1. leht 1-st
Probleem. '98 a 2.0 100kw ecotec õli/õlirõhk.
Postitatud: 27 Nov 2011 09:01
Postitas miku88
Tervist.
Nimelt sai hiljuti soetatud üks suht suure läbisõiduga 1998 aasta 2.0 100kw ecotec mootoriga opel omega. Täiesti juhuslikult ükspäev kohapeal seistes ca 20 min vaatasin, et õlituli põleb ning jube klõbin sees, arvatavasti hüdrotõukurid. Aga õlituli põleb ainult siis kui pöörded on ca 500, kui õrnalt gaasi anda ja pöörded sinna 800 kanti lasta kustub tuli ära. Järgmine päev proovisin käima panna, ei mingit õlituld ega klõbinat. Ükspäev proovisin uuesti, sõitsin mõne kilomeetri ja seisin kohapeal, jällegi läks õlituli põlema madalatel pööretel. Klõbinat seekord ei tulnud. Sõidu ajal tundub asi korras olevat, välja arvatud kui näiteks mäest alla sõites vaba käiguga pöörded alla langevad siis viskab ka tule põlema niikaua kui pöörded maas. Õlitase tundub ka normis olevat.
Ise kahtlustan, et õlipump on väsima hakanud (miks muidu seletada klõbinat mootoris tol korral) !
Mõtlesin siis, et peab laskma vist õlipumba ja õlirõhu anduri igaksjuhuks ära vahetama, korraga siis ka õlifiltri ja õlivahetus. Siit ka küsimus, et kui juba sealt alt lahtivõtmine on, kas seal on veel midagi mille võiks ära vahetada ? (Tuttavad rääkisid mingist õlistatsikust vms asjast ? ) Mis see täpsemalt on ja mida see teeb ?
Või on kellelgi mingi muu idee hoopis välja pakkuda ?
e: sai täna hommikul väike tiir tehtud. Esimesel käivitusel põles õlituli ca 20 sekki, järgnevatel kustus koheselt, ja vahepeal seisis ca 5 min ja panin uuesti käima siis kustus ka pmst koheselt ära.
Re: Probleem. '98 a 2.0 100kw ecotec õli/õlirõhk.
Postitatud: 27 Nov 2011 10:53
Postitas reims86
Millal viimati õli vahetus oli, et kas õlil määrimis omadus ikka on veel alles.
Re: Probleem. '98 a 2.0 100kw ecotec õli/õlirõhk.
Postitatud: 27 Nov 2011 11:54
Postitas Tim
Kõigepealt vaheta õil-ja õlifilter,siis vaata mis teeb.
Õlirõhku soovitaks kah kontrollida peale õilvahetust,nii külma-kui ka sooja mootoriga.
See et hüdrotõukurid klõbisesid,tuli sellest,et õlirõhk on olematu ja hüdrotõukur ei saagi norm.toimida kui survet pole.500 rpm´i on ilmselgelt vähe tühikäigu jaoks,~800 rpm on norm.
Õlipump võib jahh kulunud olla.Esialgu võta õlivann alt ära ja kontrolli õlivõtturi korrasolekut ja vaheta ära õlivõtturi ja õlipumba vaheline O-tihend.
Re: Probleem. '98 a 2.0 100kw ecotec õli/õlirõhk.
Postitatud: 27 Nov 2011 11:58
Postitas Tim
Re: Probleem. '98 a 2.0 100kw ecotec õli/õlirõhk.
Postitatud: 27 Nov 2011 12:34
Postitas miku88
Õlivahetuse kohta ei oska öelda. Nagu mainisin sai alles hiljuti ostetud, ca 2 nädalat tagasi, millest seisnud kodus enamuse aja. Aga õlivarda pealt vaadates tundus küll ilus puhas õli sees olevat.
Tim'i jutu kohta, et ajan auto kanali peale ja uurin vähe, et mismoodi see seal käib, pole eriline mehaanik ise. Aga kui kõigepealt teha õlivahetus ja siis selgub, et asi pole siiski õige ja õlipump on vaja siiski ära vahetada. Siis tuleb ka ju uus õli ja filter osta ? Või saan asjast valesti aru ?
Ning milline see õlivõttur on ning kuidas selle korrasolekut kontrollida ?
Selliseid voolikuid/torusid ka pole, et ühendada nii nagu sul näidatud õhufiltri külge manomeeter.
Mõtlen, seda, et kas on mõtet kogu seda vaeva näha, teoorias mitu korda karterit alt ära võtta. Sest, et õlipump tootekoodiga 646042-S on ca 50 euri kust saab veel vähe alla. See iseenesest ei ole suur summa. Eeldusel muidugi, et see sobib. 646067-S koodiga on 25 euri kallim.
Re: Probleem. '98 a 2.0 100kw ecotec õli/õlirõhk.
Postitatud: 27 Nov 2011 15:08
Postitas Tim
Õlivanni alt äravõtmine on selle teema juures nüüd kõige väiksem asi.Õlipumba vahetus aga võtab umb. pool päeva aega.
