97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Postitatud: 02 Jaan 2025 23:22
Postitas pahaahv
(ehk on õige alateema)
Tere, olen värske ja esmakordne Omega omanik ja seisan aeg-ajalt silmitsi käivitusprobleemidega. Viimasel ajal on olnud ka olukorda, et läheb käima ja sureb kohe välja, või sureb välja peale paari meetrit sõitu. Peale seda aga probleemi pole. Teisel hetkel jälle käivitub poolest pöördest. Minumeelest mure laheneb kohe peale auto kesklukust lukustamist ja siis jälle avamist. Ühe korra pidin kaks korda lukustama ja lahti tegema.
Kuigi ma pole väga kogenud, ega teab mis autohuviline, olen veits foorumeid tuhlanud ja jõudnud mingitele järeldustele, mis süsteeme võiks kahtlustada:
- Väntvõlli asendiandur
- Nukkvõlli asendiandur
- Lambda?
- Kütusesüsteemi probleemid (pump, filter, ummistus)
- Immobilaiser/võti (auto unustab miskipärast puldi ära, peab paari päeva tagant uuesti õpetama)
- Hammasrihm pole pingul?
- Ühendusprobleemid, kaitsmed?
- Aju peetis
Eks lähen teen paperclip testi kui aega saan ja filmin üles/kirjutan mis koode sealt ette lööb.
Jätkuvalt otsin ka soovitusi kuhu töökotta oma Omega Tartus või siin ligiduses viia. Mul väga head kohta ega tööriistu pole, et putitada. Lasin ühes kohas rihmad-rullikud ära teha, aga tundus et see mark ja mudel valmistab neile keskmisest rohkem peavalu.
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Postitatud: 03 Jaan 2025 12:07
Postitas Tomzz
Pakuksin hoopis immo viga kui keskluku avamine asja vahest leevendab..
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Postitatud: 03 Jaan 2025 12:29
Postitas Martin
Keskluku pult ja immo pole omavahel seotud.
immo on kivi, lukusüdamiku juures on responder, mis suhtleb mootori ajuga.
Kesklukk on eraldi box, mis suhtleb ainult võtme puldiga.
Need kaks omavahel ristipidi ei suhtle.
Tartus faric saaks sind aidata ilmselt.
jospal vb ka kaabel olemas, aga ilmselt temal piirdub veakoodide lugemisega.
Hammasrihm viskaks üle, kui mingi jant on. nii et seda ma hästi ei usu.
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Postitatud: 03 Jaan 2025 17:00
Postitas raudpats0
97 aasta masinale enam kirjaklambtitesti teha ei saa. Ei ole simtec ajuga. Pakuks et vändaanduri juhe hakkab läbi saama. Katkise nukaanduriga töötab edasi aga puterdab väheke.
Äkki pühapäeval saaks ka mingi arvutiga vaadata. Kiiremini tasuta ei saa. Kiiremini saaks aga see eeldab juba finantsilist väljaminekut hädalise poolt.
Kui on väga vaja siis võib helistada.
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Postitatud: 03 Jaan 2025 20:36
Postitas pahaahv
Tomzz kirjutas: ↑03 Jaan 2025 12:07
Pakuksin hoopis immo viga kui keskluku avamine asja vahest leevendab..
Äkki kokkusattumus. Vaatame. Peaks minuteada vilgutama mootorituld kui immoga probleemid, aga pole otseselt tähele pannud et vilguks.
Martin kirjutas: ↑03 Jaan 2025 12:29
Keskluku pult ja immo pole omavahel seotud.
immo on kivi, lukusüdamiku juures on responder, mis suhtleb mootori ajuga.
Kesklukk on eraldi box, mis suhtleb ainult võtme puldiga.
Need kaks omavahel ristipidi ei suhtle.
Tartus faric saaks sind aidata ilmselt.
jospal vb ka kaabel olemas, aga ilmselt temal piirdub veakoodide lugemisega.
Hammasrihm viskaks üle, kui mingi jant on. nii et seda ma hästi ei usu.
Tänud. Mainisin ka, et pult ununeb. Leidsin puldilt patarei miinusklemmi külmjoote ning pult on katkine ja räpane. Tegin puhtaks, jootsin klemmi kinni, patarei pinge oli koormuseta 2.7V, lähen ostan kohe uue. Äkki saan puldimure lahendet. See responder kujutan ette on mul ID13 klaaskapsel. Võtmed on vana stiili (hu100 vist). Aga hullult tahaks uut keskluku pulti või korpust tulevikus. Ilmselt teise alateema jutt.
raudpats0 kirjutas: ↑03 Jaan 2025 17:00
97 aasta masinale enam kirjaklambtitesti teha ei saa. Ei ole simtec ajuga. Pakuks et vändaanduri juhe hakkab läbi saama. Katkise nukaanduriga töötab edasi aga puterdab väheke.
Äkki pühapäeval saaks ka mingi arvutiga vaadata. Kiiremini tasuta ei saa. Kiiremini saaks aga see eeldab juba finantsilist väljaminekut hädalise poolt.
Kui on väga vaja siis võib helistada.
Autoga oli kaasas hunnik lisakaitsmeid ja seal kaitsmete juures oli ka üks pikkade otstega vedrutraat. Eile tärgatas, et see võis olla veakoodide lugemiseks. Lähen pärast vaatan kas äkki pääsen ajule nõnda ligi et näen kas on kirjas simtec v ei..
