1. leht 1-st

Kap. remonditud MV6 mootor kestis 8000 km.

Postitatud: 19 Sept 2013 21:57
Postitas accuphase
Tere. Eelmise aasta lõpus sai tehtud oma autole täielik uuenduskuur. Kogu väljalase otsast lõpuni ja mootor. Lihviti väntvõll ja plokikaaned. Uued laagrid väntvõllil, nii raamilaagrid kui ka kepsudel. Kolvirõngad, klapid, veepump, õlipump, rihmad, rullikud, genekas. Hunnik tihendeid ja uusi polte, mis tuli tellida Saksamaalt. Lisaks veel süütemoodul, juhtmed ja küünlad. Kõik oli viimase peal ja töötas korralikult. Selle aasta jaanipäeval sõitsin metsateel, teate küll sellisel, kus on muru lõbusasti keskel. Sõitsin küll väga aeglaselt kuid ikkagi leidsin mingi kivi kusagilt. Veendusin, et õli ei leki ja lootsin, et pääsesin vaid ehmatusega. Nädal hiljem ei kustunud õli tuli kohe kui auto käivitus vaid mõne sekundi pärast, mõtlesin, et peaks asja uurima aga polnud kohe aega. Nädal hiljem sõitsin õhtul koju "terve" autoga ja hommikul käivitades oli kolin sees. Vihastasin ja jätsin auto sinna paika. Nüüd kui pettumusest olin üle saanud, võtsin põhja lahti. 2 silindri kepsu laagris on vagu, 5 mm lai ja julgelt ÜKS MILLIMEETER sügav. 4. laager on nähtavasti teinud mõned ringid peale sest on näha tublid kriimud väljaspoolgi. Kõigele lisaks oli see veel laienenud mõlemale poole paar milli ja õhenenud (midagi sellist nagu sepp võtab kuuma rauatüki ja lööb vasaraga peale). Kogu karteri põhi oli täis alumiiniumi puru ja tükke. Vana auto, viiks romulasse aga kuidagi armsaks saanud teine ja arvestada auto hinda 990 euri ja sise pistetud raha (pea 4000 eurot), ei tahaks seda rada minna. Kas oskab keegi arvata, millest võis selline jama tulla. Silmaga nähtavat kildu pole kusagilt välja löönud, mis oleks ringlusesse läinud ja imelik, et just 2 ja 4 silinder (ühel pool), teised laagrid OK. Mida võiks kontrollida ja mida peaks kontrollima. Ei tahaks tervet mootorit lahti kakkuda enam, kui kõik tihendid ja jutud on uued ega ülearust tööd teha ega raha kulutada.

Re: Kap. remonditud MV6 mootor kestis 8000 km.

Postitatud: 20 Sept 2013 09:20
Postitas meduus
Ega õlivannis mõlki pole õlivõtturi läheduses :?:
Kui sõitsid karter mõlki võis juhtuda et õlipump ei saanud enam piisavalt õli peale ja sealt algasid ka mured.

Re: Kap. remonditud MV6 mootor kestis 8000 km.

Postitatud: 20 Sept 2013 09:34
Postitas Omega Sport Packet
Seda kas masin on õlipuuduse käes olnud, määrimisega probleemid näed ka nukvõllide pealt.
Kuivalt, saaledele teeb kähku 1:0.Kui mingi kanal kinni jäi siis sealt sai asi ka alguse ja pole teha suurt midagi.
Sa võid väntvõlli välja vahetada koos paljude muude asjadega sh ka õlipump, nukkvõllid, simmekad, sääred, klappidest ei tea ennem osandamist midagi.
Tunnen kaasa muud midagi jama lugu

Re: Kap. remonditud MV6 mootor kestis 8000 km.

