ATM´i( 4.käiguline)õlivahetus kodusel teel(+läbipesu)
Postitatud: 15 Jaan 2013 12:41
Õli varusin omale 9L,dexron III ATF mineraal õli(punane),soovitan siiski +10L vähemalt varuda,siib rohkem läbipesu teha...
Siis õlifilter ja õlivanni tihend.Tihenditega selline lugu,et sain komplekti(õlifilter+suure õlivanni tihend) aga väikese õlivanni tihendit polnud seal kolplektis.Kuna väiksem tihend jäi terveks ja eelnevalt lekkeid ei esinenud,siis otsustasin vana tihendi jätta.
Käigukast 4.käiguline,kaheosalise õlivanniga.
Tööriistadeks oli mul vaja nr.13.silmusvõti ja padrun,nr.10 padrun+ca.25 cm pikendusi padrunvõtmele,kullinokad,akudrell,lapikud kruvikeerajad. vb.midagi veel.Igastahes tavalised poldid olid ja keskmise tööriista komplektiga hätta ei jää.Ja muidugi kaltsu/puhastus paberit ohtralt ja miskit cleanerit kahh.Ja muidugi suur lehter + umb.10L jagu tühja taarat vana õli ja pesuaine jaoks.
Tööd soovitatav tõstukil või kanalis teostada.
Kuna õlivanni tihendil on poltide pingutusmoment väike(teistmete Nm´dega midagi oli) ja tol hetkel pole momendivõtit olnud,siis kasutasin akudrelli(sidur 15 astmeline) ja seadsin siduri 6 astme peale.
Õlivanni tihendi poltide pingutamine siiski igaühe oma teha!!!Üle pingutades hakkab lekkima ja alapinguga samuti...
Käigukasti ümbrus on vägagi soovitatav eelnevalt puhastada(terashari ja suruõhk).Õlid peavad mõistagi töösoojad olema.
Kuna selletüübi kastil pole õil väljalaske punni ja niisama ei hakanud õliga ladistama(5L õli ikkagi seal peakohal õlivannis),siis ühendasin tagasivoolu otsa käigukasti juurest lahti(käigukasti küljepeal asuv tagumine toru,poolraami peal kerepoolne.VT PILTI),kanister alla,met.toru otsapidi sisse ja mootor hetkeks tööle.

See toru siis tagasivool õlijahutusradukast.

Pumpasin ~4l õli välja,rohkem ei maksa pumbata,kuna pump võib kuivale jääda.Ülejäänud ~1L jääb õlivanni.

Õlivannis olev sete ära koristada,magnet puhastada ja tihendi pinnad üle(nii õlivannil kui ka käigukastil) kontrollida.

Magnet on korraliku pasaga koos,näpuga tõmmates on paks kiht seal näha.


Käigukast altpoolt vaadates,õlivann maas.Õli tilgub sealt veel ca.pool tundi.
Filter.Filtris on umb pool L õli veel sees,nii et ettevaatust selle eemaldamisel.

Ja filter maas.Filter kinnitub 3.poldiga(nr.13) ja tagasipanekul kindlasti veenduda et filtri ja käigukasti ühenduskoha tihend omale kohale kenasti saab.

Siis õlivannil ja käigukastil tihendi puutepinnad näpuga kergelt õliseks ja tihend omale kohale.
Kuna käigukasti täitmine käib läbi väikese ava ja kõrrega kanistri abil,siis enne õlivanni paigaldust lisasin julgelt 2L õli õlivanni ja siis alles vann omale kohele ja kinni.Nii oli omal vähem selle kõrrega kanistriga jebimist.
Kui suur õlivann paigas,siis väike õlivann.Ka seal on ~1L õli sees ja tahab kraevahele ladiseda.Ettevaatlikult see alt ära.Seal samuti sete põhjas aga minujaoks arusaamatu,miks seal magnetit pole...
Enne.

Pärast.



