1. leht 2-st

Omega jahutus probleem

Postitatud: 13 Veebr 2011 16:05
Postitas Metsakutsus
Tere,
Sai eile sõidetud umbes 100 km ja siis sai korra auto seisma jäetud ja poes käidud. Taas käivitades sai sõita umbes 5 km, kui lihtsalt vajusid hoog alla ja vaatasin, et vesi keeb.
Salongi puhub külma õhku.

Lasin maha jahtuda täiesti ja ikka läheb kohapeal samamoodi keema, kas viga on selles, et termostaat on kinni või milles probleem on ?
Ja kuidas seda vahetada ja mida vaja, ei ole eriti vahendeid kusagilt võtta, kuna auto seisab Rootsis ühes tankla parklas.
Kiirelt vaja häid ideid :)

Tegemist 2.5 tdi isendiga.

Ette tänades.

Re: Omega jahutus probleem

Postitatud: 13 Veebr 2011 19:44
Postitas eedu32
Jahutus vedelik normis ikka

Re: Omega jahutus probleem

Postitatud: 13 Veebr 2011 20:24
Postitas exxon
ja kui on veepump plastilabadega võis ka see otsad anda

Re: Omega jahutus probleem

Postitatud: 14 Veebr 2011 00:01
Postitas Metsakutsus
Jahutusvedelik on normis.
Hmm.. Veepump, ma ei oskagi nüüd öelda.
Igatahes, kui panen auto külmast käima, läheb umbes 5 minutit ja vesi on juba 100 juures. aga pannes näpu paisupaaki on seal jääkülm..

On siiski ehk see termostaadi viga ?

Re: Omega jahutus probleem

Postitatud: 14 Veebr 2011 04:31
Postitas ChrisDian
Isegi kui termostaat on kinni, siis ükskõik kummas asendis ta on, väike ring (salongiradiaator-blokk) peaks ikka toimima.

Re: Omega jahutus probleem

Postitatud: 14 Veebr 2011 07:44
Postitas o:mega
Termostaat kinni. Ega sul mõni lahja veesegu sees pole. Jahutusvedelik ikka külmakindel?

Re: Omega jahutus probleem

Postitatud: 14 Veebr 2011 07:53
Postitas Metsakutsus
Vot selle segukohta ei oskagi öelda, see ainuke asi mis jäi vahetamata peale ostmist, kuidagi ununes, siiaani pole probleeme olnud, sai siin sõidetud samuti mingi -15ga ja kõik korras olnud, aga nüüd siis juhtus selline jama.
muidugi väljas oli päris hea külm ilm, mingi -18 kohati.

Okei termostaat kinni, see võimalik ära vahetada, aga äkki on kellegil aega teha mingi nimekiri, step by step, kuidas ta ära vahetada, kuna ise eriti spets pole ja rootsis ta kusagile mehhaniku juurde lohistada läheb kaunis kalliks.


ette tänades ;)

Re: Omega jahutus probleem

Postitatud: 14 Veebr 2011 09:42
Postitas eedu32
Termostaat pole kindel , kui auto käima paned ja salongi soojenduse põhja keerad peab tulema sooja õhku ja auto keema minna ei tohi sest salongi radikas suudab väikest ringi jahutada

Re: Omega jahutus probleem

Postitatud: 14 Veebr 2011 13:11
Postitas ChrisDian
Kuidas saab peale 100 km sõitu, poes käimise ajaga jahutusvedelik jääks külmuda? Seda enam kui paisupaaki saab näpu pista ja seal jääkirmet peal ei ole. Sümptomid pigem viitavad sellele, et jahutusvedelik ei käi ringi enam. ma saaks aru, kui tuule külmutava toime tõttu jahutusradiaator kinni jäätuks aga seest peaks ikka sooja tulema siis. ja süsteemi kinni külmumise puhul ei tekiks paisupaaki survet ka. ega veepumba laager kinni jooksnud pole..?

