2,5TD soojalt ei käivitu üldse
2,5TD soojalt ei käivitu üldse
Nimelt, teema järgmine. Sai vahetatud blokikaanetihend, sest tagant viskas kergelt valget auru ning jahutusvedeliku paagis oli jube kõva surve peale sõitu. Käivitus normaalselt, nii soojast peast kui ka külmast peast. Mingi aeg sai näpitud pumpa, sest käis jube halvasti, enne blokikaanetihendi vahetust aga käis päris hästi, ilmselt pumbapea liigutamine aitas. See selleks.
Nüüd, kui auto korralikult soojaks sõita, kipub välja surema, sest pöörded kukuvad väga madalale ja siis enam käima ei taha minna. Kui aga mõnda aega seisab ja maha jahtub, siis läheb jälle käima. Ise kahtlustan, et peab pumbapead jälle liigutama, et on väga vales asendis, samas on ka väike kahtlus, et starter jamab. Ka enne oli jama, et soojast peast ei tahtnud käivituda, sai starter ära tehtud ning pärast seda läks poolest pöördest. nii soojalt kui ka külmalt.
Kui blokikaas maas oli, siis sai vaadatud nii ketti, mis tundus veel väga hea olevat, vähemalt ülemine küll, nookurid olid head, silindriseinad kah. Blokikaanes silmaga ühtegi mõra ei avastanud, kõver kah ei tundunud olevat. Mootoriks M51.
Seega, mida kahtlustada, kas pumpa või starterit? Veninud keti juttu eriti ei taha uskuda, sest enne blokikaanetihendi vahetust oli kõik käivitumise koha pealt korras.
Samas küsiks, et mis võib põhjustada jube madalad tühikäigu pöörded, nimelt 550-600, kuigi võiks olla 750. Kas mõni andur läbi?
Nüüd, kui auto korralikult soojaks sõita, kipub välja surema, sest pöörded kukuvad väga madalale ja siis enam käima ei taha minna. Kui aga mõnda aega seisab ja maha jahtub, siis läheb jälle käima. Ise kahtlustan, et peab pumbapead jälle liigutama, et on väga vales asendis, samas on ka väike kahtlus, et starter jamab. Ka enne oli jama, et soojast peast ei tahtnud käivituda, sai starter ära tehtud ning pärast seda läks poolest pöördest. nii soojalt kui ka külmalt.
Kui blokikaas maas oli, siis sai vaadatud nii ketti, mis tundus veel väga hea olevat, vähemalt ülemine küll, nookurid olid head, silindriseinad kah. Blokikaanes silmaga ühtegi mõra ei avastanud, kõver kah ei tundunud olevat. Mootoriks M51.
Seega, mida kahtlustada, kas pumpa või starterit? Veninud keti juttu eriti ei taha uskuda, sest enne blokikaanetihendi vahetust oli kõik käivitumise koha pealt korras.
Samas küsiks, et mis võib põhjustada jube madalad tühikäigu pöörded, nimelt 550-600, kuigi võiks olla 750. Kas mõni andur läbi?
-
- Huviline
- Postitusi: 1093
- Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Re: 2,5TD soojalt ei käivitu üldse
Hea pähkli otsas oled.
Sul turbo ka ja vigasid võib olla siin ja seal
Diislimeestele soovitan http://www.karla.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Diagnostika
Sul turbo ka ja vigasid võib olla siin ja seal
Diislimeestele soovitan http://www.karla.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Diagnostika
Re: 2,5TD soojalt ei käivitu üldse
mitme ampertunnine aku sul on?? mul oli algul 85 ah aku ja siis ei läinud ka käima,aga nüüd on 100ah uus aku ja käivitus on kõvasti parem..aga tühikäigu pöörded mul ka kuskil 550 sooja mootoriga kuid välja küll ei sure.
Re: 2,5TD soojalt ei käivitu üldse
Aku on hea, 100Ah.
Saan isegi aru, et vigasid võib olla igal pool, samas ise kahtlustan just starterit ja kõrgsurvepumpa, sest starter teeb jube kurja häält ja pumbal juba on kord kombeks nöökida. Homme võtan igatahes pumbakaane maha, puhastan seest ära ja vaatan mis ta siis tegema hakkab.
Saan isegi aru, et vigasid võib olla igal pool, samas ise kahtlustan just starterit ja kõrgsurvepumpa, sest starter teeb jube kurja häält ja pumbal juba on kord kombeks nöökida. Homme võtan igatahes pumbakaane maha, puhastan seest ära ja vaatan mis ta siis tegema hakkab.
-
- Huviline
- Postitusi: 1093
- Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Re: 2,5TD soojalt ei käivitu üldse
Kuna varem on probleemide korral väidetud Boschi pingis, et kõik korras, sisi väga nagu ei kutsu see diagnostika, parem üritan ise asjadest jagu saada, sest auto on juba nii vana, et kuskil Karlaautos pole küll mõtet uksi paugutada, remont ja diagnost läheb kordades kallimaks, kui see 94 aasta Omega väärt on.Omega Sport Packet kirjutas:Lihtsam mine diagnostikasse.
