1. leht 3-st

Mure 2.0i 85kw süüte sättimine

Postitatud: 20 Jaan 2012 19:14
Postitas madis123
Tere! Lootsin küll et ei pea siia oma muret kurtma , aga näed läks teisiti .
Nimelt probleem siis järgmine , vahetasin ära nukkvõlli , plokikaase ja plokikaase tihendi ,
aga nüüd ei taha käima minna küünlad märjad ja puha ,
säde on ka olemas aga käivitades teeb sama häält nagu küünlad oleks maas ehk siis käib tühja
ometigi panin ma vänt võlli rihmaratta märgi kokku selle märgiga mis seal all on ja nukk võlli siis ülemise märgiga .
Aga kas on võimalik , et nukk võll on 180 kraadi vale `??ja selle pärast ei teki kompresooni ?
või peaks veel midagi üle vaatama ?
Iga tahes jään vastuseid ootama .

Re: Mure 2.0i 85kw süüte sättimine

Postitatud: 20 Jaan 2012 20:54
Postitas reims86
Väga võimalik, et pool ringi vale.

Re: Mure 2.0i 85kw süüte sättimine

Postitatud: 20 Jaan 2012 21:11
Postitas eedu32
Õli tõukurid tühjad . Kui märgid koos siis nii ta olema peab ja on midagi ära keera kui sa ikka kasutasid sellele masinale loodud varu osasid.....mitte mingeid kätte saadavaid briboore. Ketrad paar akut tühjaks küll tõukurid taha võtavad

Re: Mure 2.0i 85kw süüte sättimine

Postitatud: 20 Jaan 2012 21:11
Postitas Taies
eedu32 kirjutas:Õli tõukurid tühjad . Kui märgid koos siis nii ta olema peab ja on midagi ära keera kui sa ikka kasutasid sellele masinale loodud varu osasid.....mitte mingeid kätte saadavaid briboore. Ketrad paar akut tühjaks küll tõukurid taha võtavad
Väntvõllil lähevad märgid ilusti paika kui on täpselt 360 kraadi valesti. 1 nukkvõlli ring = 2 väntvõlli ringi.

Nukkvõll ei saa olla pool ringi vale kui sa panid selle märgi järgi paika, väntvõll võib samas täiesti olla 360 kraadi valesti, siis töötsükkel teine ja masin annab sädet kui kolb on BDC (alumises surnud asendis). Usun, et kompressioon sul siiski tekib kuid sädet ei anna see hetk.

Lugupidamisega,
Raivo.

Re: Mure 2.0i 85kw süüte sättimine

Postitatud: 21 Jaan 2012 07:28
Postitas madis123
eedu32 kirjutas:Õli tõukurid tühjad . Kui märgid koos siis nii ta olema peab ja on midagi ära keera kui sa ikka kasutasid sellele masinale loodud varu osasid.....mitte mingeid kätte saadavaid briboore. Ketrad paar akut tühjaks küll tõukurid taha võtavad
Ja kas sellepärast kompresooni polegi siis?

Re: Mure 2.0i 85kw süüte sättimine

Postitatud: 21 Jaan 2012 10:08
Postitas jullo
Enne tagasipanekut tuleb tõukurid õlist tühjaks lasta. Muidu võib survetakti ajal klapp väheke irvakile jääda ja survet ei tekigi silindrisse. Kui mootor käima läheb, siis tõukurid lagisevad tükk aega ja kui vait jäävad siis on paigas.

Ja väntvõll 360`valesti :lol: . Päri hea nali ju.

Re: Mure 2.0i 85kw süüte sättimine

Postitatud: 21 Jaan 2012 11:45
Postitas Tim
2 nukkvõlliga mootoril(100kw) on mõlema nukvõlli rihmarattal nii sisselaske-kui ka väljalaske märgid.Kui need segamini ajada,siis ongi "asi korras"...
Kudas on 1nukkvõlliga rihmaratta puhul,seda ei tea.