Ka väikse õlivanniga samad protsetuurid teha mis suurega.Enne paigaldamist lisasin sinnagi 1L õli ja siis õlivann paika.
Siis täitsin suurt õlivanni läbi täiteava niikaua kui õli hakkas üle ajama.Õlitaseme kontrollist juttu foorumi avarustes!
Täiteava.

Siis õliradikas.Kuna mul oli sellel väike leke,tuli õliradikas kätte saada.Hüdrovoolikud kapoti alt lahti ühendada ja radikas teiste radikate vahelt kätte saada.
Kapotialused õlijahutustorud.

Klambrid.

Nüüd on vaja nr.10 padrunit ja pikendusi,kuna õliradika 4 poldist 2 on all osas ja neid saab ainult läbi alumise iluvõre ribide lahti keerata(ühele saab läbi konksukatte ava lihtsamini ligi).
Radikas ise.

Ja lekke asukoht.

Korras,puhas.Radikast nõrutasin ~0,5L õli veel välja ja natuke suruõhuga uhasin veel lisaks..

Kokkuvõtteks sain vana õli üle 6L kätte ja see nägi ikka väga halb välja,tõenäoliselt tehase õli.Samas oli keegi nagu õlivanni ja õlitorude kallal käinud,ka õlifilter ei tundunud originaal olema...
Radikas paika,voolikud külge.Siis uuesti tagasivoolu toru ja kanistri juurde.Eelnevalt veenuda siis et kastis ikka õli jagub ja siis mootor hetkeks tööle.Kuna mul olid õlijahutus torud tühjaks jooksnud ja samuti radikas,siis esialgu tuli õhumulle,mõne sek.pärast hakkas aga sogast õli voolama.Pumpasin ca.1,5L välja.Käiguvalits N asendis.
Käikugast uuesti täita ja läbipesu protseduuri korrata.Käiguvalits P asendis,seekord voolas juba puhtamat õli välja ja umb 2L.
Kuna rohkem õlivaru polnud siis sellega läbipesu piirdus.Tagasivool kastiga ühendada ja uuesti kast täita.Siis mootor pikemaks ajaks tööle(õlid peavad soojaks saama) ja käigud läbi lapata mõne sek. pausidega.
Siis uuesti õlitaseme kontroll ja võimalike lekete tuvastamine.
Siis õlifilter ja õlivanni tihend.Tihenditega selline lugu,et sain komplekti(õlifilter+suure õlivanni tihend) aga väikese õlivanni tihendit polnud seal kolplektis.Kuna väiksem tihend jäi terveks ja eelnevalt lekkeid ei esinenud,siis otsustasin vana tihendi jätta.
Käigukast 4.käiguline,kaheosalise õlivanniga.
Tööriistadeks oli mul vaja nr.13.silmusvõti ja padrun,nr.10 padrun+ca.25 cm pikendusi padrunvõtmele,kullinokad,akudrell,lapikud kruvikeerajad. vb.midagi veel.Igastahes tavalised poldid olid ja keskmise tööriista komplektiga hätta ei jää.Ja muidugi kaltsu/puhastus paberit ohtralt ja miskit cleanerit kahh.Ja muidugi suur lehter + umb.10L jagu tühja taarat vana õli ja pesuaine jaoks.
Tööd soovitatav tõstukil või kanalis teostada.
Kuna õlivanni tihendil on poltide pingutusmoment väike(teistmete Nm´dega midagi oli) ja tol hetkel pole momendivõtit olnud,siis kasutasin akudrelli(sidur 15 astmeline) ja seadsin siduri 6 astme peale.
Õlivanni tihendi poltide pingutamine siiski igaühe oma teha!!!Üle pingutades hakkab lekkima ja alapinguga samuti...
Käigukasti ümbrus on vägagi soovitatav eelnevalt puhastada(terashari ja suruõhk).Õlid peavad mõistagi töösoojad olema.
Kuna selletüübi kastil pole õil väljalaske punni ja niisama ei hakanud õliga ladistama(5L õli ikkagi seal peakohal õlivannis),siis ühendasin tagasivoolu otsa käigukasti juurest lahti(käigukasti küljepeal asuv tagumine toru,poolraami peal kerepoolne.VT PILTI),kanister alla,met.toru otsapidi sisse ja mootor hetkeks tööle.