Postitatud: 20 Sept 2013 10:28
Postitas accuphase
Oli tõesti mõlk selle koha peal, kus see sõel on. Ei tulnud ise oma tarkuses selle peale, et see võis õli saamist piirata. Uurin asja lähemalt. Õli jõuab üles nukkvõllidele. Mul olid klapikambri kaaned maas ja oli ilusti näha, et pritsis õli korralikult peale. Tänud. Tihti juhtub, et ei suuda omaette asju näha nii mitme nurga alt kui vaja, siis on tõesti hea kui saab ka teiste arvamusi kuulda.

Re: Kap. remonditud MV6 mootor kestis 8000 km.

Postitatud: 20 Sept 2013 20:05
Postitas accuphase
Peksin selle mõlgi põhjast sirgeks, vahetasin laagrid. Toimib. Ajasin 5 km ja tundub, et mingi klõbin on kusagi sees ikkagi. Ei ole terav klõbin, vähemalt mitte veel. Loodetavasti on mingi tühine asi lahti jäänud aga kõige koledamad mõtted on siiski peas ja olen halvimaks valmis. Eks homme paistab, täna ei jõua enam.

Re: Kap. remonditud MV6 mootor kestis 8000 km.

Postitatud: 20 Sept 2013 21:49
Postitas Tim
Mul jamas 2L samamoodi selle hommikuse õlitule põlemisega(auto ostust alates),sõitsin sedasi ca.pool aastat kuni poest uue õlipumba ja õlivõtturi korpuse vahelise tihendi uue panin.
Hüdrotõukurid klõbisesid juba siis kui auto ostsin ja klõbisesid peale 4a ka smamamoodi mui auto müüsin...

Huvitav oleks teada kudas sai AL puru/tükid õlivanni põhja?
Saaled,väntvõll,kepsud jne. ei sisalda Al.
Kas v6 mitte pole kaheosaline õlivann,plekk+Al?

Re: Kap. remonditud MV6 mootor kestis 8000 km.

Postitatud: 20 Sept 2013 23:57
Postitas risto002
accuphase kirjutas:Peksin selle mõlgi põhjast sirgeks, vahetasin laagrid. Toimib. Ajasin 5 km ja tundub, et mingi klõbin on kusagi sees ikkagi. Ei ole terav klõbin, vähemalt mitte veel. Loodetavasti on mingi tühine asi lahti jäänud aga kõige koledamad mõtted on siiski peas ja olen halvimaks valmis. Eks homme paistab, täna ei jõua enam.
NB! mootoris sees ei ole mitte midagi tühist kõik on oluline !!!
Eriti siis kui tühine asi vale kohapeale satub jne.

Re: Kap. remonditud MV6 mootor kestis 8000 km.

Postitatud: 21 Sept 2013 00:04
Postitas meduus
accuphase kirjutas:Oli tõesti mõlk selle koha peal, kus see sõel on. Ei tulnud ise oma tarkuses selle peale, et see võis õli saamist piirata. Uurin asja lähemalt. Õli jõuab üles nukkvõllidele. Mul olid klapikambri kaaned maas ja oli ilusti näha, et pritsis õli korralikult peale. Tänud. Tihti juhtub, et ei suuda omaette asju näha nii mitme nurga alt kui vaja, siis on tõesti hea kui saab ka teiste arvamusi kuulda.
Tühikäigul õlitus ok aga kõrgematel pööretel on õlitus puudulik. See et õlituli ei kustu ennem suuremaid pöördeid viitab halvale õlitusele,norm aeg tule kustumiseks on umbes 2-4 sekundit tühikäigul.(Kõik oleneb õlist ja temperatuurist)
Olen selliseid masinaid näinud ka ennemgi suuri ja väikseid.
Kui karter katki või tihend vajab vahetust ei taha keegi puhastada sõela ega vahetada tihendeid kuna see maksab max tunnike tööd + tihendi hind 1-3€.vahest rohkem.
Aga hiljem on summad 1000++€
Alati tasub karta ennem kui kahetseda :twisted:

Re: Kap. remonditud MV6 mootor kestis 8000 km.

