1. leht 1-st
Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest
Postitatud: 09 Juun 2010 12:08
Postitas Q-tok
Nii, plaan siis vedada Tallinnast Tartumaale ja Tartumaalt Tallinnase üks auto.
Mõtlesin, et rendin üheteljelise puksiirhaagise ehk "konna" ja panen selle Omegale taha.
Kuna aga Omegal on automaat kast,siis tahaks teada,et kas võib ka midagi sellega ära rikkuda või võib rahuliku südamega seda haagist koos autoga tirida palju tahtmist?
Ootaks siis nõuandeid,et mida teha ja mida mitte teha,et pärast oleks kõik ikka normaalne ja kastist ei oleks õlid väljas
Ning kas vedada D peal või 3 vms peal ,kas TC peal või maas ja mis kiirust ei ole soovitatav ületada?
Ja üldiseid soovitusi,kuidas "konnaga" käituda,olen tarvitanud küll varem teda,aga nii pikkamaad pole ennem ette võtnud ja mõtlesin,et uurin,mis teil tarka rääkida on..
Igast selle alased jutud,arutelud,soovitused oodatud!
Asjaga kiire..!
Tänan ette !

Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest
Postitatud: 09 Juun 2010 12:22
Postitas onuveiks
Kõige kindlam on kui päästad kardaani lahti. Nagu isegi kindlasti aru saad siis vedades aetakse käimari tagumist poolt ringi. Seisva mootoriga õlitust pole - seega käimarile ei meeldi see kohe üldse, kergem see mõni polt lahti keerata kui pärast remont ette võtta. Ma ei kujuta seda "konna" ette aga kui see peaks olema miski sihuke vigur kuhu masinal üks ots peale läheb siis jäta esimesed papud maha, siis vea või parkinguga
Ai kuramus, puussse panin, sa mitte ei küsinud ju selle masina kohta mida vead, vaid selle kohta millega vead. Lase aga rahulikult "D"-ga, ei juhtu miskit.
Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest
Postitatud: 09 Juun 2010 12:54
Postitas Q-tok
onuveiks kirjutas:Kõige kindlam on kui päästad kardaani lahti. Nagu isegi kindlasti aru saad siis vedades aetakse käimari tagumist poolt ringi. Seisva mootoriga õlitust pole - seega käimarile ei meeldi see kohe üldse, kergem see mõni polt lahti keerata kui pärast remont ette võtta. Ma ei kujuta seda "konna" ette aga kui see peaks olema miski sihuke vigur kuhu masinal üks ots peale läheb siis jäta esimesed papud maha, siis vea või parkinguga
Ai kuramus, puussse panin, sa mitte ei küsinud ju selle masina kohta mida vead, vaid selle kohta millega vead. Lase aga rahulikult "D"-ga, ei juhtu miskit.
Jep jep,vedav auto on automaat,veetav on manuaal.
"konn" siis jah see vidin:
Aga küsiks veel,et kas sinna peale pandav auto oleks parem lukus ratastega,või lahtiste ratastega ja kas parem panna auto esimene või tagumine ots peale?
Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest
Postitatud: 09 Juun 2010 13:02
Postitas risto
mv6-el jaksu vedada küll D-ga
ise olen diisliga vedanud u 2500kg koormat ka pikad otsad ja atm on toiminud korralikult.. rahulikult lased 80-90 km/h ei juhtu midagi
Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest
Postitatud: 09 Juun 2010 14:31
Postitas onuveiks
Kui plaan vedada et esimesed rattad maas, siis lukku vast ära pane, hakkab kindlasti lukku peksma kui miskit manöövrit teed. Ja seda enam kui manuaal, siis ju ei miskit muret, esiots konnale selga ja tuld.
Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest
Postitatud: 09 Juun 2010 14:34
Postitas Q-tok
onuveiks kirjutas:Kui plaan vedada et esimesed rattad maas, siis lukku vast ära pane, hakkab kindlasti lukku peksma kui miskit manöövrit teed. Ja seda enam kui manuaal, siis ju ei miskit muret, esiots konnale selga ja tuld.
Okei aga kui esiots peale ja tagumised rattad maha kas siis ka rattad lukust lahti?
Või keerab ta siis seal konna peal ennast liiga hästi ja keerab konna ratta porilaua mulle autole vastu ust?

Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest
Postitatud: 10 Juun 2010 02:35
Postitas raudpats0
konnaga sõidad nagu kaheteljelise perakäruga.tehasesoovituse järgi peaks veddama kolmanda või neljanda käiguga(oleneb kasti valitsast.) kiirust soovitavad hoida 70 km/h. aga tegelikult D ja psikiirushoidjaga 90 km/h ei tekita probleeme.
ja kuna konna külge pead rihmadega veetava kinni tõmbama nagunii ,siis pole vahekas veetaval roolilukk peal või maas.
Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest
Postitatud: 10 Juun 2010 16:36
Postitas Jospa
Minu 2.0 100kw vedas keilast tartusse VW Golf 3-e, jõudis vedada kuid maantepeal soovitaks sõita mingi 3 käiguga sest 2.0 ei saanud aru mida ma tahan e. pöördeid hoides otsib ju aju kohe endale kõige ökoma varjandi pöörete jaoks ja siis kukub sul käike vahetama. Sõitsin 70km/h siis vahetas ise käike ja see hakkas närvidele käima , 90km/h siis oli hoog sees ja sõitis normaalselt kuid ütlen ikka: 2.0 100kw peab vedama 1500kg ( enda keret ) + veel golfi ca 1200kg siis on see küllaltki suur pingutus 2.0 jaoks.
2.5 bensukad, diislid 3.0/3.2 nendel seda probleemi muidugi ei ole.
Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest
Postitatud: 10 Juun 2010 21:07
Postitas risto
Jospa kirjutas:Minu 2.0 100kw vedas keilast tartusse VW Golf 3-e, jõudis vedada kuid maantepeal soovitaks sõita mingi 3 käiguga sest 2.0 ei saanud aru mida ma tahan e. pöördeid hoides otsib ju aju kohe endale kõige ökoma varjandi pöörete jaoks ja siis kukub sul käike vahetama. Sõitsin 70km/h siis vahetas ise käike ja see hakkas närvidele käima , 90km/h siis oli hoog sees ja sõitis normaalselt kuid ütlen ikka: 2.0 100kw peab vedama 1500kg ( enda keret ) + veel golfi ca 1200kg siis on see küllaltki suur pingutus 2.0 jaoks.
2.5 bensukad, diislid 3.0/3.2 nendel seda probleemi muidugi ei ole.
2,5 125kw bensukas ei jaksa nii hästi vedada kui 2,5td 96kw
lihtsalt mainisin omaedest kogemustest
Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest
Postitatud: 22 Juun 2010 00:30
Postitas raudpats0
risto kirjutas:Jospa kirjutas:Minu 2.0 100kw vedas keilast tartusse VW Golf 3-e, jõudis vedada kuid maantepeal soovitaks sõita mingi 3 käiguga sest 2.0 ei saanud aru mida ma tahan e. pöördeid hoides otsib ju aju kohe endale kõige ökoma varjandi pöörete jaoks ja siis kukub sul käike vahetama. Sõitsin 70km/h siis vahetas ise käike ja see hakkas närvidele käima , 90km/h siis oli hoog sees ja sõitis normaalselt kuid ütlen ikka: 2.0 100kw peab vedama 1500kg ( enda keret ) + veel golfi ca 1200kg siis on see küllaltki suur pingutus 2.0 jaoks.
2.5 bensukad, diislid 3.0/3.2 nendel seda probleemi muidugi ei ole.
2,5 125kw bensukas ei jaksa nii hästi vedada kui 2,5td 96kw
lihtsalt mainisin omaedest kogemustest
2,5 v6 veab eduliselt,lihtsalt kui pidada kinni seadustest siis köiega üle 50e nagunii vedada ei tohi. st kolmas käik ja püsikas peale kui on. aga treiler ja konn on vedamiseks 90ga ,st drive ja püsikas peale kui on.kehtib nii manuaalile kui automaadile aga seda siis kui seadust jäigalt järgida.eks igaüks teab ise palju ta köieotsas rippudes või vedades kiirust arendanud on.minu selline hullupanek oli vedada golf 2e mööda kruusateed 110ga ja ise sabas oldud 100a(mossega).
Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest
Postitatud: 27 Aug 2010 19:00
Postitas kalle74
Automaadiga ei loe palju su aoutol võimsust on , probleemiks saab alati kasti õli temperatuur. Jahedate ilmadega üldiselt pole probleemi aga suvel suht tegu selle jahutusega. Soovitav oleks sõita kõrgemate pööretega et jahutusvedeliku ringlus toimuks kiiremalt. Kuna tegemist on kombineeritud jahutusega ehk siis käigukasti õli jookseb läbi jahutusvedeliku radiaatori. Kui pole muidugi paigaldatud lisa radiaatori käigukastile mida eritellimus saab teha. Tavasõidu korral sellest tõitsa piisab aga kui vedada rasket koormat kuumeneb käigukasti õli mootori jahutussüsteemist kiiremini . Selleks ongi vaja jahutusvedeliku ringlust kiirendada et tagada ka piisav jahutus käigukasti õlile. Ise kui vean siis muidugi jälgin alati pingsalt ka temperatuuri aga pikka maad vedades ole teinud ikka vahepeatused.
Sai küll suht võibo segaselt seletatud aga vast on abi automaatkägukasti auto omanikele.
Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest
Postitatud: 27 Aug 2010 19:46
Postitas Anz69
ise vedasin 85kw B omegaga MB W124 320CE nööri otsas tartust pärnusse ära, sidurit sai veits tapetud aga muidu polnud probleemi:)
4. käiguga vedas 100ga väga hästi:D
aga konnaga jh, vähe kergem sõita ikka, sama nagu käruga sõidaks
automaatkasti koha pealt nagu väga midagi ei oska öelda, võib käike vahetama hakata jh ise, kui käiku ära ei vali.
Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest
Postitatud: 27 Aug 2010 21:13
Postitas riskikuller
arvesta sellega et nendel konnadel on uks viga.ja kui sa kuskilt nõmme kandist rendid siis utlen sulle ausalt.
omad kogemused:
nendega keerata see on omaooper. üle 50km_h ei kannatanud hakkas vedava masina taguotsa painutama (tunne oli selline)mnt soita 40km-h siis oli enam vähem. tagurdada utleme et kuldne 3 pluss
kui vahegi saad siis vaata platega puksiiri vahe lihtsam hiljem majandada.
see minu soovitus
aut.kasti kohapealt soidad nii nagu manuaaliga muud ei midagi. kui raske sul see veetav vidin on.
seaduses vist oli et pukseerimise maximaalne kiirus 70km
Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest
Postitatud: 30 Aug 2010 07:54
Postitas Erki
max kirjutas:seaduses vist oli et pukseerimise maximaalne kiirus 70km
50 km/h ikka lubatud

kuigi ise olen praktikas ca 15km/h üle hoidnud