K: signaali ja temp anduri pihta

Elektroonika jamab - anna teada
Vasta
paikas

K: signaali ja temp anduri pihta

Postitus Postitas paikas »

mure selline, et sain oma temp anduri tööle(juhe oli katki) aga mure nüüd, et kuhu see tegelikult käib, ainuke auk mille leidsin oli stange all ääres olev auk ja suskasin ta sinna, kuid seal ju sõidu ajal valetab ja läbi loigu sõites valetab veel rohkem.


ning signaaliga see mure, et ei tööta ja oleks vaja siis teada saada kust ja kuhu lähevad juhtmed ja asjad, ehk oleks vaja puust ja punaselt skeemi.
Adi King
Huviline
Postitusi: 309
Liitunud: 15 Apr 2008 20:01
Asukoht: Saaremaa, Kuressaare

Re: K: signaali ja temp anduri pihta

Postitus Postitas Adi King »

Aga just seal see käibki, juhi pool all stange taga peidus, sõidu ajal mul küll ei valeta ja veeloigud, lumehanged pole ka probleem olnud. :roll:
Opeli fänn
BMW e60 530d 170kw.
opelist

Re: K: signaali ja temp anduri pihta

Postitus Postitas opelist »

Miks ta seal valetama peaks? :roll:
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu

Re: K: signaali ja temp anduri pihta

Postitus Postitas Tim »

Välisõhu temp.anduri asukoht/kinnitumis viis.
Pilt

Mul oli signaali pasunaga hiljuti selline mure.Oli vaja piiratud alal auto ringi keerata aga pidi nina päris hange sõitma,et norm.saaks ringi keeratud...ja siis järgmine päev avastasin et signaal ei tööta.
Rooli all relee plõksub,signaali pasunal pistik tagant ära ja tester näitas ~9v.Algul ei taibanud ka et 9v puhta vähe on,proovisin siis signaali pasunat otse aku pealt-töötas,pistik külge-vaikus.
Lõpuks tuli välja et 1.juhtme isolatsioon oli natuke viga saanud(kivitäke vms.)ja vask oli isolatsiooni sees ära oksüdeerunud ja siis viimane lüke lumehanges ja juhe murdus isolatsiooni sees ää.Üks juhtme kee siiski pidas(9v) aga signaali pasuna toimimiseks vaja ikka 12v.Tegin juhtme korda ja toimib.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
o:mega

Re: K: signaali ja temp anduri pihta

Postitus Postitas o:mega »

Ja igaks juhuks ettevaatust! Omega insenerid leidsid peale suurt hulka seente söömist, et õige on vedada pasunatesse pidev vool ja lülitada massiahelaga.
paikas

Re: K: signaali ja temp anduri pihta

Postitus Postitas paikas »

o:mega kirjutas:Ja igaks juhuks ettevaatust! Omega insenerid leidsid peale suurt hulka seente söömist, et õige on vedada pasunatesse pidev vool ja lülitada massiahelaga.
see on kõikidel autodel nii muideks, muidu oleks rool sul peos koguaeg voolu all ja juht oleks ühendus massi ning vooluahela vahel, kui vastupidist tehtud oleks, sellega maandatakse signaali vool otse rooli sambasse ja sealt keresse.

aga kui ma testri taha lükkasin siis avastus missugune, ühe pasuna pistikus mõlemas 14v sees ja teise pasuna voolu ja "tühja" klemmi vahel signaali nuppu vajutades vooluringlust ei tekkinud, ehk mass sinna ei jõudnud. Kust aga juhtmed jooksevad seda tahakski teada. Samas kas oomil on maandus roolisambasse või on juhtmega kuskilt? Igatahes mul relee ei plõksu.


edasi temp anduri juurde. liikuv õhk on alati jahedam kui seisev õhk ju, lihtne põhikooli tasemel füüsika(ainete liikumine ning omaduste muutumine selle käigus.) Sellepärast ka jahuhtusradikas pannakse ikka auto etteotsa, et kui auto sõidab siis tekkib õhus temale vastuliikuv jõud ja kiiruste vahe tõttu tekib temperatuuride erinevus millega jahutatakse jahutusvedelikku(või kliima freooni) vaid vastu liikuva õhu jahedama temperatuuriga. Põhimõtte edasi arendus jahutus ventillaator, viimane ringi käies tõmbab oma labade kalde tõttu õhku läbi radika, kuid kuna õhu liikumiskiirus on piisavalt suur on selle õhu temperatuur ka tunduvalt jahedam. Peaks nagu olema ju lihtne ja loogiline, et kui panna temperatuuri andur vabasse õhku, ilma katteta ja sealt liigub mööda õhk kiirusel nt. 100+km/h olenevalt tuulesuunast mis on tänu objektide vastastikku liikumisele jahedam ja jahutab temp andurit. Tõestasin iseendale täna päeval seda teooriat raadi lennuväljal, mida kiiremini sõitsn seda jahedamat temperatuuri näitas ka kompuutris.

ehk pikk jutt, s**t jutt, kuid sellepärast ei olegi mitteükski autotootja peale opeli siis nagu tundub jätnud temperatuuri andurit vabasse õhku. enamusel ikka stange taga peidus või isegi kapoti ääre all. Kes on kas bmw'l või volvol stanget maha kruvinud saab ka aru millest jutt.
opelist

Re: K: signaali ja temp anduri pihta

Postitus Postitas opelist »

Kisub küll väga OT-ks, kuid kus põhikoolis sellist füüsikat õpetati? :lol:
o:mega

Re: K: signaali ja temp anduri pihta

Postitus Postitas o:mega »

paikas kirjutas: ühe pasuna pistikus mõlemas 14v sees ja teise pasuna voolu ja "tühja" klemmi vahel signaali nuppu vajutades vooluringlust ei tekkinud, ehk mass sinna ei jõudnud. Kust aga juhtmed jooksevad seda tahakski teada. Samas kas oomil on maandus roolisambasse või on juhtmega kuskilt? Igatahes mul relee ei plõksu.

Ilmselt sul siis juhtmed kuskil lühises. Relee võib ka olla maha põlenud. Aga seda ma tahtsingi öelda, et massiahelaga saab ju ka releed juhtida, mis lülitab pasunaid. Vahet pole. Siin ilmselt tegemist mingi talvise soolaga.
paikas kirjutas: edasi temp anduri juurde. liikuv õhk on alati jahedam kui seisev õhk ju, lihtne põhikooli tasemel füüsika(ainete liikumine ning omaduste muutumine selle käigus.) Sellepärast ka jahuhtusradikas pannakse ikka auto etteotsa, et kui auto sõidab siis tekkib õhus temale vastuliikuv jõud ja kiiruste vahe tõttu tekib temperatuuride erinevus millega jahutatakse jahutusvedelikku(või kliima freooni) vaid vastu liikuva õhu jahedama temperatuuriga. Põhimõtte edasi arendus jahutus ventillaator, viimane ringi käies tõmbab oma labade kalde tõttu õhku läbi radika, kuid kuna õhu liikumiskiirus on piisavalt suur on selle õhu temperatuur ka tunduvalt jahedam. Peaks nagu olema ju lihtne ja loogiline, et kui panna temperatuuri andur vabasse õhku, ilma katteta ja sealt liigub mööda õhk kiirusel nt. 100+km/h olenevalt tuulesuunast mis on tänu objektide vastastikku liikumisele jahedam ja jahutab temp andurit. Tõestasin iseendale täna päeval seda teooriat raadi lennuväljal, mida kiiremini sõitsn seda jahedamat temperatuuri näitas ka kompuutris.

ehk pikk jutt, s**t jutt, kuid sellepärast ei olegi mitteükski autotootja peale opeli siis nagu tundub jätnud temperatuuri andurit vabasse õhku. enamusel ikka stange taga peidus või isegi kapoti ääre all. Kes on kas bmw'l või volvol stanget maha kruvinud saab ka aru millest jutt.
Liikuv õhk on täpselt sama temperatuuriga, mis seisev õhk. See, kuidas inimese või üldse looma keha temperatuuri tajub on iseasi:) Ja mootorist eespool asetsev radikas on seal sellepärast, et sealt saab ta kõige jahedamat õhku. Mootorist tagapool on juba läbi radika imetav õhk eelnevalt soendatud. Aga võta temperatuuriandur pistiku küljest lahti ja puhasta veits kontakte ja määri mingi heaa dielektrilise paksu määrdega kokku, et vesi ja sool liiga ei teeks. Mõnedel prantsuse autodel olevat temperatuuri andur vasakpoolse peegli korpuse sees.
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu

Re: K: signaali ja temp anduri pihta

Postitus Postitas Tim »

Ega siis välisõhu temp.andurit ei saagi ju kugugi "stange sisse" ära peita,veel vähem kuskile peegli korpuse sisse mis päikese käes +30/40 ´c mõne minutiga saavutab.
Omegal on ju see välisõhu temp.andur siiski otseselt liikuva õhuvoolu eest stange servaga varjatud ja samas pääseb väiksemgi õhutemp.muutus kohe andurini.
Ei näe küll mingit probleemi selles kui auto välisõhu temp. 1-2´c mööda paneb.

Teema arendus aga signaali pasunate kohta...
Mul on ka üks pistik seal stange all ülearu,silmajärgi tundus ka samasugune pistik olema(see pistiku sisu oli aga jubedasti ära oksüdeerunud)mis signaalipasuna küljes.Kas siis 2 pasunat ette nähtud ja milleks?Varuvarjant või lihtsalt mingi nõue,et peab eriti valju häält tegema signaali andes.
Ei ütleks et 1pasunaga hätta jääks,tuututab üsna valjult teine.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Kasutaja avatar
mardus72
Klubiliige
Postitusi: 1184
Liitunud: 16 Apr 2007 12:57
Auto: volvo v60cc
Asukoht: Tartu
Has tänanud: 13 korda
Been tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: K: signaali ja temp anduri pihta

Postitus Postitas mardus72 »

Mul on küll 2 pasunat.
Aga jah keegi on füüsikatunnis miskit ikka kahe silma vahele jätnud.Tuul küll anduri tööd ei mõjuta,ja samuti ei tee seda auto kiirus.Seisval autol,kui andurini võib jõuda mootori soojust,või päike on kütnud auto kere kuumaks,siis võib küll veidi võssa panna,sest seisev soe õhk ümber anduri.Aga omegal see tempide vahe suht väike,sest andur väga heas kohas ikkagi.Kui oleks peegli sees,nagu nimetati,et mingil prantslasel olevat,siis oleks näitaja kõikumine kndlasti suur,eriti suvel,kui auto kere seistes kuumeneb.
Kui probleemi saab lahendada,siis pole mõtet muretseda.Kui mitte,siis mis seal enam muretseda;)
Image
opelist

Re: K: signaali ja temp anduri pihta

Postitus Postitas opelist »

Mingi auto lisavarustuse nimekirja silmitsedes jäi silma bitonaalne helisignaal (või mis iganes selle täpne nimi oli), ehk sai ka Omegal lisavarustusena ilusamat pasunaheli tellida? :D
paikas

Re: K: signaali ja temp anduri pihta

Postitus Postitas paikas »

ei ikka kõigil omegatel 2 pasunat.
Vasta