Tagumised uksed väljast ei avane!?
Postitatud: 30 Nov 2009 17:25
Kuna see probleem vaevab nii mõndagi Omega-B omanikku, sealjuures ka mind, siis viskan paar pilti ning sõna, et teistel kergem oleks.
Minu puhul oli sümptomiks vahel harva (väljast avatavad) tagumised uksed. Mingit seaduspärasust ega loogikat ei olnud, ükskord avanes, teinekord mitte- valdavalt ikka mitte
Polster maha ja nuga "tolmutõkke" kilesse. NB: Hiljem ikka soovitav "Mägi-aivari" teibiga kinni kleepida!
Esmalt eemaldada must plastikkate, mis lingi taguse ja ukse vahele on paigaldatud. Esmalt uksepoolne kinnitus kruvikaga lahti, seejärel peenema kruvika otsaga suruda lahti ka need 4 pisikest kinnitusjalga pleki küljest.

Laisad ja lohakad, kellel väga kiire, keeravad lingitaguse pleki ehk siis kinnituspleki mutreid nii palju, kui kannatab aga mitte ära. Sest see teguviis lubab juba ligipääsu vajalikule "reguleermutrile"
Kuid virgad ja muidu osavad mehed ikka eemaldavad selle katte- hiljem selgub, miks see vajalik.
Link eemaldatakse järgnevalt:
Tõmmates linki veidi paremale eemale, peame suruma alla vasakul olevat ukse avamis hooba. Seejärel tuleb lingi ots ukse sisse keerata ja üleese poole kergitada kuni varda ots oma pesast välja tuleb. Seejärel sekund kaks pusimist ja käes ta ongi.

Nüüd oleks tark õlitada ka lukusüsteemi ja avamis mehhaanikat- oluliselt kergemalt hakkab süsteem tööle!
Nüüd jõuame siis selleni, miks oli vaja eemadada lingisüsteem. Nimelt see valge reguleermutter on aegade algusest saati seal ja selles asendis olnud- mitte ei taha hästi liikuda. Nüüd ongi võimalus õli vahele lasta ja ta jõuga korra ära keerata, õlitada ja tagasi sinna maani, kus oli enne eemaldamist. (Kui kohe välja poole keerame, ei pruugi enam lingisüsteemi tagasi saada)
Mina määrisin kõike mis liigub

Nüüd siis tagasi- eemaldamisele vastupidises järjekorras. (Kes tahab, võib asetada lingi taha pleki ja keerata mutrid kergelt otsa) Muide seda ei pea tegema. Võta või jäta
Reguleerige seda sama vaget "junni", et varras pikeneks! Selleks tuleb ühe kruvikaga avamis hoovakest alla suruda ja teise kruvikaga keerata seda valget jublakat sakkidest, mis selleks mõeldud on.

Ärge siis üle keerake või ära lõhkuge
Piisab ehk 3mm kui juba süsteem tööle hakkab. Sulgege uks ja proovige avada, vaadake palju jääb lingil liikumisruumi tagavaraks, peale ukse avanemist.
Üldiselt peaks see minu kirjutis andma aimu millega kokku puutute, kui selle töö ette võtate. Eeldan elementaarsete teadmiste olemasolu, et minu sõnade põjal tekiks kujutlus töö käigust- vastasel juhul pöörduge autoremondiga tegelevate firmade poole, kuna see töö siin käib üle jõu
Jõudu tööle!
NB: Kui keegi teab lihtsamat või kergemat moodust, või tahab mind kuidagi parandada, siis arutelu on teemasse oodatud!
Urmas
Minu puhul oli sümptomiks vahel harva (väljast avatavad) tagumised uksed. Mingit seaduspärasust ega loogikat ei olnud, ükskord avanes, teinekord mitte- valdavalt ikka mitte

Polster maha ja nuga "tolmutõkke" kilesse. NB: Hiljem ikka soovitav "Mägi-aivari" teibiga kinni kleepida!
Esmalt eemaldada must plastikkate, mis lingi taguse ja ukse vahele on paigaldatud. Esmalt uksepoolne kinnitus kruvikaga lahti, seejärel peenema kruvika otsaga suruda lahti ka need 4 pisikest kinnitusjalga pleki küljest.

Laisad ja lohakad, kellel väga kiire, keeravad lingitaguse pleki ehk siis kinnituspleki mutreid nii palju, kui kannatab aga mitte ära. Sest see teguviis lubab juba ligipääsu vajalikule "reguleermutrile"
Kuid virgad ja muidu osavad mehed ikka eemaldavad selle katte- hiljem selgub, miks see vajalik.
Link eemaldatakse järgnevalt:
Tõmmates linki veidi paremale eemale, peame suruma alla vasakul olevat ukse avamis hooba. Seejärel tuleb lingi ots ukse sisse keerata ja üleese poole kergitada kuni varda ots oma pesast välja tuleb. Seejärel sekund kaks pusimist ja käes ta ongi.

Nüüd oleks tark õlitada ka lukusüsteemi ja avamis mehhaanikat- oluliselt kergemalt hakkab süsteem tööle!
Nüüd jõuame siis selleni, miks oli vaja eemadada lingisüsteem. Nimelt see valge reguleermutter on aegade algusest saati seal ja selles asendis olnud- mitte ei taha hästi liikuda. Nüüd ongi võimalus õli vahele lasta ja ta jõuga korra ära keerata, õlitada ja tagasi sinna maani, kus oli enne eemaldamist. (Kui kohe välja poole keerame, ei pruugi enam lingisüsteemi tagasi saada)
Mina määrisin kõike mis liigub


Nüüd siis tagasi- eemaldamisele vastupidises järjekorras. (Kes tahab, võib asetada lingi taha pleki ja keerata mutrid kergelt otsa) Muide seda ei pea tegema. Võta või jäta

Reguleerige seda sama vaget "junni", et varras pikeneks! Selleks tuleb ühe kruvikaga avamis hoovakest alla suruda ja teise kruvikaga keerata seda valget jublakat sakkidest, mis selleks mõeldud on.

Ärge siis üle keerake või ära lõhkuge

Piisab ehk 3mm kui juba süsteem tööle hakkab. Sulgege uks ja proovige avada, vaadake palju jääb lingil liikumisruumi tagavaraks, peale ukse avanemist.
Üldiselt peaks see minu kirjutis andma aimu millega kokku puutute, kui selle töö ette võtate. Eeldan elementaarsete teadmiste olemasolu, et minu sõnade põjal tekiks kujutlus töö käigust- vastasel juhul pöörduge autoremondiga tegelevate firmade poole, kuna see töö siin käib üle jõu

Jõudu tööle!
NB: Kui keegi teab lihtsamat või kergemat moodust, või tahab mind kuidagi parandada, siis arutelu on teemasse oodatud!
Urmas