Paagist küte kadunud või pumb ei saa kõike kätte?
Paagist küte kadunud või pumb ei saa kõike kätte?
Mul peaks olema 75 liitrine kütusepaak aga mitte kunagi ei ole ma sinna üle 55-59 liitri suutnud sisse valada.
Kaks nädalat tagasi tankisin siis 58 liitrit pärast seda kui tuli oli ligi 5-10 km põlenud. Eile pärast 470 km läbimist näitas kompuuter kuskil 44 l kulutatud kütust ja kütusenäidik veel ei põlenud. Kompuutri järgi oli sõita jäänud veel 90 km. Parkisin ära, auto esiotsa rattad jäid veidi kallaku peale, vasak esimene eriti madalale (autopõhjani pinnas ei ulatunud). Pärast 15 min möödumist hakkasin uuesti sõitma ning siis äkitselt kütusenäidik juba vilkus, kuid kompuutril olid jätkuvalt samad andmed ees.
Sain siis sõita umbes 10 km linnalähistel maanteel kui kütus justkui otsa lõppes. Mootor suri välja, hoiatustuled lõi põlema, aku pealt jäi elektrisüsteem tööle. Kompuuter näitas ikka veel järelejäänud distantsiks ~70 km.
Valasin seejärel 5 l sisse, veidike kauem starterit ja käivitus. 2-3 korda suri veel välja aga eks õhk oli veel osaliselt küttesüsteemis sees.
Tanklas panin täispaagi 57 l ehk siis paak oli mul tühjenenud vähemalt 5 + 57 = 62 liitri võrra alates eelmisest (täispaagini) tankimisest
Miks ma 62 liitriga sain sõita ainult 496 km kuigi kompuuter näitas kütuse kuluks 47,4 liitrit? (62/493*100=> 12,5 l/100, kompu näitas hoopis 9,5 l/100)
Kas kallaku peale parkimisega võis midagi välja voolata?
Kas tõesti jääb küttesüsteemi ligi 15 l kütet sisse sest üle 59 liitri pole mul kunagi paaki mahtunud?
Kuidas ja kus paagisisest küttepumpa diagnostida?
PS: Kompuuter ja läbisõidumõõdik olid nullitud korraga ning näitasid sama tulemust
PPS: Loodan, et see küttemure ei ole seotud automaatkasti tõrkumisega. Praegu seda ei mainiks.
Kaks nädalat tagasi tankisin siis 58 liitrit pärast seda kui tuli oli ligi 5-10 km põlenud. Eile pärast 470 km läbimist näitas kompuuter kuskil 44 l kulutatud kütust ja kütusenäidik veel ei põlenud. Kompuutri järgi oli sõita jäänud veel 90 km. Parkisin ära, auto esiotsa rattad jäid veidi kallaku peale, vasak esimene eriti madalale (autopõhjani pinnas ei ulatunud). Pärast 15 min möödumist hakkasin uuesti sõitma ning siis äkitselt kütusenäidik juba vilkus, kuid kompuutril olid jätkuvalt samad andmed ees.
Sain siis sõita umbes 10 km linnalähistel maanteel kui kütus justkui otsa lõppes. Mootor suri välja, hoiatustuled lõi põlema, aku pealt jäi elektrisüsteem tööle. Kompuuter näitas ikka veel järelejäänud distantsiks ~70 km.
Valasin seejärel 5 l sisse, veidike kauem starterit ja käivitus. 2-3 korda suri veel välja aga eks õhk oli veel osaliselt küttesüsteemis sees.
Tanklas panin täispaagi 57 l ehk siis paak oli mul tühjenenud vähemalt 5 + 57 = 62 liitri võrra alates eelmisest (täispaagini) tankimisest
Miks ma 62 liitriga sain sõita ainult 496 km kuigi kompuuter näitas kütuse kuluks 47,4 liitrit? (62/493*100=> 12,5 l/100, kompu näitas hoopis 9,5 l/100)
Kas kallaku peale parkimisega võis midagi välja voolata?
Kas tõesti jääb küttesüsteemi ligi 15 l kütet sisse sest üle 59 liitri pole mul kunagi paaki mahtunud?
Kuidas ja kus paagisisest küttepumpa diagnostida?
PS: Kompuuter ja läbisõidumõõdik olid nullitud korraga ning näitasid sama tulemust
PPS: Loodan, et see küttemure ei ole seotud automaatkasti tõrkumisega. Praegu seda ei mainiks.
Viimati muutis taifunk, 07 Aug 2010 15:57, muudetud 1 kord kokku.
Re: Paagist küte kadunud või pumb ei saa kõike kätte?
Vähemasti kütuse paakimahutavuse kohapealt ütleks niipalju, et millegipärast jääb sulle sisse jah midagi. Paaki mis on enamvähem tühi peaks 70+ liitrit minema. Ise pole ammu täispaaki võtnud tühja põhja peale, eks seda tea täpsemalt see, kes seda teinud on
Muus osas mainiks jah, et küttekulu tundub ka suur. Aga sellel võib põhjuseid mitu olla. Alates lambda anduritest ja lõpetades mõne elektroonilise veaga mida suudab ainult diagnostika tuvastada!

