1. leht 2-st
K>Plokikaane tihend, või plokikaan!
Postitatud: 24 Sept 2010 10:55
Postitas Taavi22
Küsimus siis selline, et arvan et mul opelil on plokikaane tihend läbi, paisupaaki on tulnud õrn kiht õli, kuid karterisse ei jookse midagi.Kui palju maksab selline remont, ja kas on ka selline variant et ei pruugigi ainult tihendis viga olla? et on ka plokikaan vaja lihvida, või veel hullem, et mootori plokk ise on viga saanud? Kas nagu väliselt saab üldse midagi kindlaks teha?
Auto on ise Omega 1999 2,5TD bmw mootor, manuaal.
Aitäh!
Re: K>Plokikaane tihend, või plokikaan!
Postitatud: 24 Sept 2010 11:05
Postitas Tim
Kõige lihtsam ja kindlam viis on sellise kahtluse puhul plokikaan maha võtta,siis on kohe näha kui kuskilt tihend vigane või mis hullem,kaan ise kõver.Kuna kaan on pikk(6silindrit)siis on plokikaane kõveraks mineku oht suur.Varjant on veel,et lased silindrite surveid üle mõõta,enne kui mootori kallale lähed aga üldiselt/pealtnäha tundub,et on viga ikkagi plokikaanes või selle tihendis.
Samas,kudas on sellel mootoril õli jahutus?Nt.v6´tel on õlijahutus radika rikke/lekke korral kah õli ja jahutusvedelik koos.
Ega pole mootorit keema lasknud hiljuti?
Re: K>Plokikaane tihend, või plokikaan!
Postitatud: 24 Sept 2010 11:18
Postitas Taavi22
ei keema pole lasknud, kuid mul õli radikas lekib kusagilt, leke ise pole küll suur kuid vaikselt õli ikkagi kaob. aga sõites mul auto temp on 92,5 koguaeg.... ükskord tõusis ka 95-ni.. aga tookord avastasin ka et paisupaagis polnud mul üldse vedelikku, ning õnneks oli tankla lähedal ja ostsin kohe uue vedeliku, sisse valasin U 2 liitrid juurde...ja nüüd siis sõites ongi koguaeg 92,5 c
Re: K>Plokikaane tihend, või plokikaan!
Postitatud: 24 Sept 2010 12:12
Postitas Omega Sport Packet
Väliselt saad niipalju oletada, et palju sõitnud oled selle tihendiga, kuna vahetatud?
Palju on kuuma antud talle .
Kindlasti uuri plokikaanetihendi sälke!
Sälgud näitavad mitmes remont.Leiad need kaane vahelt välja ulatuvast servast.
Abiks on väike peegel.Ma ise käin pimedas lambiga vaatamas tavaliselt sälke.Näeb kõige paremini.Suunan valguse peeglisse ja otsid.
Remondiastet vaja uue tihendi jaoks, sälkude järgi saad ka uue tihendi paksuse.(kontrollitakse veel silindrihülsi mõõtmisega)
Alusta silindri survete mõõtmisest!
Kui tihend ära ja kanalid jooksevad kokku siis töenäoliselt on ka muu ära ja silindri survete testist palju abi.Üle 2 bari erinevust ei tohiks olla siis on kaera jaan seal.
Uuri kui on jahutusega turbo, et seal lekkeid vms, sealt võib ka sattuda õlisse jahutusvedelik.(pigem vastupidi)
Kui tihendi ise vahetad saad vast 4-5k hakkama nibin nabin.
Uued poldid jne, ja kaant pead KINDLASTI! lihvima.R6
Kui kaan maas hinda seisukorda ja kontrolli.Muidugi võiks teha klapid ära jne sääretihendid jne jne jne.Kui lahti siis vana tihend hoia kindlasti alles!
Kui silindrihülsis pragu sis tavaliselt mahlad segamini ja surved sees.Rõngaste tööpiirkonnas sis kipub suitsema ja jahutues surve, kui allpool rõngaid siis jahutusvedelik karteris.Kui plokis omavahel kuidagi mõra suht keeruline tuvastada.Vast nii hull ei ole.
Või plokikaanes mõra.
Kontrolli otsasimmekaid.
Asi ei pruugi olla hull kuid võib olla ka päris peetis.
Väline kontroll, survete kontroll
Kus see auto asub muidu?
Re: K>Plokikaane tihend, või plokikaan!
Postitatud: 24 Sept 2010 13:14
Postitas Taavi22
Auto ise asub muidu Otepääl, kuid jah paisupaagis on küll surve sees, kui hakata seda lahti keerama( siis mulksub)
Sõitnud ise olen nõks üle 8k km üldse kokku auto ostust saati.
Ise ei oska ma auto juures suurt midagi remontida, pean laskma ikka kellegil asjatundjal seda teha. Aga eks ma lasen siis silindrite survet kontrollida.Võib olla oskab keegi ka soovitada kuhu minna vms!
Re: K>Plokikaane tihend, või plokikaan!
Postitatud: 25 Sept 2010 01:51
Postitas Taavi22
Oskab keegi veel midagi pakkuda?
Re: K>Plokikaane tihend, või plokikaan!
Postitatud: 25 Sept 2010 08:21
Postitas Tim
Väike surve peabki paisupaagis olema ja natuke "mulksub"kah kui kork kohe ühe ropsuga maha keerata.Kas õlikorgi all pole majoneesi sarnast ollust?Kas muidu mootor töötab hästi(tühikäik ok)?
Re: K>Plokikaane tihend, või plokikaan!
Postitatud: 25 Sept 2010 09:47
Postitas Taavi22
Otseselt sellist majoneesi ollust pole, näpuga katsudes on vedel ikkagi, kui veidi õline.Muidu mootor nagu töötab normaalselt tühikäigul.
Re: K>Plokikaane tihend, või plokikaan!
Postitatud: 25 Sept 2010 19:26
Postitas Omega Sport Packet
Kle vaata korra yle yle kas sul on turbo jahutusega või ilma.
Re: K>Plokikaane tihend, või plokikaan!
Postitatud: 25 Sept 2010 19:32
Postitas risto
Omega Sport Packet kirjutas:Kle vaata korra yle yle kas sul on turbo jahutusega või ilma.
ei ole kuulnud selle mootori puhul jahutusega turbost?
Re: K>Plokikaane tihend, või plokikaan!
Postitatud: 25 Sept 2010 19:57
Postitas Taavi22
hmm..mingi jahutus radikas tal mootori all on küll, aga ma ei tea mille oma ta on seal..
ma uurin järgi.
Re: K>Plokikaane tihend, või plokikaan!
Postitatud: 25 Sept 2010 21:56
Postitas Omega Sport Packet
turbo keskosas 2 või 4 toru
Re: K>Plokikaane tihend, või plokikaan!
Postitatud: 27 Sept 2010 17:00
Postitas Taavi22
jah, mul ikka on turbo jahutus olemas..
Re: K>Plokikaane tihend, või plokikaan!
Postitatud: 27 Sept 2010 17:02
Postitas risto
Taavi22 kirjutas:jah, mul ikka on turbo jahutus olemas..
kuidas sa selle kindlaks tegid?
Re: K>Plokikaane tihend, või plokikaan!
Postitatud: 27 Sept 2010 20:21
Postitas Omega Sport Packet
Turbo õlitus 2 toru keskosas, jahutusega 2 lisaks.
Teinekord õhtal turbo asemele teine turbo sama iseloomuga.Remontida neid kallim kui kellegi käest osta.
Silindites surved mõõdetud?