Esialgu jäta õlipump rahule.Mudugi kui raha on ja hakkad tegema oleks siiski mõistlik kõik asjad ühekorraga ära vahetada:õlipump,O-tihend,esimene väntvõlli simmerling,õlipumba korpuse tihend,õlivanni/karteripõhja tihend(vist sai emam-vähem vajalik kirja).
Õlivõttur küljest maha(ega muudmoodi ei saagi)ja siis nt.lahustiga ja suruõhuga(eriti sõel) ära puhastada.
Re: Probleem. '98 a 2.0 100kw ecotec õli/õlirõhk.
Postitatud: 27 Nov 2011 18:19
Postitas petzp
98a mootori õlivann on kaheosaline, alumine plekkosa võib olla lamedaks sõidetud. Minu autol ongi kunagi õlivann alt mõlki sõidetud. Siis on võimalik, et eriti sooja mootoriga võtab rõhu ülessaamine aega. Mina olen kohapeal gaasi andnud, kuni 2500 p/min. Õlitulega liikuma ära hakka. 3 aasta jooksul pole minu oma veel kotti jooksnud, peaks laiskusest üle saama ja ikka sinna alla mootori sisse vaatama.
Re: Probleem. '98 a 2.0 100kw ecotec õli/õlirõhk.
Postitatud: 27 Nov 2011 18:29
Postitas miku88
No näiteks kohapeal seistes pole gaasi andmisest kasu, annad korra gaasi ja tuli kustus, kui pöörded all siis tuli tagasi. Täna korraks piiludes tundus õlivann korras olevat, polnud võimalust kanali peale ajada. Proovin lähipäevil selles veenduda.
Aga tänud Tim'i le info eest, lähen vist lähiajal lihtsama vastupanu teed ja vahetan kogu krempli ära seal, õlipumba/tihendid. Summa pole esialgu vaadates väga suur.
e: Kui palju sinna õli peaks sisse minema ? Ning kas ehk on ka mingit mootori skeemi või midagi, et asjast vähe aimu saada enne kui ise hakata lahti võtma miskit ?
Service & repair manuali vist väga tasuta ei ole saada netist ?
Re: Probleem. '98 a 2.0 100kw ecotec õli/õlirõhk.
Postitatud: 27 Nov 2011 20:23
Postitas Tim
Manuaaliks võta ligi digikas ja tee igast "sammust"pilte.Kuigi midagi eriti keerulist ei ole(minu arvamus).Üks keerulisemaid protsetuure(minu arust

)on väntvõlli rihmaratta keskmise poldi lahti keeramine.Kinni keeratakse see ~250nm ja hiljem kodus seda lahti keerata on päris raske.
Re: Probleem. '98 a 2.0 100kw ecotec õli/õlirõhk.
Postitatud: 28 Nov 2011 17:06
Postitas miku88
Tänud info eest.
Aga täna tekkis selline mõte. Sooja mootoriga vaba käiguga(kohapeal seistes) on siis ca 600 pööret masinal. Ning pikemalt seistes läheb siis ka õlituli tööle. Kas äkki võib viga üldse selles olla, et pöörded on liiga madalal ? Tahhomeetri järgi muidugi vaadates, eeldades, et see ei valeta.
e: hehee, pole esimene kellel on sarnane probleem. paraku teemast ei selgu lahendust.
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=98083" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Probleem. '98 a 2.0 100kw ecotec õli/õlirõhk.
Postitatud: 29 Nov 2011 21:28
Postitas Tim
miku88 kirjutas:Sooja mootoriga vaba käiguga(kohapeal seistes) on siis ca 600 pööret masinal. Ning pikemalt seistes läheb siis ka õlituli tööle. Kas äkki võib viga üldse selles olla, et pöörded on liiga madalal ? Tahhomeetri järgi muidugi vaadates, eeldades, et see ei valeta.
Tim kirjutas:See et hüdrotõukurid klõbisesid,tuli sellest,et õlirõhk on olematu ja hüdrotõukur ei saagi norm.toimida kui survet pole.500 rpm´i on ilmselgelt vähe tühikäigu jaoks,~800 rpm on norm.
Soojal mootoril tühikäigu pöördeid puhta vähe,600rmp+kuum mootoriõli+kulunud õlipump...ja õlituli põlebki.Mul sigullil sama asi,tühikäigu pöörded on madalad ja kuuma mootriga hakkab õlituli väga lihtsalt põlema.
Kui nüüd omegast rääkida,siis mul oli kunagi sama mure kulunud õlipumbaga.Hommikul õlituli põles pikalt,peale sõitu pooleks päevaks seisma jäänud mootorit käivitades õlituli koheselt kustus aga ööläbi seisnud mootori puhul jäi õlituli pikemaks ajaks põlema.Töösooja mootoriga kohapeal töödates õlituld ei põlenud,muidugi tühikäik oli ka ok.