Postitatud: 22 Sept 2013 09:36
Postitas Omega Sport Packet
Tavaline viga, mis tehakse ei jälgita Nm, pingutusmomente.
Õli toru ja pumba vaheline tihend peaks olema spetsiaalne see, mis seal tehasest ette nähtud mitte suvaline 0 rõngas vms.Need odavad mustad suvalisest hüdro poest muutuvad peagi kalgiks ja toru ja pumba vahelt tõmbab lisaõhku ja ongi probleem määrimisega.
Nukkvõllide pealt on näha kui keskel kanali kohal tume, pruun joon siis on määrimisega probleem ja temperatuur seal ei ole see, mis olema peab.
Saalede vahel on õlikile nagu ka nukkvõllide, kolvirõngaste...ja kui ei ole jälgitud pingutusi, mõõdetud kaelu, töö ei ole korrektselt tehtud siis pole sealt mingit kestvust ka eriti oodata.
Mõistlik oleks sul õlimanomeeter vahele aretada ja jälgida reaalselt rõhku koos üldise temperatuuri käitumisega, tyhikäiku jms kui mootorit hetkel osandama ei hakka.
Nagu Meduus kirjutas nii ongi.Hoitakse kokku seal kus tegelikult tuleks erilise hoolega tööd teha ja mitte kokku hoida

Re: Kap. remonditud MV6 mootor kestis 8000 km.

Postitatud: 22 Sept 2013 15:44
Postitas Tim
meduus kirjutas:See et õlituli ei kustu ennem suuremaid pöördeid viitab halvale õlitusele,norm aeg tule kustumiseks on umbes 2-4 sekundit tühikäigul.(Kõik oleneb õlist ja temperatuurist)
Õlituli peab kohe starterit andes kustuma!2-4 sek. on sigullidel õlitule põlemise aeg :lol: tänapäeval seda lubada ei tohi.Omal oli sama asi sellega.Pm. vahet polnud kas andsin käivitamise hetkel kohe gaasi või nö.tühikäigul...õlisurvet igastahes kohe üles ei võtnud.

Re: Kap. remonditud MV6 mootor kestis 8000 km.

Postitatud: 22 Sept 2013 23:10
Postitas Omega Sport Packet
Kui lisaõhku saab siis ei pruugi kohe survet üles võtta.Mulistab ja vahutab ja teeb tsirkust.Tasuks jälgida õlisurvet sõidu ajal see võib kõikuda siia sinna ja hea see just ei ole.
Andurid võivad ka panna segast.Meenub pärnu ringil aset leidnud juhtum kui mootor jooksid kinni määrdeprobleemiede tõttu ja diagnoositi elektroonilise õlirõhuanduri viga ja kinni jooksmist ja mootori purunemist ei suudetud ka varem ennetada.
Sinu mootoriga võis ka nii juhtuda, et vahetasid õli milles oli rohkem pesuainet ja pesi mootorist lahti midagi ja ummistas mõne kanali ja nii võib juhtuda kui regulaarselt õli ei vahetata või kasutatakse õli nime all ku...... teab mida.

Re: Kap. remonditud MV6 mootor kestis 8000 km.

Postitatud: 23 Sept 2013 08:46
Postitas accuphase
Ei pääsenud seekord nii kergelt. Klõbin on ikkagi sees. Jätan auto jälle parki. Peab mootori välja vedama. Omad vitsad peksavad. Kui oleks tulnud kohe selle peale, et surub põhja vastu sõela, oleks kõik see jama olematta jäänud. Nüüd on väntvõll omadega õhtul ja kuna on juba korra lihvitud, siis enam pole midagi teha. Kurb, mootor on läbinud vaid tühised 160'000 km. Kas on kellelgi ülearune mootor müügis? Siit Teile kõigile hoiatus. Kui sõidate kusagilt üle, võtke kindlasti alt plekk lahti ja veenduge, et see pole deformeerunud. Hoiate kokku palju aega ja raha. Ei maksa loota sellele, et õli ei leki.