1. leht 1-st

mootorituli põleb, kirjaklambri testi õigsus

Postitatud: 15 Aug 2011 11:41
Postitas Ronja
Tere,

mure siis järgmine. Nädal tagasi läks mootorituli põlema, mingeid muutusi auto käitumises ei täheldanud. Järgmine hommik autot käima pannes oli tuli kustunud.
Eile sai tehtud kirjaklambri test ( seisva mootoriga, kuna töötades ei hakanud tuli vilkuma ) ja veakoodid tulid 0335 ja 0340 ( ehk siis 10-3-3-5 ja 10-3-4-10 )
Nagu saatuse irooniana täna hommikul sõidu pealt läks mootorituli jälle põlema ja autost käis selline nõks läbi nagu oleks keegi pidurit vajutanud. Rohkem gaasi andes sõitis edasi kuid tundus natuke tuim kuidagi ( aga see võis ka mulle tunduda).
Netist leidsin, et need koodid tähendavad väntvõlli andurit ja nukkvõlli andurit ? Erinevatest foorumitest lugesin, et vahetada mõlemad, samas jälle, et võib ka nukkvõlli andur üksinda ?
Siit siis küsimus, et kas peaks minema diagnosti eraldi või võib neid koode uskuda ? Kas siis vahetada mõlemad või ainult üks neist ? Ja kuskohast võiks saada vähe parema hinnaga ?
Ette tänud kaasamõtlemise eest :)

Re: mootorituli põleb, kirjaklambri testi õigsus

Postitatud: 15 Aug 2011 22:33
Postitas Tim
Hiljuti maadlesin samalaadse asjaga.Mootor jõnksatab sõidu ajal,sureb välja aga inertisist veab uuseti tööle(tahhomeetri seier kukub korra nulli) ja mootori tuli jääb järgmise käivitamiseni põlema,tekib mootoril ka jõuetus ja hakkab uimama.
Umb.nädala pärast ei lähe enam üldse tööle ja võid suure tõenäosusega starteri ära rikkuda kui proovid ikkagai mootorit käima saada(pikad käiamised kuumutavad staretrit asjatult).

Tegin kodus ka igaks juhuks veakoodi vilgutamise(aimasin tegelikult juba viga)ja andis kindlalt ühe veakoodi-väntvõlli andur.

KUI on asi väntvõlli anduris,siis soovitan vin koodi alusel uut juppi otsida ja eriti hea oleks kui tuvastad ennem,et kui mitu juhtsoont on väntvõlli anduri pistikul.
Foorumi kasutaja y2k87 on sel teemal pädev sulle nõu andma,mina sain igastahes tema kaudu lõpuks õige anduri oma masinale.
Väike näide nendest soontega pistikutest piltide näol olemas siin teemas forum/viewtopic.php?f=33&t=5197" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: mootorituli põleb, kirjaklambri testi õigsus

Postitatud: 16 Aug 2011 01:26
Postitas Omega Sport Packet
Nr 1 reegel

Kirjaklambri testi ei tehta töötava mootoriga.

Ja anduritel on peal varuosanumbrid ja koos vin koodiga ei saa eksida.

Re: mootorituli põleb, kirjaklambri testi õigsus

Postitatud: 18 Aug 2011 22:43
Postitas Ronja
Kas kellegil mõtteid ? Mida üle vaadata, kontrollida ?
sai mõlemad andurid ära vahetatud kuid auto käima ei lähe. Kuna kell sai palju ja väljas pimedas enam midagi ei näinud teha siis jäi täna nii seisma.

Re: mootorituli põleb, kirjaklambri testi õigsus

Postitatud: 19 Aug 2011 00:08
Postitas Omega Sport Packet
See nõks võis olla ka hammasrihma üle viskamine.

Parem lase kellegil üle vaadata rahulikut

Täpsusta ka palun, mis autoga tegu, mootor, aasta, kw jne

Re: mootorituli põleb, kirjaklambri testi õigsus

Postitatud: 19 Aug 2011 07:33
Postitas Ronja
Autoks Omega 96, 2.0, 100 Kw
Eile enne vahetust sai natuke sõidetud siis oli vedamine kuidagi raske ja uimane. Nagu jõudu poleks.

Re: mootorituli põleb, kirjaklambri testi õigsus

Postitatud: 19 Aug 2011 10:38
Postitas Omega Sport Packet
Mina teeks ise nii

Rihmakate maha, kontrolliks märgid üle samal ajal kui silindris surveid möödaks ja siis diagnostika ja vaataks edasi , mis toimub seal.

Re: mootorituli põleb, kirjaklambri testi õigsus

Postitatud: 22 Sept 2011 12:37
Postitas Ronja
Asi juba ok, oligi nukkvõlli andur.

Re: mootorituli põleb, kirjaklambri testi õigsus

Postitatud: 09 Sept 2012 10:43
Postitas Andy15
Tere foorumlased.

Mul tekkis ka selline jama, et hakkas mootori tuli põlema(mitte kogu aeg) ja auto muutus tuimemaks.Tegin ka kirjaklambri testi ja koodideks sain 0335 ja 0340.Nagu ma aru saan, et need koodid tähendavad väntvõlli- ja nukkvõlli andurit.
Huvitav on see, et need vead ilmusid siis kui ma vahetasin aku välja nn.;"ajutise" vastu(vana aku oli 12V. 70Ah. 640A, ajutine aku 12V. 38Ah. 280A) sest vana akuga oli selline asi, et kui unustasid tuled põlema 5min. oli käivitamisega raskusi.
Küsimus, kas vead ilmusid nüüd aku vahetamisega nõrgema vastu(näitajate poolest) või on see juhuse kokku langevus sest vana akuga neid vigu ei esinenud. :?

Re: mootorituli põleb, kirjaklambri testi õigsus

Postitatud: 10 Sept 2012 22:12
Postitas Tim
Olen mina neid akusid vahetanud,akuotsa maha võtnud ja akult täkku andnud-ei mingit mootori tule põlemist niisama heast peast.
Küllap on viga anduris/andurites.

Re: mootorituli põleb, kirjaklambri testi õigsus

Postitatud: 10 Sept 2012 23:36
Postitas Jospa
NO see 2.0 100kw on üldse üks jube mootor - alatasa on jama vända ja nuka anduritega, mina vahetasin rõõmsalt 3 aastaga, ühe väntvõlli anduri ja siis nukkvõlli andurid 2x. Sümptomid samad. Vahepeal viskas ka gaasi asendi anduri viga aga see kadus kui nukvõlli andur sai ära vahetatud.