Hoiab käiku pikalt sees !!!
Hoiab käiku pikalt sees !!!
Kas on normaalne, et omega b 100 kw 95a automaatkast hoiab külma mootoriga esimest käiku pikalt sees ???paarsada meetrit esimesekäigu sõittu siis vahetab alles käigu kõrgemaks! Või on kastil mingi jama?
Re: Hoiab käiku pikalt sees !!!
Külmalt on see norm, kuna õli kastis paks jne...Enda autole sama moodi
Mul kestab see umbes 1-2 km. siis toimin normaalselt edasi.

Re: Hoiab käiku pikalt sees !!!
kui mingi paarsada meetrit esimest sees hoiab,siis see küll normaalne ei ole..
vb aitab õli ja filtri vahetus või on esimese käigu solenoid andur õhtal
vb aitab õli ja filtri vahetus või on esimese käigu solenoid andur õhtal
Viimati muutis risto, 05 Juun 2010 10:04, muudetud 1 kord kokku.
- mardus72
- Klubiliige
- Postitusi: 1184
- Liitunud: 16 Apr 2007 12:57
- Auto: volvo v60cc
- Asukoht: Tartu
- Has tänanud: 13 korda
- Been tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Hoiab käiku pikalt sees !!!
On küll normaalne see,külma mootoriga hoiabki esimest käiku pikemalt sees.See mitu meetrit ta hoiab oleneb,kui külm on mootor ja kui palju gaasi vajutad.
Re: Hoiab käiku pikalt sees !!!
no vb on normaalne,aga mul olnud 3 atm omegat ja isegi -25 kohe sõitma hakates on suht hästi käike vahetanud..
nats on hoidnud käike kauem sees,aga vähe
kõik on olnud diislid.
nats on hoidnud käike kauem sees,aga vähe
kõik on olnud diislid.
Re: Hoiab käiku pikalt sees !!!
Eks see oleneb sellest, kui palju "talda annad"
Minu 3.0 hoiab külmalt päris pikalt esimest käiku sees, samas kui pöörded üle 3000 lähevad, siis vahetab kohe kõrgema käigu sõltumata läbitud maast. Ja käiguvahetus on pisut erinev isegi siis, kui auto on peale pikemat sõitu ainult ca 15 minutit seisnud.

Re: Hoiab käiku pikalt sees !!!
Heh tahtsin just sama küsimuse küsida mul sama moodi et kuskil 50 metra tuleb sõita et vahetaks alla kahe tuhande esimeselt teisele . muidu ca 3000 kui kohe kiirustada . aga teema jätkuks palju 2,5 autom bens omegal 90 km h sõites normaalne pööre on mul vahelduva eduga külmast peast 1900 ja soojast 2200-2300 et kas nii peabki olema või on mingi kala kuskil
?

Re: Hoiab käiku pikalt sees !!!
Kuna ei taha eriti külma mootorit hommikuti kõrge pöördega piinata siis kasutan seda lumehelbekese nuppu mis siis tõstab käigu kõrgemaks ja siis kui paarsada meetrit sõidetud lülitan selle välja ja kõik ok
Õlid,filtrid kõik on vahetatud. muutust pole!
Õlid,filtrid kõik on vahetatud. muutust pole!
Re: Hoiab käiku pikalt sees !!!
Hommikul proovisin: kui pöördeid 2500 peal hoida, siis sain käiguvahetuseta 400 meetrit sõita 
Muide, külma mootorit võivad (liiga) madalad pöörded hoopis rohkem kahjustada kui kõrged, samas kui ikka mõistuse piiridess jääda ja mootori häält kuulata, siis ei juhtu midagi.

Muide, külma mootorit võivad (liiga) madalad pöörded hoopis rohkem kahjustada kui kõrged, samas kui ikka mõistuse piiridess jääda ja mootori häält kuulata, siis ei juhtu midagi.
Viimati muutis opelist, 03 Juun 2010 07:37, muudetud 1 kord kokku.
Re: Hoiab käiku pikalt sees !!!
kui selle lumehelbekese nupuka sõita siis pööre 1400 arvan, et pole madal, ja kuna manuaal kastiga sõidaksid ka ju norm pööretega siis miks ei võiks see automaadiga siis nii olla ?
Re: Hoiab käiku pikalt sees !!!
Talvel kõvema külmaga toimus esimene käiguvahetus isegi 50km/h. Praegusel ajal jääb see kuhugi alla 30km/h. Ja kestab see 50-100m oleneb kuidas gaasi anda. Enne omegat sõitsin 96 a. automaat astraga ja see tegi külmalt samamoodi esimese käiguvahetuse kõrgetel pööretel.
Omega 2.0 100kw ´94
Chrysler Grand Voyager 3,8 AWD ´97
Chrysler Grand Voyager 3,8 AWD ´97
Re: Hoiab käiku pikalt sees !!!
Ma lisan ka juurde, et 2,5TD ja kast vahetab iga temperatuuriga käike kohe kui kiirus üle 20km/h vms tõuseb. Ei hoia ka kõige suurema pakasega tagasi. Küllap teil ikka õli vähe või solenoidid peetis. Mul oli ka enne solenoidi vahetust nii et ei tahtnud alla 2500 pöörde kolmandat panna. Nüüd vahetab käike kuskil 1900-2000 pöörde juures kui kerge jalaga olla.
- mardus72
- Klubiliige
- Postitusi: 1184
- Liitunud: 16 Apr 2007 12:57
- Auto: volvo v60cc
- Asukoht: Tartu
- Has tänanud: 13 korda
- Been tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Hoiab käiku pikalt sees !!!
Jutt ei käi hetkel diislist vaid ikka bensukast.Sellel külmaga kõrgemate pöörete peal vahetamisel on mõte ikkagi sees,vanas foorumis oli ka selle kohta teema olemas.Põhiline põhjus oli vist selles,et kat. ja terve mootor saavutaks võimalikult ruttu töötemperatuuri kui ma õigesti mäletan.Seda lumehelbekesega startimist on väga naljakas kuulda,miks peab ise tehase insenerid üle kavaldama ja samas selle kasutegurit mitte teades.Las auto sõidab nii,nagu see on tehase poolt ette nähtud,miks pead vaevata tühiste probleemidega,samas alati võib ju hakata selle pärast ka kasti remontima,kui raha palju üle,aga tulemus jääks ikka sama 
ja väga väikeste pööretega käiguvahetus on mootorile koormav ja pole mitte kasulik,1400 pööret on ikka madal küll ja seda eriti külma mootoriga,loomulikult ka väga kõrged pöörded on külmaga kahjulikud aga 2000-2500 on ok.Ka manualiga ma ei vaheta iialgi käiku 1400 pöörde juures,seda veel eriti omegal mootori 2,0 puhul.

ja väga väikeste pööretega käiguvahetus on mootorile koormav ja pole mitte kasulik,1400 pööret on ikka madal küll ja seda eriti külma mootoriga,loomulikult ka väga kõrged pöörded on külmaga kahjulikud aga 2000-2500 on ok.Ka manualiga ma ei vaheta iialgi käiku 1400 pöörde juures,seda veel eriti omegal mootori 2,0 puhul.