-
- Huviline
- Postitusi: 1093
- Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Re: 2,5TD soojalt ei käivitu üldse
Noh diagnostika nüüd küll kordades kallimaks ei lähe.Remontida võid ise ka ju kui on aimu mida remontima hakkad-pead.Kohustust ei ole karla autos ju autot remontida.Ja diagnostika peaks ka selle ära näitama , käivitamisel palju starter voolu võtab.Mingid andmed on ju olemas ka neil.
Kui starteipuks näiteks ära on siis peaks ju seda ka diagnostika näitama, või ma eksin?
Kui starteipuks näiteks ära on siis peaks ju seda ka diagnostika näitama, või ma eksin?
Re: 2,5TD soojalt ei käivitu üldse
Arvatavasti võib jah olla kõrgsurvepumba viga.
Mul tekkis selline küsimus,et mis aasta omega sul on?kas ta siis ketiga ve? mul ka 2,5tdi aga pole ta mootorisse veel kiikand:D
Mul tekkis selline küsimus,et mis aasta omega sul on?kas ta siis ketiga ve? mul ka 2,5tdi aga pole ta mootorisse veel kiikand:D
Re: 2,5TD soojalt ei käivitu üldse
Ega niisama pole vajadust mootorit lahti võtta jahh,teemaalgataja jutus ju kirjas et ketiga ja ´94a.masin.Egon kirjutas:Arvatavasti võib jah olla kõrgsurvepumba viga.
Mul tekkis selline küsimus,et mis aasta omega sul on?kas ta siis ketiga ve? mul ka 2,5tdi aga pole ta mootorisse veel kiikand:D
Teemast veel niipalju,et kui starteri remont tehtud siis ju saaks starteri vea nagu välistada(kuigi teeb juba häält).Ja kui enne remonti oli korras asi,kudas siis pumba nurk valeks sai minna-plokikaane mahavõtmine ju pumpa ei tohiks paigast ära ajada.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
107kw caravan.Man+LSD
Re: 2,5TD soojalt ei käivitu üldse
Starterit sai remonditud pea aasta tagasi, pidavat suht nõrk koht olema.Tim kirjutas:Ega niisama pole vajadust mootorit lahti võtta jahh,teemaalgataja jutus ju kirjas et ketiga ja ´94a.masin.Egon kirjutas:Arvatavasti võib jah olla kõrgsurvepumba viga.
Mul tekkis selline küsimus,et mis aasta omega sul on?kas ta siis ketiga ve? mul ka 2,5tdi aga pole ta mootorisse veel kiikand:D
Teemast veel niipalju,et kui starteri remont tehtud siis ju saaks starteri vea nagu välistada(kuigi teeb juba häält).Ja kui enne remonti oli korras asi,kudas siis pumba nurk valeks sai minna-plokikaane mahavõtmine ju pumpa ei tohiks paigast ära ajada.
Igatahes sai neljapäeva õhtul pump seest ära puhastatud, tuli sealt täiesti tumemusta tökatit, mitte diislit. Sai ilusti paika pandud pumbapea ning küttekulu 7 liitrit maanteel. Kui enne pumba puhastust käis mootor väga ebaühtlaselt ja jättis vahepeal lausa et vahele, siis nüüd see probleem lahenes ning auto käib nagu siidi. Käivitub kah pareimini, kuid vahel samas tuleb sooja autot ikka päris pikalt kedrata. Starter teeb kah ikkagi päris kurja häält veel, ilmselt tuleks ära remontida.
Samas, kahe päevaga sai sõidetud pea 700km, auto pidas ilusti vastu, käivitus alati kui vaja, ühesõnaga tundub et kõik läheb paremuse poole.
Õpetuseks teile niipalju, et ärge kartke enda autosid ja kui teil on vähekenegi tehnikaalaseid teadmisi ja tööriistu, remontige enda autosid ise.
Sõbral oli just suhteliselt sama probleem, viis auto Karlasse, diagnoositi ja öeldi et teeme teie pumbaga "midagi". Küsiti 6500 ja seis jäi samaks. Viis tagasi, siis pesti kogu küttesüsteem veel läbi, vahetati 2 pihustit ja eelsüüteküünalt ja siis hakkas asi juba suht enamvähem käivituma ning sõitma, kogumaksumus oli kahe remondi peale kokku 11000. Minul piirdus asi 50 kroonise break cleaneriga ning ühe õhtuga. Auto ei käi sugugi halvemini, kui tema oma, käivitub vaid halvemini.
Raporteerin kindlasti siin teemas, kui midagi ära vahetan ning asi hullemaks või paremaks peaks minema.