Re: Mure 2.0i 85kw süüte sättimine

Postitatud: 21 Jaan 2012 12:33
Postitas Taies
jullo kirjutas: Ja väntvõll 360`valesti :lol: . Päri hea nali ju.
Vabandan, mõeldud oli siiski 180 kraadi. Ei tea miks kirjutasin nii.

Omal oli masin millel on vändal 2 ühesugust märki üks oli teisest 180 kraadi vastasuunas.
Tegemist oli 2 nukaga masinaga.

Re: Mure 2.0i 85kw süüte sättimine

Postitatud: 21 Jaan 2012 12:39
Postitas petzp
Omega B 85 kW mootori puhul ei ole vahet, millisel ringil nukkvõll ja väntvõll omavahel on, seda tänu jagajata topeltsädemega (lost spark) süütesüsteemile.

Omega A jagajaga süütesüsteemi puhul võib vist juhtuda, et paned nukkvõlli ja väntvõlli n.ö. valel ringil kokku käima ja säde tekib silindritesse valel ajal. Kui just nii on läinud ja märgid on paigas, tuleb jagajat rihmaratta ja nukkvõlli suhtes 180 kraadi pöörata.

Re: Mure 2.0i 85kw süüte sättimine

Postitatud: 21 Jaan 2012 12:47
Postitas Taies
Taies kirjutas:
jullo kirjutas: Ja väntvõll 360`valesti :lol: . Päri hea nali ju.
Vabandan, mõeldud oli siiski 180 kraadi. Ei tea miks kirjutasin nii.

Omal oli masin millel on vändal 2 ühesugust märki üks oli teisest 180 kraadi vastasuunas.
Tegemist oli 2 nukaga masinaga.

Tegemist oli sammuti vanema tüübi jagajaga mootor.

Re: Mure 2.0i 85kw süüte sättimine

Postitatud: 22 Jaan 2012 09:08
Postitas madis123
Nii siis ma pole veel auto juurde läinud aga lugedes eelmiseid postitusi siis võib järeldada et tõukurid ei pruugi olla täiesti õlivabad ja sealt see jama pihta hakkabki , see kui on nukk ja väntvõll valel ajal kokku pandud mängima ja et tänu sellele säde vales kohas on see on väike mure . Aga kõige rohkem tekitab hirmu just see kadunud kompresoon , mille ma loodan peale pikka käiamist tagasi saada .

Re: Mure 2.0i 85kw süüte sättimine

Postitatud: 22 Jaan 2012 12:30
Postitas eedu32
Täiesti normaalne nähtus et käib pärast kaane torkimist nagu kohvi veski. Olen sellega igapäevaselt seotud ja nii ta olema peab kui märgid koos siis muutkui ketrad ja ketrad. Küünlad maha võttes on lihtsam ketrata ja aku peab kauem vastu. Bensiini pumba kaitse ka välja on kobedam . ning saa kuuled kindlasti juba kõrvaga kui hakkab silindreid taha võtma. Õli tõukurid on tühjad ja klappe ei avata ning ei imeta sisse segu ja siis ei ole ka välja midagi puhuda mille tulemusena puudub rõhk et siis kompresiiiiiooooon. Pole õhku pole lootustki :)

Re: Mure 2.0i 85kw süüte sättimine

Postitatud: 22 Jaan 2012 12:51
Postitas madis123
Heh, paistab et nii ongi , ma juba siin 1,5-2 akutäit ketranud ja järjest paremaks hakkab minema st. enam ei ole nii kohvi veski , sumpasse kah lööb aegajalt . Nüüd tagasi ketrama :arrow: :D

Re: Mure 2.0i 85kw süüte sättimine

Postitatud: 22 Jaan 2012 13:37
Postitas eedu32
Rahulikult sõber vahedega...et sarterit kuumaks ei aja ja õli survet jälgi et saalesid kuivale ei lase... :)

Re: Mure 2.0i 85kw süüte sättimine

Postitatud: 22 Jaan 2012 19:26
Postitas petzp
Manuaalkastiga autot on lihtsam kilomeeter slepis vedada, siis bensupumba relee oma kohale asetada ning hõõrdumisest soojenenud mootor starterist käivitada. :lol: