Mina sõitsin oma manuaaliga 2,9L, 2260 turbo ja chip, ehk eeldatavasti kuskil 160kw ringi ja minul küll mingit häda polnud kastiga. Ilmselt see 180kw on juba liiga palju sellele kastile(õigemini väänet liiga palju). Minul isegi originaal sidur suutis jõudu kinni hoida.
Diffri purunemist pole karta. Mida suurem on ülekande arv, seda vastupidavam on asi väändele. Opeli 3,27 on ikka oluliselt parem kui bemmi 2,7 midagi ülekande arv. No ja opelil on ülekanded 3,45, 3,70, 3,90 ja 4,222 ka hädapärast olemas eksole.
Muidugi hammaste suurus ja pinnatöötlus mängib ka rolli lisaks ülekandele aga sõiduautodel on nad kõik suht samad.
Aga lõpp põntsu paneb see, mis materjali ja läbimõõduga rehvi sa kasutad. Ilmselt opeli differ siiski 12 000nm ära ei kannata. Et Selle ületamisel võiks valida "sitemad" rehvid.
Opeli kast mahub ilusti koos mootoriga kapoti alt välja. Vähemalt minul kanali peal. Manuaal on veel 15cm lühem ka kui automaat.
Miks opeli kasti eelistada oma 0,761 ülekandega bemmi 1,00 ülekandele on lõppkiirus.
Mida suurem on kordaja, seda väiksem on lõppkiirus ja suuremad pöörded niisama maantee sõidul.
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=62
siit võta kalkulaator ette ja arvuta ise.
Üks võimalus tugevat manuaal kasti kasutada on hoopis bemmi 6ene manuaal. Kõik reaskuuesed, mis on 150kw ja vähem on väikse kojaga. Ehk tuleks välja otsida kuuene väikese kojaga manu kast. Seal küll 6enda käigu ülekanne 0,85, mis on endiselt kehvem, kui opelil.
Neid väikese kojaga kaste leidub ka 2L rida neljadel.
Suure koja ja väikese koja hinna erinevus on ca 2x. Kuid endiselt on kasti enda hind kuskil 400€. Lisaks vajalik bemmi kardaan võll+ töö difri poolse flansi ümber tegemiseks. Kui lasta teha, siis kuskile tonni kanti jääb kogu nali. Ja bemmi originaal sidur ja koda kannatavad täitsa edukalt ka hinnanguliselt minu 760nm väänet.
Millest selline ehitamise isu järsku tekkis? Ühes teemas küsid värvimist, siin ehitust. On ideedel mingit realiseerimisvõimalust ka või....