See toru siis tagasivool õlijahutusradukast.

Pumpasin ~4l õli välja,rohkem ei maksa pumbata,kuna pump võib kuivale jääda.Ülejäänud ~1L jääb õlivanni.

Õlivannis olev sete ära koristada,magnet puhastada ja tihendi pinnad üle(nii õlivannil kui ka käigukastil) kontrollida.

Magnet on korraliku pasaga koos,näpuga tõmmates on paks kiht seal näha.


Käigukast altpoolt vaadates,õlivann maas.Õli tilgub sealt veel ca.pool tundi.
Filter.Filtris on umb pool L õli veel sees,nii et ettevaatust selle eemaldamisel.

Ja filter maas.Filter kinnitub 3.poldiga(nr.13) ja tagasipanekul kindlasti veenduda et filtri ja käigukasti ühenduskoha tihend omale kohale kenasti saab.

Siis õlivannil ja käigukastil tihendi puutepinnad näpuga kergelt õliseks ja tihend omale kohale.
Kuna käigukasti täitmine käib läbi väikese ava ja kõrrega kanistri abil,siis enne õlivanni paigaldust lisasin julgelt 2L õli õlivanni ja siis alles vann omale kohele ja kinni.Nii oli omal vähem selle kõrrega kanistriga jebimist.
Kui suur õlivann paigas,siis väike õlivann.Ka seal on ~1L õli sees ja tahab kraevahele ladiseda.Ettevaatlikult see alt ära.Seal samuti sete põhjas aga minujaoks arusaamatu,miks seal magnetit pole...
Enne.

Pärast.



Ka väikse õlivanniga samad protsetuurid teha mis suurega.Enne paigaldamist lisasin sinnagi 1L õli ja siis õlivann paika.
Siis täitsin suurt õlivanni läbi täiteava niikaua kui õli hakkas üle ajama.Õlitaseme kontrollist juttu foorumi avarustes!
Täiteava.

Siis õliradikas.Kuna mul oli sellel väike leke,tuli õliradikas kätte saada.Hüdrovoolikud kapoti alt lahti ühendada ja radikas teiste radikate vahelt kätte saada.
Kapotialused õlijahutustorud.

Klambrid.

Nüüd on vaja nr.10 padrunit ja pikendusi,kuna õliradika 4 poldist 2 on all osas ja neid saab ainult läbi alumise iluvõre ribide lahti keerata(ühele saab läbi konksukatte ava lihtsamini ligi).
Radikas ise.

Ja lekke asukoht.

Korras,puhas.Radikast nõrutasin ~0,5L õli veel välja ja natuke suruõhuga uhasin veel lisaks..

Kokkuvõtteks sain vana õli üle 6L kätte ja see nägi ikka väga halb välja,tõenäoliselt tehase õli.Samas oli keegi nagu õlivanni ja õlitorude kallal käinud,ka õlifilter ei tundunud originaal olema...

Radikas paika,voolikud külge.Siis uuesti tagasivoolu toru ja kanistri juurde.Eelnevalt veenuda siis et kastis ikka õli jagub ja siis mootor hetkeks tööle.Kuna mul olid õlijahutus torud tühjaks jooksnud ja samuti radikas,siis esialgu tuli õhumulle,mõne sek.pärast hakkas aga sogast õli voolama.Pumpasin ca.1,5L välja.Käiguvalits N asendis.
Käikugast uuesti täita ja läbipesu protseduuri korrata.Käiguvalits P asendis,seekord voolas juba puhtamat õli välja ja umb 2L.
Kuna rohkem õlivaru polnud siis sellega läbipesu piirdus.Tagasivool kastiga ühendada ja uuesti kast täita.Siis mootor pikemaks ajaks tööle(õlid peavad soojaks saama) ja käigud läbi lapata mõne sek. pausidega.
Siis uuesti õlitaseme kontroll ja võimalike lekete tuvastamine.