Re: Paagist küte kadunud või pumb ei saa kõike kätte?
paagisisest pumpa on väga lihtne kontrollida, keera pumba küljest küttevoolik küljest ära,seal on nool peal-mis näitab kust läheb küte mootori poole. keerad süüte sisse ja küte peab lendama. 

Re: Paagist küte kadunud või pumb ei saa kõike kätte?
praegune kirjeldus viitab tõesti paagisisese pumba rikkele, aga on ka lihtsamaid ja kindlamaid viise paagisisese pumba kontrollimiseks - relee pealt elekter pumbale peale ja kui on kuulda pumba löömist, siis töötab (võib kontrolliks ka filtri juurest õhutuspoldi lahti keerata). süüte sisse keerates ei hakka diislil pump mitte iga kord lööma ja pole mõtet hakata paaki lahti kiskuma, kui saab ka lihtsamaltoblikas kirjutas:paagisisest pumpa on väga lihtne kontrollida, keera pumba küljest küttevoolik küljest ära,seal on nool peal-mis näitab kust läheb küte mootori poole. keerad süüte sisse ja küte peab lendama.

Re: Paagist küte kadunud või pumb ei saa kõike kätte?
Siinkohal vaidleks Erkile vastu,kaua sa jamad ja sõidad ehku peale.Keera paagi pealt see värk lahti(üsna lihtne toiming iseenesest)ja vaata palju sul kütet tegelikult järgi on kui tuli põleb.Tundub,et sul on paagis see plastikust kopsik mingi ime moel lahti tulnud ja pump ei saa kõike kütust kätte.Selle sama plastikust kopsiku küljes on kõik vajalik elektroonika kütuse koguse mõõtmiseks ja pump ise.
Enam-vähem pildid mis moodi see kopsik seal paagis on,näha on ka kütuse taseme mõõtmise andur,pump koos vajalikuga on puudu.Pildil 100 kw masina paagi sisu!

Üks veel

Enam-vähem pildid mis moodi see kopsik seal paagis on,näha on ka kütuse taseme mõõtmise andur,pump koos vajalikuga on puudu.Pildil 100 kw masina paagi sisu!

Üks veel

Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
107kw caravan.Man+LSD
Re: Paagist küte kadunud või pumb ei saa kõike kätte?
Kuna mul auto sõidab suurema osa ajast normaalselt, siis võib arvata, et pump on enamasti korras. Probleem ongi aga saamaks aru kas ja millal pump ei ole korras
Suve alguse poole võtsin juba pumba lahti ka ja puhastasin välimise sõela ära. Probleem sellega ei vähenenud. Silma järgi ei olnud kuskil midagi katki samuti.
Kütte hulga silmaga hindamisse suhtun ma üsna suure kahtlusega. Mul on küsimus kõigest 10-15 liitri puudujäägis.