Re: Omega jahutus probleem

Postitatud: 14 Veebr 2011 17:13
Postitas reims86
Veepump on õhtal, vaheta see ja asi korras jälle. Ja see, et pöörded maha tõmbab on nn kaitsemahanism, et sa ikkagi avastaksid, et midagi on mäda ennem kui kokku lased päris.

Re: Omega jahutus probleem

Postitatud: 14 Veebr 2011 18:28
Postitas chjan
Mina soovitaks sulle võtta korra andur küljest. Mul oli talve hakul selline jama, et andur oli täitsa jääs tõin tuppa sooja ja panin tagasi ja asi siiani ptui ptui korras. Sama jama oli eile ühel tuttaval iveco rekka mehel.
Külm teeb imesi;)

Re: Omega jahutus probleem

Postitatud: 14 Veebr 2011 18:48
Postitas Tim
Metsakutsus kirjutas: kui panen auto külmast käima, läheb umbes 5 minutit ja vesi on juba 100 juures. aga pannes näpu paisupaaki on seal jääkülm..
Kinnise termostaadi puhul ei saa 5min.küll jahutusvedelik keema minna-talv,parajad miinuskraadid.Isegi salongi radikas peaks väikse jahutusvedeliku ringluse puhul asja talvel oluliselt jahutama.
Pakun ka et veepumbaga mingi jama.

Re: Omega jahutus probleem

Postitatud: 14 Veebr 2011 19:10
Postitas o:mega
chjan kirjutas:Mina soovitaks sulle võtta korra andur küljest. Mul oli talve hakul selline jama, et andur oli täitsa jääs tõin tuppa sooja ja panin tagasi ja asi siiani ptui ptui korras. Sama jama oli eile ühel tuttaval iveco rekka mehel.
Külm teeb imesi;)
Esialgse jutu järgi nagu sain aru, et läheb kuumaks ka päriselt mitte ainult seieri järgi. No aga kas mõni lõdvik on soe? Mootor läheb keema või mitte. Või on ainult seier 100 peal. Diisel ikka koha peal käies ei tohiks keema minna kui vedelik vähegi ringi käib. Uuri järgi, mis läheb soojaks ja mis jääb külmaks. Niimoodi pooliku jutu peale ei saa midagi konkreetsemat öelda. Step by step oleks see kui a) Kontrollid enne külmalt käivitust üle, kes jahutusvedelikku on piisavalt, b) paned mootori käima, c) jälgid kui kiiresti seier hakkab tõusma, d) katsud kapoti all lõdvikuid, (1. see mis tuleb mootorist aku juurest ja läheb radikasse, peaks mingil määral leigeks minema tühikäigul, 2. need voolikud mis lähevad paremalt poolt salongi radikasse peaks mõlemad suht kuumaks minema nii, et kätt ei kannata (üks vähemalt)), e) jälgi seda ka kui kõvaks lõdvikud lähevad ja kui kuumaks.
Tee need asjad ära ja anna teada siis saab edasi mõelda.

Re: Omega jahutus probleem

Postitatud: 14 Veebr 2011 19:30
Postitas silluboy
mul ka termostaat õhtal aga sõidu ajal hoiab temperatuuri alla saja, mina usun et sul see vedelik ei käi üldse ringi ja kui ei käi ringi siis arvatavasti on veepump. Ma ei tea kuidas uuematel mootoritel aga mul on rihmülekandega, kui elektriline sis viks ju need elektrivärgid üle vaadata, ma ei tea kas on neil oomidel elektrilisi või pole aga uutematel masinatel on see paljudel

Re: Omega jahutus probleem

Postitatud: 14 Veebr 2011 19:32
Postitas kait
Ega siin mingit pikka juttu pole. 2.5tdi mootoritel on veepumba labade lagunemine rohkem kui tüüpviga. Tee omad järeldused....