1. leht 1-st

K: omega b roolilati kohta

Postitatud: 08 Juun 2010 09:21
Postitas jyrps
Selline küs. siis ,et kui auto käima panna kohapeal ja rooli kiiremalt edasi tagasi jõnksuda siis väike nagu loks oleks sees ,kas see normaalne või on siin mineku äärepeal roolilatt ?Kui mootor seisab ja nõksutada rooli edasi tagasi ei ole mingit loksu .

Re: K: omega b roolilati kohta

Postitatud: 08 Juun 2010 11:05
Postitas Tuju
Oomegal ei ole roolilatti, on roolikarp kus võib loks olla või siis pendel hoova puks läbi mida saab ka eraldi vahetada.

Re: K: omega b roolilati kohta

Postitatud: 08 Juun 2010 21:40
Postitas Tim
Roolikarbi peal on üks polt ja vastumutter.Seda polti peale keerates saab esialgu väikese loksu ära kaotada.Aga selle poldi keeramisega tuleb üsnagi ettevaatlik olla,nimelt on keskmises asendis(rool otse)roolikarbis nö.tigu võll(õiget nime ei oska kohe hoobil pakkudagi)kulunud aga kui rooli keerata siis see kulunud koht kaob ära ja kui liiga palju oled seda polti peale keeranud,siis võib roolikarbi hetkeks kinni kiiluda.
Ise käisin kruvikas ja mutrivõti kaasas ühel vaiksel maantee lõigul rahulikult katsetamas ja umb.aastakene on rahu majas olnud.
Jutt ehk veidi segane aga kui tuhkagi aru ei saanud siis ära seda polti roolikarbi peal igaks juhuks ise keerama hakka!

See,et roolis mootori töötamise ajal väike loks sees on ja kui mootor ei tööta siis ei loksu ongi tavaline nähtus roolikarbiga roolivõimendi süsteemi puhul.Nt.keera rool täiseti põhja ja jäta siis mootor seisma ja kohe kui roolivõimendus ära kaob,kisub rooli natuke keskasendi poole tagasi.

Re: K: omega b roolilati kohta

Postitatud: 08 Juun 2010 22:27
Postitas siimryytle
Küsiks teema jätkuks ka taolise küsimuse nimelt auto koha peal ( mootor ei tööta) on rooli loks ,kui käima panna siis tühi käigul on väike rooli loks ja kui tuure anda siis kaob ära mõneks ajaks, millest selline jama ? : )

Re: K: omega b roolilati kohta

Postitatud: 10 Juun 2010 14:26
Postitas jyrps
Täna katsetasin ka auto seismise ajal rooli kiiremate liigutustega edasi tagasi vändata jah õrn loks on sees täitsa olemas aga ei häiri miski hetkel lihtsalt uurisin kuna mingi tarkpea rääkis ,et omegatel põhi probleem rooli latt ja selle taastamine on väga kallis.Ise pole väga tark mehhaanik ja ei osanudki algul muud arvata.Kui rool välja keerata sõidu ajal kurvis siis tundub nagu alguses ta ikkagi kiskus rooli ise keskasendisse kergemini tagasi kui praegu kas see võibki olla tingitud sellest poldist.

Re: K: omega b roolilati kohta

Postitatud: 11 Juun 2010 13:20
Postitas ryblik1
kõigi eelduste koaselt käib jutt pikkivardast. seal kaks liigendit, plus kont plus neli rooliotsa ka veel takkapihta. kui ühes liigendis on lõtk siis see tapab järest ka ülejäänu ära.
pikkivarras b osa uus on ca 750-1100.-
rooliotsad uued ca 80- 200.-
kondi puks kui on lahtikäiv variant siis oli vist ala 130.- või tsiba kallim.

kui tahad originaal osa taastada siis tartus oli see tänasel päeval 350.- munakas. saab teha ükshaaval ja kestab.

zarniir võib lõtkuda ja ka õõtsapuks.
need osad on väga odavad

Tartus kui kellegil vaja omega A või B d remontida siis võib julgelt mulle helistada, töökoja tund on omega omanikele auto lihtsuse tõttu 200.- keevitustöö 300.- tund.

nb samuti on mul laoseisus kasutatud esisilla detaile kõigile variantidele. Samuti saab ka kõike muud tööd nende autode juures teha. värvimisest elektrini.

Edu lõtku tagaajamisel!!!

Re: K: omega b roolilati kohta

Postitatud: 17 Juun 2010 07:36
Postitas sim
kesmine roolivarras/ pikkivarras B omegale maksis aasta tagasi tallinna Forsis 400.-

Re: K: omega b roolilati kohta

Postitatud: 17 Juun 2010 20:50
Postitas Tim
jyrps kirjutas:Kui rool välja keerata sõidu ajal kurvis siis tundub nagu alguses ta ikkagi kiskus rooli ise keskasendisse kergemini tagasi kui praegu kas see võibki olla tingitud sellest poldist.
Siis ongi kõik kokkujooksud/kalded ja muu roolivärk korras,kui rattad(rool ka muidugi) tahavad end sõidu ajal tagasi otseks keerata,nii peabki asi olema.