Suve alguse poole võtsin juba pumba lahti ka ja puhastasin välimise sõela ära. Probleem sellega ei vähenenud. Silma järgi ei olnud kuskil midagi katki samuti.
Kütte hulga silmaga hindamisse suhtun ma üsna suure kahtlusega. Mul on küsimus kõigest 10-15 liitri puudujäägis.
Re: Paagist küte kadunud või pumb ei saa kõike kätte?
Kui küte päris otsas(tuli juba ca 40-50km põlenud)siis paagi põhjas nii 2-3cm bensiini(omad kogemused),seier oli juba punase ala alla langenud ja kallaku peal järgmine päev masinat kävitades,suri mootor üsna kohe välja.
Eelnevaid jutte diisli etteande pumba kohta lugedes,siis tuleb välja,et etteande pump ei peagi kogu aeg töötama.On see nüüd tõsi seda ei tea aga sul ei saa lihtsalt mingil kummalisel moel kütusevõttur(mitte pump) kõike kütet kätte.
Eelnevaid jutte diisli etteande pumba kohta lugedes,siis tuleb välja,et etteande pump ei peagi kogu aeg töötama.On see nüüd tõsi seda ei tea aga sul ei saa lihtsalt mingil kummalisel moel kütusevõttur(mitte pump) kõike kütet kätte.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
107kw caravan.Man+LSD
Re: Paagist küte kadunud või pumb ei saa kõike kätte?
Mida sa selle kütusevõtturi all silmas pead? Kus see olema peaks?
Re: Paagist küte kadunud või pumb ei saa kõike kätte?
Pidasin silmas seda jämesõela kütusepumba otsas,vähemalt minu masinal on selline kooslus.taifunk kirjutas:Mida sa selle kütusevõtturi all silmas pead? Kus see olema peaks?
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
107kw caravan.Man+LSD
Re: Paagist küte kadunud või pumb ei saa kõike kätte?
kui pump on korras siis järelikult ei saa ta lihtsalt kütet kätte-loogiline ju. kas lükkasid ikka pumba ilusti lõpuni põhja? ta teeb mingi 3 klõpsu enne kui taitsa põhja jõuab. kontrolli järgi.
Re: Paagist küte kadunud või pumb ei saa kõike kätte?
Diiselmootoriga autodel on paagisisest pumpa vaja ainult käivitamise ajal, muul ajal imeb kütuse ette kõrgsurvepump ise ja paagisisene pump seisab. Samuti aitab paagisisene pump kütust kätte saada siis, kui paagis kütust vähe, ehk siis vähem kui 15-20 liitrit.taifunk kirjutas:Kuna mul auto sõidab suurema osa ajast normaalselt, siis võib arvata, et pump on enamasti korras. Probleem ongi aga saamaks aru kas ja millal pump ei ole korras![]()
Suve alguse poole võtsin juba pumba lahti ka ja puhastasin välimise sõela ära. Probleem sellega ei vähenenud. Silma järgi ei olnud kuskil midagi katki samuti.
Kütte hulga silmaga hindamisse suhtun ma üsna suure kahtlusega. Mul on küsimus kõigest 10-15 liitri puudujäägis.
Teemaalgataja puhul on seni räägitud tunnuste järgi tegemist paagisisese pumba rikkega. vt nt: forum/viewtopic.php?f=16&t=1033" onclick="window.open(this.href);return false;
Nagu ütlesin, kontrolli pumba relee pealt, kas pump töötab või mitte. Kui see tehtud, siis võib mujalt vigu otsima hakata.
Re: Paagist küte kadunud või pumb ei saa kõike kätte?
paagi tuulutus voolik on umbes ja tõmbab paagi vaakumisse, mul oli sama jama, nüüd sõidan pool lahtise korgiga.
Re: Paagist küte kadunud või pumb ei saa kõike kätte?
Erki, kuidas ma relee peale peaks elektrit andma?
Võtan kapoti all karbist pumbarelee ära ja annan aku pealt tühjadesse aukudesse 12 v ja siis lasen kellegil kuulata pumba löömist?
Pumba tööd saan ma lihtsalt kuulamisega ka kinnitada ju, kui keegi teine annab süüdet ja mul kõrv paagi juures.
Võtan kapoti all karbist pumbarelee ära ja annan aku pealt tühjadesse aukudesse 12 v ja siis lasen kellegil kuulata pumba löömist?
Pumba tööd saan ma lihtsalt kuulamisega ka kinnitada ju, kui keegi teine annab süüdet ja mul kõrv paagi juures.
Re: Paagist küte kadunud või pumb ei saa kõike kätte?
Kui hästi kuulata siis on paagisisese pumba töö ka kapoti alla kuulda,muidugi peab õues suht vaikne olema(linnas on asi päise-päeva ajal raskendatud),kui on võta sõber appi paagi jurde kuulama.
Releel sildad suvalise juhtmejupiga kaks jämedat juhet ära(üldiselt on need punased)ja siis peab pump tööle hakkama.Panen pumba relee skeemi,ehk on abiks.

Releel sildad suvalise juhtmejupiga kaks jämedat juhet ära(üldiselt on need punased)ja siis peab pump tööle hakkama.Panen pumba relee skeemi,ehk on abiks.

Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
107kw caravan.Man+LSD
Re: Paagist küte kadunud või pumb ei saa kõike kätte?
pumba relee pesas tuleb jah 2. ja 8. klemm ära ühendada, et pump tööle panna. Põhimõtteliselt saab pumba töölehakkamist ka ainult süüdet sisse keerates ja paagi juurest kuulates kontrollida (pump rakendub koos eelsüüteküünaldega), kuid siis tuleb autol ka teisi tarbijaid järgi, mistõttu pumba töötamist/mittetöötamist veidi kehva jälgida.Tim kirjutas:Kui hästi kuulata siis on paagisisese pumba töö ka kapoti alla kuulda,muidugi peab õues suht vaikne olema(linnas on asi päise-päeva ajal raskendatud),kui on võta sõber appi paagi jurde kuulama.
Releel sildad suvalise juhtmejupiga kaks jämedat juhet ära(üldiselt on need punased)ja siis peab pump tööle hakkama.Panen pumba relee skeemi,ehk on abiks.