1. leht 1-st
K: Omega 2,6 DualRam mootori temp.
Postitatud: 05 Dets 2010 23:38
Postitas oskaja
Tere
Niisiis probleem järgmine:
Mootoriks pealkirjas mainitu. Probleemiks see, et seieri järgi ei taha nagu mootor üldse soojaks minna. Seier jääb 0C ja 90C keskele umbes. Vahetasin 2x termostaati aga midagi ei muutunud.
OK, on olemas väike tõenäosus, et mõlemad uued termostaadid (92C) on praagid ning ka see vana (92C) mis ennem peal oli.
Jahutusvent käib ka pidevalt ringi (ilmselt vanadusest) ja ma saaks aru, et praeguste külmade ilmadega suudab sõiduajal lihtsalt niipalju maha jahutada, kuid ka kohapeal pikemat aega tiksudes ei tõuse temp peaaegu üldse ning see on juba natuke imelik.
Samuti ma ei usu, et seier segast paneb. Nimelt sai hiljuti salongi radikat vahetatud (õigemini panin uue salongiradika külge, kuna eelmine omanik oli vana eemaldanud koos torudega

), kuid tuppa tuleb ka suht vähe sooja- sellist leiget ainult, et aknaid suudab sulatada aga head sooja nagu ei tule.
Minu loogika järgi nagu õhutamises ka viga ei tohiks olla, sest see süsteem peaks ennast ise õhutama vist.
Oskab keegi ehk soovitada midagi või on seal mõni vigur mis mul 2 silma vahele jäi? Väga külmaks ajaks tahaks ikka natuke sooja ka tuppa saada
Omal igasugune eelnev kokkupuude 2,6-ga puudub, niiet hüva nõu on oodatud
Väike lisaküsimus ka, et kas on vahet kumba pidi salongiradika torud ühendatud on?
Hetkel on ühendatud nii, et veepumbast otse tulev toru jookseb salongiradika ülemise toru külge ja salongiradika alumine toru jookseb ploki tagumisse otsa suubuva toru külge.
Re: K: Omega 2,6 DualRam mootori temp.
Postitatud: 06 Dets 2010 00:26
Postitas viljar
Tuttava A Omegal oli viga näidikus endas õigemini terves näidiku plokis. Asja kahjuks täpsemalt ei süvenenud kuna peale läks LCD spidoblokk aga tõenäoliselt võis viga peituda mõnes külm jootes vöi siis kehvas massis. Ma vahetasin samuti termostaate ja ka ndureid aga temperatuur püsis näidikujärgi umbes 70 kraadipeal. Aga vahest kohapeal käies tõusis seier 90 peale ja mõnel korral, kui papitükk radikal ees, ka üle 100 kraadi. Aga jahutusvedelik keema ei läinud, nii et viga oli näidikus endas. Kasutajal sena-maniac on samune probleem ja minuteada pole tema ka sellele probleemile jälile saanud.
Kui sul juhuslikult on konditsioneeriga variant, siis võib probleeme tekitada ummistunud kondiradika ribid, mistõttu ei ole piisavalt õhuvoolu ja siis tekibki see effekt, et klaasid ei lähe puhtaks.
Re: K: Omega 2,6 DualRam mootori temp.
Postitatud: 06 Dets 2010 00:36
Postitas potsataja
panustaksin termostaadile, kontrolli kui vara termostaat avaneb. termostaadist väljuvat lõdvikut katsudes saab hõlbsalt aru kui termostaat avaneb. a ja osadel juhtudel tuleb termostaat vahetada koos korpusega.
loodan et sellest on abi

Re: K: Omega 2,6 DualRam mootori temp.
Postitatud: 06 Dets 2010 02:47
Postitas oskaja
No spidoplokil mingi viga on küljes küll, sest odokas ka ei funka korralikult. Kuid isegi kui seier suvalist temperatuuri näitaks siis salongi peaks ju ikkagi sooja õhku tulema kui süsteem töötaks. Hetkel aga tuleb sellist leiget õhku. Esiklaasi ja esiuste klaasid suudab ära sulatada aga tagumised jäävad jäässe.
Ma ise kahtlustan ka, et termostaat, kuid mul pole kuskilt kraadiklaasi võtta, et avanemise temperatuuri mõõta ning seetõttu lähtun esialgu näidiku seierist ja salongi tulevast soojusest.
Ja käega lõdviku katsumisest pole midagi kasu ju, kraad jääb ju ikkagi teadmata.
Seieri järgi jõuab temp natuke üle selle kriipsu mis on 0 ja 90 vahel... ning siis kukub korraks sinna kriipsuni tagasi (ehk siis termostaadi avanemine) ning natukese aja pärast jääb seier uuesti püsima suts üle selle vahepealse kriipsu. Samamoodi on käitunud kõik senised termostaadid.
Eile panin proovimõttes pool esiosa papiga kinni kuid kasu polnud sellest eriti miskit... ainult kohapeal tiksudes tõusis seier poole millimeetri jagu kõrgemale kuid sõidu ajal oli ikkagi sama kohapeal kus muidu.
Re: K: Omega 2,6 DualRam mootori temp.
Postitatud: 06 Dets 2010 06:53
Postitas roodla
Vaheta sidoplokk või temp. näidik.
Endal ka 2 Dualrami olnud ja kui ma ei eksi siis oli ka mõlemal temp. kuskil töösooja mootoriga 45C seieri järgi.
Kunagi Calibral vahetasin taustad ära ja peale seda oli seier normis.
Re: K: Omega 2,6 DualRam mootori temp.
Postitatud: 06 Dets 2010 12:22
Postitas viljar
101% kindel et näidik valetab.
Samas, ega see Omega soojendussüsteem pole ka just kõige efektiivsem võrreldes sama ajastu muu saksa tootja masinaga.
Re: K: Omega 2,6 DualRam mootori temp.
Postitatud: 07 Dets 2010 11:47
Postitas potsataja
ok näidik valetad aga miks sooja ei tule salongi siis?

