eelmine omanik oli tagumised tiivakaared korda teinud, kuid värvitööga on üpriski nihu läinud.
Läbisõit on nüüdseks üle 280 000 ning auto on eestist uuena ostetud.Vahepealseid omanikke on olnud isuga, kahel korral avariis osalenud ning üldse autoga tuli kaasa ainult võti, varasemalt ajaloost või isegi manualist pole enam haisugi
Suureks plussiks on muidugi vileuus kliimaradikas.
Lisasid võib öelda, et polegi, ees elektri aknad, peeglid liiguvad kuidas-kunagi elektriliselt, peeglisoojendus, juhi istme el. kõrguse reguleerimine ja vsjo.
Mootorituli hakkas keset saksamaad põlema, suurematel tõusudel või järsult gaasi andes kadus, nüüdseks põleb pidevalt ning tõenäoliselt on õhulugeja läbi, eks lähipäevil paistab, kui uus õhulugeja saabub.Veel kohale jõudes märkasin, et tagumised rattad lääpas, üks rehv ei ole õhuga enam sina peal.Õrn lärin, mis kuskilt kollektori juurest tuli, meenutab nüüdseks häält sõites ilma kollektorita.
Mis temast edasi saab? Eks vaatab-mõtleb, tõenäoliselt kui midagi totaalselt küljest ära ei kuku, siis kasutan teda siin ülevaatuse lõpuni, peale seda kas varuosadeks või kes teab, ehk kasutab seda ilma ülevaatuseta keegi siin edasi
Peres on olemas ka muidugi teine auto ning kui isegi annab otsad varem, ei ole ka sellest hullu.
Ei oskagi öelda, kas see 2.2i ja automaadi combo ongi nii jõuetu või siis mootor ja kast oma eluea ära elanud sest suurematel tõusudel oli lihtsam paremal rekka reas vaikselt üles ronida.Hispaania piiril VÄGA järsul tõusul 50 kraadise lauspäikese käes proovis isegi keema minna, veidi teeääres jahutatud ning järgmiseks sai valitud veidi kergem tee.
Viskan ka mõned pildid.





Enne tulekut sai ka muidugi tehtud hooldus, kettad-klotsid olid heas korras niiet jäi vahetada veel õli,õlifilter,õhufilter,kütusefilter(mis jäi tegemata, kuna minekuga läks kiireks ning vanad torud oleks vast lahti võttes puruks läinud, lähipäevil saab siin uued torud tellitud ja ära vahetatud) ning küünlad.Näha oli, et KKK tihend kuskilt õrnalt lekib, kaks küünlapesa olid ülised, üks õrnalt õline ja üks kuiv.Küünalde enda olukorra järgi on need VÄGA ammu vahetamata ning otsustasin KKK tihendi samuti Hispaanias vahetada.Kohale jõudes olid pesad kõik kuivad.
Pilt vanadest küünlatest

Rebane on mootoriruumi kallal isuga tööd teinud

Ning kohale jõudes

Üks põhjustest, miks selline idee sõita odava roimaga 4200 km on see, et ma pole lendamisega just sina peal.
Muidugi ka näeb sõites palju rohkem, marsuudi valid ise ning tänu Waze kasutamisele saab vältida ka igasugu ummikuid ja muud jama.
Opel läbis 5 päevaga Eesti - Läti - Leedu - Poola - Saksamaa - Hollandi - Belgia - Luksemburg - Prantsusmaa - Hispaania
Kütuse peale läks 430 eurot ning õli võttis veidi alla liitri, seda pigem tänu pisileketele.
Kindlasti tuleb miskit veel meelde antud tripi või autoga, eks püüan ka siia teemasse postitada.
Auto ostsin 400 euroga haapsalu ligidalt, ülevaatus on kenasti märtsini, liigub-toimib, kuigi see tripp sellele autole just paitavalt ei mõjunud.
Ostes lärises väljalase kuskilt õrnalt, kast töötab nagu 20 aastat vanalt neljakäiguliselt oodata, vahel jõnksutab - vahel töötab nagu siidi, rool tundus veidi raske ning rooste on metsik.Eelmine omanik oli tagumised tiivakaared korda teinud, kuid värvitööga on üpriski nihu läinud.
Läbisõit on nüüdseks üle 280 000 ning auto on eestist uuena ostetud.Vahepealseid omanikke on olnud isuga, kahel korral avariis osalenud ning üldse autoga tuli kaasa ainult võti, varasemalt ajaloost või isegi manualist pole enam haisugi

Lisasid võib öelda, et polegi, ees elektri aknad, peeglid liiguvad kuidas-kunagi elektriliselt, peeglisoojendus, juhi istme el. kõrguse reguleerimine ja vsjo.
Mootorituli hakkas keset saksamaad põlema, suurematel tõusudel või järsult gaasi andes kadus, nüüdseks põleb pidevalt ning tõenäoliselt on õhulugeja läbi, eks lähipäevil paistab, kui uus õhulugeja saabub.Veel kohale jõudes märkasin, et tagumised rattad lääpas, üks rehv ei ole õhuga enam sina peal.Õrn lärin, mis kuskilt kollektori juurest tuli, meenutab nüüdseks häält sõites ilma kollektorita.
Mis temast edasi saab? Eks vaatab-mõtleb, tõenäoliselt kui midagi totaalselt küljest ära ei kuku, siis kasutan teda siin ülevaatuse lõpuni, peale seda kas varuosadeks või kes teab, ehk kasutab seda ilma ülevaatuseta keegi siin edasi

Peres on olemas ka muidugi teine auto ning kui isegi annab otsad varem, ei ole ka sellest hullu.
Ei oskagi öelda, kas see 2.2i ja automaadi combo ongi nii jõuetu või siis mootor ja kast oma eluea ära elanud sest suurematel tõusudel oli lihtsam paremal rekka reas vaikselt üles ronida.Hispaania piiril VÄGA järsul tõusul 50 kraadise lauspäikese käes proovis isegi keema minna, veidi teeääres jahutatud ning järgmiseks sai valitud veidi kergem tee.
Viskan ka mõned pildid.





Enne tulekut sai ka muidugi tehtud hooldus, kettad-klotsid olid heas korras niiet jäi vahetada veel õli,õlifilter,õhufilter,kütusefilter(mis jäi tegemata, kuna minekuga läks kiireks ning vanad torud oleks vast lahti võttes puruks läinud, lähipäevil saab siin uued torud tellitud ja ära vahetatud) ning küünlad.Näha oli, et KKK tihend kuskilt õrnalt lekib, kaks küünlapesa olid ülised, üks õrnalt õline ja üks kuiv.Küünalde enda olukorra järgi on need VÄGA ammu vahetamata ning otsustasin KKK tihendi samuti Hispaanias vahetada.Kohale jõudes olid pesad kõik kuivad.
Pilt vanadest küünlatest

Rebane on mootoriruumi kallal isuga tööd teinud

Ning kohale jõudes

Üks põhjustest, miks selline idee sõita odava roimaga 4200 km on see, et ma pole lendamisega just sina peal.
Muidugi ka näeb sõites palju rohkem, marsuudi valid ise ning tänu Waze kasutamisele saab vältida ka igasugu ummikuid ja muud jama.
Opel läbis 5 päevaga Eesti - Läti - Leedu - Poola - Saksamaa - Hollandi - Belgia - Luksemburg - Prantsusmaa - Hispaania
Kütuse peale läks 430 eurot ning õli võttis veidi alla liitri, seda pigem tänu pisileketele.
Kindlasti tuleb miskit veel meelde antud tripi või autoga, eks püüan ka siia teemasse postitada.