1. leht 2-st
K: Mootoritule diagnostika tulemused
Postitatud: 11 Sept 2011 10:37
Postitas tonu155
Tere,
autoks siis Omega B 2,5 V6 1998a.
lugesin siis hoolikalt kirjaklambri testist ning sai ka see test tehtud kuna mootor ei käivitu. Tulemuseks sain:
19 - Engine speed (RPM) sensor - incorrect signal
73 - Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF)
sensor - voltage low
74 - Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF)
sensor - voltage high
oskab keegi aidata kas selliseid asju on võimalik koduselt ka parandada?
Tänud ette!
Re: K: Mootoritule diagnostika tulemused
Postitatud: 11 Sept 2011 10:48
Postitas Q-tok
Õhulugeja vajab ilmselt vahetust.
Re: K: Mootoritule diagnostika tulemused
Postitatud: 11 Sept 2011 11:06
Postitas tonu155
Q-tok kirjutas:Õhulugeja vajab ilmselt vahetust.
Okei, arusaadav aga mis see RPM sensori mure on? Et incorrect signal tähendab et vale signaal kuid iseenesest ta ju töötab.
Kas tõesti on võimalik, et õhulugeja pärast mootor ei käivitu?
Re: K: Mootoritule diagnostika tulemused
Postitatud: 11 Sept 2011 11:14
Postitas Q-tok
RPM sensori viga peabki näitama vist, kui mitte käiva mootoriga kirjaklambri testi tegid
Re: K: Mootoritule diagnostika tulemused
Postitatud: 11 Sept 2011 11:21
Postitas tonu155
Q-tok kirjutas:RPM sensori viga peabki näitama vist, kui mitte käiva mootoriga kirjaklambri testi tegid
kuna mootor tööle ei taha minna siis näitas neid vigasid mis ma mainisin. Mujal on kirjutatud, et veakood nr 31 pidi olema normaalne juhul kui testi teha mitte töötava mootoriga!!!
Re: K: Mootoritule diagnostika tulemused
Postitatud: 11 Sept 2011 11:56
Postitas Q-tok
Kui sa nüüd vaatad, siis 31 veakood on ju sama asja kohta!

Re: K: Mootoritule diagnostika tulemused
Postitatud: 11 Sept 2011 13:44
Postitas tonu155
Q-tok kirjutas:Kui sa nüüd vaatad, siis 31 veakood on ju sama asja kohta!

Okei, minu viga
Kuid siiski 73 ja 74 on õhulugeja veakoodid ja ilmselt tuleb uus õhulugeja osta? Kindel on see, et testriga tuli juhtmetest läbi 12,0V täpselt....ei tea kas see arv on tõene, youtube videode põhjal peaks olema 11,8 aga kas sel on nii suur vahe ka...
Ja vist puhastama pole mõtet hakata?
Re: K: Mootoritule diagnostika tulemused
Postitatud: 11 Sept 2011 14:54
Postitas Q-tok
Puhastamisel ilmselt pole mõtet (tavaliselt see tulemust ei anna).
Kõige lihtsam varient, et laena kellegilt prooviks õhulugejat ja kui siis toimib, siis osta uus.
Re: K: Mootoritule diagnostika tulemused
Postitatud: 11 Sept 2011 15:04
Postitas tonu155
Nagu lõpuks aru saada siis nn. kirjaklambritest on pigem tobedus sest garantiid sellel pole. Samuti ei saanud ka vastust sellele, et kui õhulugeja ei tööta kas siis auto mootor ei peakski tööle minema??
Re: K: Mootoritule diagnostika tulemused
Postitatud: 11 Sept 2011 15:47
Postitas Q-tok
tonu155 kirjutas:Nagu lõpuks aru saada siis nn. kirjaklambritest on pigem tobedus sest garantiid sellel pole. Samuti ei saanud ka vastust sellele, et kui õhulugeja ei tööta kas siis auto mootor ei peakski tööle minema??
No garantiid ei ole siin ilmas millegile aga 90% juhtudest ikka kirjaklambritesti veakood on õige ja asi on vigane.
Kui autol mootor käib ja ära tõmmata õhulugejalt juhe, siis auto hakkab puterdama ja tavaliselt sureb ka kohe välja, ehk ta ei saa nagu ilma toimiva õhulugejata käima ka minna.. (vähemasti minu senised kogemused on sellised olnud 3.0 mootoriga)
Re: K: Mootoritule diagnostika tulemused
Postitatud: 11 Sept 2011 19:41
Postitas Tim
tonu155 kirjutas:Nagu lõpuks aru saada siis nn. kirjaklambritest on pigem tobedus sest garantiid sellel pole.
Mina olen siiamaani koduse diagnostika abil oma asjad korda saanud.Pole küll teab mis suuri jamasid olnud aga paar asja on olnud ja mootoritule vilgutamisega olen vigadele jälile saanud.
Nagu Q-tok soovitas,võta kellegi käest prooviks toimiv õhukulumõõur ja vaata mis siis teeb.
Re: K: Mootoritule diagnostika tulemused
Postitatud: 11 Sept 2011 20:06
Postitas tonu155
Kui nagu välismaistest foorumitest lugeda siis soovitatakse vägagi puhastamist ennekõike. Samuti tegin siis selle testi, et tõmbasin juhtme välja ja panin auto tööle ja töötas korralikult, lihtsalt kütusekulu oli suurem kui muidu. Kui pistiku järgi lükkasin siis enam ei käivitunud!
Juhul kui see andur on tõesti nn "pees" siis pole ju puhastamisega mitte midagi kaotada, pigem võita!
Hea on muidugi öelda, et võta kellegi käest laenuks

selleks peab ju sama ülesehitusega mootor olema või vähemalt see andur kindlasti....suht keerukas sebimine nagu!
Re: K: Mootoritule diagnostika tulemused
Postitatud: 11 Sept 2011 20:35
Postitas Q-tok
No aga palun väga, puhasta ja proovi, keegi ei keela ju?
Re: K: Mootoritule diagnostika tulemused
Postitatud: 12 Sept 2011 17:38
Postitas Tim
tonu155 kirjutas:Hea on muidugi öelda, et võta kellegi käest laenuks

selleks peab ju sama ülesehitusega mootor olema või vähemalt see andur kindlasti....suht keerukas sebimine nagu!
Helistad paar lammutust ennem läbi(kui on varuosa olemas,lepid oma diili kokku jne.),õhukulu mõõturil juhe tagant ää,sõidad kohale ja vahetad välja.Kui toimib ostad ära.
Huvipärast uuriks,et millega seda puhastad ja kudas?
Re: K: Mootoritule diagnostika tulemused
Postitatud: 12 Sept 2011 18:41
Postitas tonu155
Puhastasin CRC MAF cleaner-iga, Määrdekeskuses selline asi täica olemas 5,65€ eest. Võib öelda et isegi toimis aga siiski lõppes asi sellega et mul vist ikka läris läbi põlenud see....võrreldes uut vanaga. Nüüd lihtsalt juhtus see jama, et pistikupesad ei sobi seega lähen homme uuesti välja vahetama ja loodan et teine sobib
Pean siinkohal ka tunnistama, et lammutused minu jaoks sellised kohad, et mitte ei julge osta...muidu sealt saaks jah 20-40€ eest.