Vauxhalli Haynesi 94-99 manualis mainib et 2.0 DOHC peaks olema simtec 56.1 või 56.5 ja suurema mootorimahuga Bosch Motronic.. tõmbasin siit
Kui tüli ei tee, siis võtaksin pühapäev ühendust, või laseksin Sul seda teha. Kiiret pole aga tegeleda tahaksin
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Postitatud: 03 Jaan 2025 22:39
Postitas raudpats0
56,5ei kannata kirjaklambrit. Kuna sa väidad et sul infrapunaga võti siis see on simtec. Peale 95 aastat seda muuseas ei pandud omegale.
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Postitatud: 04 Jaan 2025 00:54
Postitas Jürts
Mul 3,2 jebis samamoodi ja vändaanduri vahetusega mure kadus.
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Postitatud: 04 Jaan 2025 12:43
Postitas pahaahv
raudpats0 kirjutas: ↑03 Jaan 2025 22:39
56,5ei kannata kirjaklambrit. Kuna sa väidad et sul infrapunaga võti siis see on simtec. Peale 95 aastat seda muuseas ei pandud omegale.
Vaatasin ka kapoti alla ja täitsa simtec kirjas. Ei taha küll vaielda aga kust Su info pärineb? Vähemalt Vauxhalli Omega maailmas, mis peaks olema peale rooliasetuse ja kaubamärgi identne Opel Omegaga, remondimanualis (94-99) on ju selgelt kirjas et 2.0i 16V on simtec. Muutuste kohta pole midagi mainitud..
Kõik see kõrvale jättes, auto on toodetud aastal 97 ja peal on simtec aju. Väga kahtlen et keegi on selle sinna hiljem "peale pannud".
Pilt mu kapotialt (isegi aju tootmiskuupäev on 96 lõpupoole):
Mina loen siit välja et tuluke vilgutab järgnevust:
10
3
3
5
Lasin 4x vilgutada ja midagi muud ei näinud nagu videos näha. Ei täheldanud või ei osanud dekodeerida ka koodi "12" mis peaks algusest märku andma. Hetkel ma ei oskagi kohe seda kuidagi dekodeerida, eks uurin edasi. Kui oskate midagi kommenteerida, olen tänulik.
EDIT: välismaa foorumites väidavad, et viskab koodi P0335 ehk vändaanduri teema ikkagi. Samas, seisev mootor ju.
---
Lisaks: eile sõitsin mõned korrad ja kilomeetrid, käivitusega probleeme polnud aga lõi temperatuuri suht kõrgeks, isegi ligines 100C kraadini. Täna läks ka ikka sinna 95C peale. Maha jahtub siis vaatan kuidas jahutusvedelikuga on (kuumalt oli kalt piiril) aga on silma jäänud, et ülekuumenemine on Omegal mingi teema? Murekoht?
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Postitatud: 04 Jaan 2025 18:29
Postitas Jürts
2 lidrasega küll ei tohiks üle kuumenemise muret olla,eriti talvel. See pigem V6 mure ja sedagi suvel palavaga. Ju on radikas kinni,või veepump juba kutu
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Postitatud: 04 Jaan 2025 18:35
Postitas pahaahv
Jürts kirjutas: ↑04 Jaan 2025 18:29
2 lidrasega küll ei tohiks üle kuumenemise muret olla,eriti talvel. See pigem V6 mure ja sedagi suvel palavaga. Ju on radikas kinni,või veepump juba kutu
See oleks vähe kurb kui veepump kutu oleks. Just sai lastud teha rihmade komplektid.
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Jürts kirjutas: ↑04 Jaan 2025 18:29
2 lidrasega küll ei tohiks üle kuumenemise muret olla,eriti talvel. See pigem V6 mure ja sedagi suvel palavaga. Ju on radikas kinni,või veepump juba kutu
See oleks vähe kurb kui veepump kutu oleks. Just sai lastud teha rihmade komplektid.
Rusikareegel ikka näeb ette,et koos rihmadega vahetatakse ka veepump.
Aga ma arvan,et pigem radikas vana ja umbes juba.
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Postitatud: 04 Jaan 2025 20:49
Postitas Tomzz
seejuures ongi mõistlik alati veepump koos rihmavahetusega teha.
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Postitatud: 08 Jaan 2025 16:20
Postitas pahaahv
Rihmadega sai vahetatud kogu kmpl, ehk k.a veepump.
---
Raudpatsi abiga sai diagnostitud ja ei leidnud muid probleeme hetkel, kui et kahtlus tühikäigu mootori korrasolu osas. Pöörded tühikäigul õige pisut kõiguvad. Sain soovituse vahetada ära küünlad ja küünlajuhtmed.
Olen nüüd peale viimast jamamist 100km äkki sõitnud, ~10x käima seisma. Ei ole olnud temp. probleeme ega ka käivitusprobleeme. Mingiaeg saan siis proovin termokaameraga radikat vaadata, äkki annab miskit aimu. V äkki on termostaat hoopis.
Ei imestaks ka kui seier villast paneb, vahepeal lööb kütuseosuti nulli, järsul pöördel ärkab ellu tagasi
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Postitatud: 11 Jaan 2025 22:38
Postitas raudpats0
Kellaplikki võiks kah korra liigutada ja vaadata mis kontaktid teevad.. vahel selliseid anomaaliaid aitab ravida.
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Postitatud: 12 Jaan 2025 00:35
Postitas Rax
95 kraadi omegal täitsa norm, sellepärast ära küll põe.