kuna mul endal on ka dual ram võin öelda, et sellist jama pole küll olnud et soojaks ei lähe
kui salongi sooja ei jõua, siis võib ka see olla, et soendus radikas on kas umbes või on soendus radika torud seest kõntsa kihi all. (muidugi see ei seleta näidiku anomaaliat)
üks tuttav automehaanik loputas kunagi oma civikul terve jahutus süsteemi äädika lahusega läbi ja pärast seda oli tal salong nagu saun talvel

Re: K: Omega 2,6 DualRam mootori temp.
Postitatud: 07 Dets 2010 12:09
Postitas viljar
Siin on lihtsalt kaks erinevat probleemi ühele hetkele sattunud.
Re: K: Omega 2,6 DualRam mootori temp.
Postitatud: 08 Dets 2010 21:23
Postitas oskaja
salongi radikas ei saa umbes olla ehk... täitsa tutika panin peale... radikasse minevad metallist põlved puhastasin ka igatepidi ära... ainuke variant kui kuskil mujal umbes on... mõned korrad proovin veel termostaate vahetada ja kui toimima ei saa siis sõidan kinnastega edasi
see ju ei tohiks tähtsust omada, et mispidi voolikud salongi radika külge ühendada?
Re: K: Omega 2,6 DualRam mootori temp.
Postitatud: 09 Dets 2010 00:08
Postitas o:mega
Natuke mõjutab aga soe peaks ikka olema. Loodusseaduste vastu ei tasu võidelda.
Re: K: Omega 2,6 DualRam mootori temp.
Postitatud: 19 Dets 2010 17:33
Postitas silluboy
mul ka sama teema et jääb sinna 40 kanti ja salong soojaks ei lähe aga ma jäin kinni sellega ja niikaua kui välja kaevasin ja kaapisin läks asi tuliseks, üle 90 ja taga stange hakkas sulama:D
sis tuli sooja ka.
Aga jh mul mingi ümer ehitatud süsteem et ei saa ise ka aru mis seal toimub
Re: K: Omega 2,6 DualRam mootori temp.
Postitatud: 19 Dets 2010 19:25
Postitas viljar
silluboy kirjutas:mul ka sama teema et jääb sinna 40 kanti ja salong soojaks ei lähe aga ma jäin kinni sellega ja niikaua kui välja kaevasin ja kaapisin läks asi tuliseks, üle 90 ja taga stange hakkas sulama:D
sis tuli sooja ka.
Aga jh mul mingi ümer ehitatud süsteem et ei saa ise ka aru mis seal toimub
Tõenäoliselt on termostaat katki vöi puudub üldse.
Re: K: Omega 2,6 DualRam mootori temp.
Postitatud: 07 Jaan 2011 22:18
Postitas oskaja
mina sain oma probleemile lahenduse. ostsin taaskord uue termostaadi... panin anumasse koos kraadiklaasiga (leidsin kuskilt riiulist mingisuguse 150c kannatava kraadi), tilk külma vett alla ja peale hakkasin keevat vett valama. õnneks sattusin kindlalt töötava termostaadi otsa. vahetasin ära kuid seier ikkagi eritipalju kõrgemale ei tõusnud...mingi poole millimeetri jagu ehk. käega katsudes siiski natuke soojemat juba puhus. järgmine käik oli näidiku vahetus. peale näidiku vahetust liikus seier kenasti 91c kanti. kuid õiget sooja ikkagi ei puhunud.
lõpuks võtsin teiselt omegalt vana originaal radika, pesin selle mingi pesu ainega mitu korda läbi ja paigaldasin selle suhteliselt hiljuti soetatud tutika radika asemele. ja ohoo... peale käivitust läks natuke aega ja esiklaas hakkas juba sulama... paar minutit veel ja puhuri avadest tuli juba sama sooja õhku kui varem... natuke veel ja salong oli juba täitsa palav, niiet pidi sooja maha reguleerima hakkama
seega... kindlalt oli ennem viga salongi radikas ja ilmselt natuke süüd jagunes ka odavatele termostaatidele.
sai neid radikaid vastu valgust võrreldud ja tutikas B-osa radikas on originaaliga võrreldes no vähemalt 2 korda hõredamate ribidega ja üleüldse näeb siuke nõrguke välja. ilmselt puhus õhk liiga kähku radikast läbi ja ei jõudnud piisavalt soojeneda.
üks tähelepanek veel...
nimelt on nendel B-osa radikatel torude sees mingid plastikust spiraali moodi jullad (nagu vanasti olid mingid kuuse küünlad) kuid need on seal lihtsalt lahtiselt, originaalil on samuti need sees olemas aga mingite julladega kenasti kinni pandud. igastahes b-osa radikal otsustas 1 spiraal seest jalga lasta ja mingi nipiga oli ta suutnud läbida 90kraadise nurga(radikast väljuval metall torul) ning oli takerdunud järgmise ca. 90kraadise nurga sisse (kummist lõdvik mis nende radika "põlvede" otsa kinnituvad kapoti all).
Kui see spiraal suudab ennast kuidagi veepumbani lohistada ja sealt mingil imeväel läbi käia ning miskit ära lõhkuda siis kes remondi kinni maksab?

Re: K: Omega 2,6 DualRam mootori temp.
Postitatud: 08 Jaan 2011 13:38
Postitas potsataja
rõõm kuulda et korda said
