2.5 td 96kw tühikäigu pöörded

Kõik asjad mis on seotud mootoritega nii diisel kui bensiin ja gaas.
Vasta
pikkLauri

2.5 td 96kw tühikäigu pöörded

Postitus Postitas pikkLauri »

kui suured peavad olema mootori pöörded tühikäigul sooja mootoriga, ennem olid 600 juures aga nüüd suurte külmadega on 400 peale kukkunud, millest selline viga võib tekkida

aitähh kes kaasa viitsivad mõelda
risto
Huviline
Postitusi: 458
Liitunud: 28 Dets 2008 20:09
Asukoht: tartu/turku

Re: 2.5 td 96kw tühikäigu pöörded

Postitus Postitas risto »

mul stabiilselt 500 koguaeg..võiks vähe rohkem olla,ses vastik kumin on tühikäigul
Erki
Huviline
Postitusi: 108
Liitunud: 06 Nov 2006 16:54
Asukoht: Tallinn

Re: 2.5 td 96kw tühikäigu pöörded

Postitus Postitas Erki »

Kui õigesti mäletan, siis automaatkastil peaks tühikäigupöörded olema 600-700 vahel, manuaalil 700-800 vahel. Diagnostikaga võimalik seda ca 100 rpm jagu ühele või teisele poole nihutada.
kloox

Re: 2.5 td 96kw tühikäigu pöörded

Postitus Postitas kloox »

saab ka 30 torx,ning padruni pikendus,see pikem ja lüüa asjandist vähe juhi poole ja mure murtud:).
taifunk

Re: 2.5 td 96kw tühikäigu pöörded

Postitus Postitas taifunk »

Millest see jube kumin ja vibra tühikäigul tulla võib? Mootori padjad vms?
pikkLauri

Re: 2.5 td 96kw tühikäigu pöörded

Postitus Postitas pikkLauri »

kloox kirjutas:saab ka 30 torx,ning padruni pikendus,see pikem ja lüüa asjandist vähe juhi poole ja mure murtud:).
räägi täpsemalt, et mida ja kuhu liigutada
pikkLauri

Re: 2.5 td 96kw tühikäigu pöörded

Postitus Postitas pikkLauri »

või on keegi teine seda teinud ja oskab infot jagada
Erki
Huviline
Postitusi: 108
Liitunud: 06 Nov 2006 16:54
Asukoht: Tallinn

Re: 2.5 td 96kw tühikäigu pöörded

Postitus Postitas Erki »

kloox ilmselt vihjas pumba kaane nihutamisele. aga see ei tohiks tühikäigule nii palju mõjuda, kui sa, Lauri, siin kirjutad oma mureks.
Aga siis veidi pumba kaane seadistamisest kodustes tingimustes:
Kui keegi kodukootud spetsialist pole enne pumba kallal käinud, siis on lisaks 30 torx võtmele vaja ka bosch-i kolmnurkset spetsvõtit (http://www.diisel.ee/?page=tooted&cat_id=32&limit=13" onclick="window.open(this.href);return false; siin lehel peaks olema numbriga 41008, maksab ca 300 eeku), aga selle saab ka ise teha, kui vastavas mõõdus toru poldi otsa lüüa.

Jutt käib siis pumba ülemise kolmandiku nihutamisest (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15" onclick="window.open(this.href);return false;), milleks tuleb veidi lahti keerata (parasjagu, et ei oleks pinges, aga et kaan ei loksuks) ülemise kaane küljest see kolmnurkse peaga spetspolt (täpselt nr 1 all) ning kaane alumises osas 3 torx peaga polti - üks siin pildil näha (kella 8 suunas kolmnurkse peaga poldist), kaks peidus. Pumba kaant saab nihutada ka töötava mootoriga, aga siis peab ettevaatlik olema ja parem teha seda kahekesi, kuna liiga palju juhi poole nihutades võib visata pöörded põhja ja siis oleks hea, kui keegi saaks kohe mootori seisma jätta.

Loogika on selline, et kui on liiga juhi pool, siis hakkab tühikäik lonkama ja suitseb (saab liiga palju kütet kätte) ning kompu näitab müstiliselt väikeseid hetkekulu numbreid. Kui on liiga ees, siis käivitub halvasti (kompu näitab müstiliselt suuri hetkekulu numbreid) ja läheb ka kehvasti pöördesse. Ehk siis tuleb leida selline pumba kaane asend, kus käivitub normaalselt, läheb ilusti pöördesse ja ei suitse.
pikkLauri

Re: 2.5 td 96kw tühikäigu pöörded

Postitus Postitas pikkLauri »

tänud, et viitsisid nii põhjaliku seletuse kirjutada, mul on täpselt sellised sümptomid nagu kaas oleks liiga ees, eks proovin timmida
Erki
Huviline
Postitusi: 108
Liitunud: 06 Nov 2006 16:54
Asukoht: Tallinn

Re: 2.5 td 96kw tühikäigu pöörded

Postitus Postitas Erki »

Lihtsalt kommentaariks, et halvasti käivitumisel jms võib ka muid põhjuseid olla, nt vale pritsemoment. St ega see pumbakaan ise paigast lähe.
kloox

Re: 2.5 td 96kw tühikäigu pöörded

Postitus Postitas kloox »

Vale pritsemoment tuleneb rohkem keti venimisest ja kõikse lihtsam on seda panna kas kella või diagnostika seadmega.Ja kui paremat minekut tahad,siis aitabki elektroonika nihutamine juhi poole(suureneb ka küttekulu).Sellest võib tekkidagi kumin imelik motosse,kui on liiga peale koputatud.Selle spetspadruni saab ka nr7 padrunist,kui lüüa haamriga sinna poldi peale ja asi valmis.(mul vedeles 1 üleliigne polt ja sai nii tehtud).
Vasta