K:Jahutus ja kliima
K:Jahutus ja kliima
Ei leidnud otsingust vastust enda küsimusele, seega uus teema:
kas kliimaautomaatiku puhul käib jahutusvedelik pidevalt ka läbi eraldi oleva kliimaradika või avatakse mingi klapp alles kompressori/kliima sisse lülitamisel (just külma saamiseks, mitte salongi soojendamisel)?
Probleem selles, et kui palava ilmaga salongi jahutada (kliima sisselülitatud), kaob ca 1h jooksul klaasitäis jahutusvedelikku kuhugi, silmaga lekkeid pole veel avastanud, auto all kuiv. Pidanud 3x juurde valama erinevatel päevadel.
Kui on jahedam ilm ja töötab soojendus või kliima on välja lülitatud, kadu pole. Seega peaks teoreetiliselt vedelik kaduma just salongi jahutamisel..
Omega 97a, 2.0 16V.
kas kliimaautomaatiku puhul käib jahutusvedelik pidevalt ka läbi eraldi oleva kliimaradika või avatakse mingi klapp alles kompressori/kliima sisse lülitamisel (just külma saamiseks, mitte salongi soojendamisel)?
Probleem selles, et kui palava ilmaga salongi jahutada (kliima sisselülitatud), kaob ca 1h jooksul klaasitäis jahutusvedelikku kuhugi, silmaga lekkeid pole veel avastanud, auto all kuiv. Pidanud 3x juurde valama erinevatel päevadel.
Kui on jahedam ilm ja töötab soojendus või kliima on välja lülitatud, kadu pole. Seega peaks teoreetiliselt vedelik kaduma just salongi jahutamisel..
Omega 97a, 2.0 16V.
Re: Jahutus ja kliima
Kapoti all kõrvalistuja pool, mootori tagaosas suht allpool on vaakumiga juhitav jahutusvedeliku klapp, mis tikub lekkima ja mille vahetus pole väga meeldivate killast.
Re: Jahutus ja kliima
küsin siis siin ka oma mure,nimelt 96a caravan,100kw nimelt siis suvel kui keeran nuppud külma poole siis taha läheb ikka sooja,mitte õelda,et kuuma.kont peal,kui see miskit muutma peaks.keegi kuskil rääkis elektri klapist,mida eriti ei taha uskuda kuna muud asjad juu keeravad ennast vaakumiga.ehk keegi oskab aidata.
Re: Jahutus ja kliima
Tere.
Teema alustajale ma ei oska vastust anda,kül aga kurdan siis oma muretki siia teemasse.Viimase 5 päevaga kadus jahutusvedeliku peaaegu et 1 liiter.Aga kuhu ta kaob???
Samuti ei ole ka mina täheldanud auto all loiku ega muid lekkeid.
Kas mõni targem oskab mõtteid jagada!!
Teema alustajale ma ei oska vastust anda,kül aga kurdan siis oma muretki siia teemasse.Viimase 5 päevaga kadus jahutusvedeliku peaaegu et 1 liiter.Aga kuhu ta kaob???

Samuti ei ole ka mina täheldanud auto all loiku ega muid lekkeid.
Kas mõni targem oskab mõtteid jagada!!