Peeter
-
- Huviline
- Postitusi: 1093
- Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Re: 2,5TD soojalt ei käivitu üldse
Fuel Shut off solenoid(IFS)
Glow plugs
ECT sensor
Air in fuel system
jne jne
Glow plugs
ECT sensor
Air in fuel system
jne jne
Re: 2,5TD soojalt ei käivitu üldse
alustan starterist.Omega Sport Packet kirjutas:Fuel Shut off solenoid(IFS)
Glow plugs
ECT sensor
Air in fuel system
jne jne

Re: 2,5TD soojalt ei käivitu üldse
Seda juttu lugedes tekib küsimus, et kas sellel autol pumpab starter ka kütet peale...?
Kaudselt kindlasti, kuid otseselt mitte... Kirjutad, et vahetasid plokikaane tihendit ja "näppisid natukene ka pumpa.." Ma usun, et siin see küsimus ka peitub. Mis pumbale tegid ja kuhu suunas Sa seda näppisid...? 2,5 diislil on pumbapea suhteliselt õrn ja et seal need klapikesed kipuvad jupsima, viitabki just asjaolu, et sooja mootoriga enam ei käivitu. Soovitaksin lasta pumbapea asjatundjal üle vaadata ja asi laheneb...!

Kaudselt kindlasti, kuid otseselt mitte... Kirjutad, et vahetasid plokikaane tihendit ja "näppisid natukene ka pumpa.." Ma usun, et siin see küsimus ka peitub. Mis pumbale tegid ja kuhu suunas Sa seda näppisid...? 2,5 diislil on pumbapea suhteliselt õrn ja et seal need klapikesed kipuvad jupsima, viitabki just asjaolu, et sooja mootoriga enam ei käivitu. Soovitaksin lasta pumbapea asjatundjal üle vaadata ja asi laheneb...!

Re: 2,5TD soojalt ei käivitu üldse
Pumbapea panin siiski ise arvuti järgi paika, vajalikud vahendid selleks olemas ning fakt on see, et kohe kindlasti on ta paigas nii nagu peab. Starterit pole jõudnud veel remonti anda, kuid nagu öeldud sai, on olnud enne kah mitmel korral starteriga probleeme. Väljendus justnimelt nii, et külmast peast läks masin käima poolest pöördest, soojast peast ketra lolliks. Siis sai starter korda tehtud ja probleemid kadusid.Andu kirjutas:Seda juttu lugedes tekib küsimus, et kas sellel autol pumpab starter ka kütet peale...?![]()
Kaudselt kindlasti, kuid otseselt mitte... Kirjutad, et vahetasid plokikaane tihendit ja "näppisid natukene ka pumpa.." Ma usun, et siin see küsimus ka peitub. Mis pumbale tegid ja kuhu suunas Sa seda näppisid...? 2,5 diislil on pumbapea suhteliselt õrn ja et seal need klapikesed kipuvad jupsima, viitabki just asjaolu, et sooja mootoriga enam ei käivitu. Soovitaksin lasta pumbapea asjatundjal üle vaadata ja asi laheneb...!
Samas praegu oli üldse selline tunne, et tegelikult võis ajutisel see jama tulla hoopis kütusest, sest praegu käivitub suhteliselt normaalselt, võibolla tõmbas paagipõhjast mõne s*tatüki kaasa ja sellepärst ka ei käivitunud. Probleem lahenes, kui sai paaki valatud kahetaktilise õli.
Hetkeseisuga olen sõitnud juba 1500km pärast neid jamasid ning kõik on pea et ideaalselt töötanud.
Muidugi, te siin räägite, et tuleks ikka spetsialistil lasta üle vaadata jne. Leian, et kui auto on juba nii vana, siis ongi paras teda ise putitada. Kui muidu võiks isegi töökodades lasta kõike teha, siis praegu just sellel põhjusel ei taha lasta, et kere on juba nii läbi ussitanud, et polegimidagi enam. Saigi autoga seda teed mindud, et sõidan temaga niikaua, kui masin sõidab, ise samas erilisi kulutusi mitte tehes. Kui mõne suurema probleemi tõttu seisma jääb, võtan uuema ligi ja saadan selle kohe kogu täiega vanarauda.
Eks näis, praegu sõidab, starter teeb jubekurja häält, lasen korda teha ning vaatan, mis nägu asi siis on.
Re: 2,5TD soojalt ei käivitu üldse
Mind hakkas asi väga huvitama ja ma usun, et siin on veel huvilisi, kes sooviksid teada, kuidas need asjad seotud on...
Kirjutad..."külmast peast läks masin käima poolest pöördest, soojast peast ketra lolliks. Siis sai starter korda tehtud ja probleemid kadusid."... Mida sa sellele starterile siis tegid, et auto hakkas hiljem käima minema...? Ennem ketrasid lolliks, aga auto käima ei läinud...? ???
Kirjutad..."külmast peast läks masin käima poolest pöördest, soojast peast ketra lolliks. Siis sai starter korda tehtud ja probleemid kadusid."... Mida sa sellele starterile siis tegid, et auto hakkas hiljem käima minema...? Ennem ketrasid lolliks, aga auto käima ei läinud...? ???