Re: Jahutus ja kliima
Kontrolli oma radikas üle. Mul oli peaaegu viimased kuu aega anomaalia....Vahel kaob ja vahel püsib tase. Lõpuks leidsin vea üles..mikropragu radikas
Re: Jahutus ja kliima
Viskan ka siia alla siis oma murekese seoses kliimaga.... selline värk, et need otsad mis tulevad kapoti alla ja kust saab täis panna seda külmainet.. alumine, radikapoolne voolik , sinna kus ta otsa pistab oma otsa see on mul puru laseb sealt seda külmainet läbi :S ... ma ei tea palju se terve alumine süsteem kokku maksab.. vms kuidas sellega üldse lood on.... sellesuhtes, et tehase poolt on üks ja terve süsteem seal, et eraldi ei sa neid otsasid vahetada. Kui aru saate mõtlen nagu auto rehvil ventiili ... seal on taoline otsik kuhu mille abil lastakse sisse külmainet... ja see ei pea... on seal mingi kuul sees või kummitihend aga too ei pea ja peab vist kõik ära vahetama, mis arvate või palju kogu se kupatus maksab? Ja kui romulast otsida on kliima süsteemil tähtust ka mis mootoriga on tegu? Loodan, et saite aru sellest segasest loost
Re: Jahutus ja kliima
tere ikka peab romulates ütlema mis auto mootor on sest süsteemid on erinenvad aga ma arvan et romulast peaks ikka saama vajaliku osa hinnast ei tea aga ma ei usu et eriti kallis on
mu endal ka väike küsimus mis temperatuuril peaks ventikas käima hakkama minul akkb alles veidike üle 95C kas on ikka normaalne kuna siis läheb juba jhutus vedelik suht kuumaks mis teie arvate tänan
mu endal ka väike küsimus mis temperatuuril peaks ventikas käima hakkama minul akkb alles veidike üle 95C kas on ikka normaalne kuna siis läheb juba jhutus vedelik suht kuumaks mis teie arvate tänan
Re: Jahutus ja kliima
Mul mv6 el temp koguaeg 95kraadi peal, 2.0 -il oli 90...raido28 kirjutas:tere ikka peab romulates ütlema mis auto mootor on sest süsteemid on erinenvad aga ma arvan et romulast peaks ikka saama vajaliku osa hinnast ei tea aga ma ei usu et eriti kallis on
mu endal ka väike küsimus mis temperatuuril peaks ventikas käima hakkama minul akkb alles veidike üle 95C kas on ikka normaalne kuna siis läheb juba jhutus vedelik suht kuumaks mis teie arvate tänan
Re: Jahutus ja kliima
Mul kliima töötades üle 92 ei tõuse, aga kui kliima (ka soojendus) välja lülitatud, siis tõuseb kuskil 97ni, siis hakkab vent tööle, langeb 92ni, ning siis taas hakkab vaikselt tõusma jne.
Re: Jahutus ja kliima
mul 2,0 ja kui temp. tõuseb üle 90 hakkab mootor juppsima tühi käigiu kohta ma juba tean et see on korras ja jahutus vedelik hakkab paagis hästi sisisema kontrollisin kas ikka ringi liigub vedelik kõikk toimib aga kas viga ei või olla anduris
Re: Jahutus ja kliima
Ongi see klapp, mis lekib. Palju selline asi maksta võiks? Teeninduses kohe ei osatudki öelda hinda ja kas seda üldse Eestis leiab.petzp kirjutas:Kapoti all kõrvalistuja pool, mootori tagaosas suht allpool on vaakumiga juhitav jahutusvedeliku klapp, mis tikub lekkima ja mille vahetus pole väga meeldivate killast.
EDIT: klapp maksab ~390kr ja koos tööga läheb kokku 674kr.
Viimati muutis BadJ77, 20 Mai 2010 09:40, muudetud 1 kord kokku.
Re: Jahutus ja kliima
Ja mina sain teada, et kliima torude 2 ventiili on vahetatavad
ei peagi kogu süsteemi uut ostma woot woot! 


Re: Jahutus ja kliima
See alumine kuuliga ventiil on kõrgsurve ventiil. Tellisin selle esinduse kaudu, maksma läks vist 99 krooni. Maha käis 15 silmusega. See oli igatahes täiesti ise vahetatav.
Re: Jahutus ja kliima
Jep, ma sain ühe foorumlase käest, vahetan siis ära kui kogu feroon on otsashensu69 kirjutas:See alumine kuuliga ventiil on kõrgsurve ventiil. Tellisin selle esinduse kaudu, maksma läks vist 99 krooni. Maha käis 15 silmusega. See oli igatahes täiesti ise vahetatav.
