Mootor-SAP-andurid
-
- Huviline
- Postitusi: 1093
- Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Mootor-SAP-andurid
Teeksin teema küsimaks paljudel on esinenud jama SAP pumbaga..
Enda 100kw ecol hakasid ilmnema probleemid.
Auto tuled hakkasid vilkuma õrnalt
Siis tyhikäiguga probleemid
Siis läks lambda andur
Kõik see juhtus 3 nädala jooksul kui ilmes nagu elektiga mingi jama-vilkumine
Sai asja uurima hakatud ja jõutud lõpuks SAP pumbani
Selgus, et selle mootor oli kinni jooksnud ja filter umbes-katki.
Külmkäivitusel põhjustas siis tulede vilkumist SAPi relee, mis ei vedanud enam ringi SAPi aga (JS)+relee üritas.
Kaitset ka nagu läbi ei löönud ja hetkel ei leia ka seda
Kas keegi oskab öelda ,kas seda pumpa kasutatakse ainult külmkäivitusel või mis määral ta töösooja mootoriga koos funktsioneerib?
Diagnostikas sai käidud töösooja masinaga.Ja külmalt diagnostika seda ka ei näita, kui seal viga ja mootor seisab.Vool sinna on ok aga puma nn laagrid(puksid)kinni jäänud.
SAP ideeliselt külmkäivitusel varusatab EGR ja katalüsaatorit lisaõhuga ja on ka küttesegamisel mingil määral siis oluline ja huvitav oleks teada ka kui palju ta lambdat nöögib?
Igatahes mulle tundub, et lambda vigade ja tyhikäigu muredega, HC näitude ja muu errori korral tasuks SAP i poole pöörduda
On kellegil ideid mõtteid?
Enda 100kw ecol hakasid ilmnema probleemid.
Auto tuled hakkasid vilkuma õrnalt
Siis tyhikäiguga probleemid
Siis läks lambda andur
Kõik see juhtus 3 nädala jooksul kui ilmes nagu elektiga mingi jama-vilkumine
Sai asja uurima hakatud ja jõutud lõpuks SAP pumbani
Selgus, et selle mootor oli kinni jooksnud ja filter umbes-katki.
Külmkäivitusel põhjustas siis tulede vilkumist SAPi relee, mis ei vedanud enam ringi SAPi aga (JS)+relee üritas.
Kaitset ka nagu läbi ei löönud ja hetkel ei leia ka seda
Kas keegi oskab öelda ,kas seda pumpa kasutatakse ainult külmkäivitusel või mis määral ta töösooja mootoriga koos funktsioneerib?
Diagnostikas sai käidud töösooja masinaga.Ja külmalt diagnostika seda ka ei näita, kui seal viga ja mootor seisab.Vool sinna on ok aga puma nn laagrid(puksid)kinni jäänud.
SAP ideeliselt külmkäivitusel varusatab EGR ja katalüsaatorit lisaõhuga ja on ka küttesegamisel mingil määral siis oluline ja huvitav oleks teada ka kui palju ta lambdat nöögib?
Igatahes mulle tundub, et lambda vigade ja tyhikäigu muredega, HC näitude ja muu errori korral tasuks SAP i poole pöörduda
On kellegil ideid mõtteid?
Re: Mootor-SAP-andurid
Täpsemalt, sap pumpab mingi aeg peale käivitamist lisaõhku väljalaskesse, et seal veel põlemata kütusele lisada oksüdatsiooniprotsessi tekitamiseks vajalikku õhku. Selle abil läheb vähem "toorest" kütust katalüsaatorisse ja kat''i temperatuur tõuseb ka kiiremini töötemperatuurile.
-
- Huviline
- Postitusi: 1093
- Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Re: Mootor-SAP-andurid
Seega pumba rikke korral jookseb põlemata jääke mööda nii lambdast ja katti "ummistuse" oht?
EGR, andurid saastuvad samamoodi siis?
Huvitav,kas ta töötab ainult külma mootori korral või sooja mootori puhul ka,tulles ülevalt tyhikäigule?
EGR, andurid saastuvad samamoodi siis?
Huvitav,kas ta töötab ainult külma mootori korral või sooja mootori puhul ka,tulles ülevalt tyhikäigule?
-
- Huviline
- Postitusi: 1093
- Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Re: Mootor-SAP-andurid
Kui kellegil abi sellest siis
SAP filter
GM
90 448 803
varuosakataloogist leitav selle nr järgi
Muud nr:11 523 47
Saadaval: Forss
Hind ca 150 eeki
SAP filter
GM
90 448 803
varuosakataloogist leitav selle nr järgi
Muud nr:11 523 47
Saadaval: Forss
Hind ca 150 eeki
-
- Huviline
- Postitusi: 207
- Liitunud: 25 Veebr 2008 19:56
- Asukoht: Harjumaa raasiku vald
- Been tänatud: 2 korda
Re: Mootor-SAP-andurid
enda oomil kiskusin selle maha,kuna pump ise oli õhhtal ja tundus et juba väga pikka aega ennem kui mina selle oomi omanikuks sain.ja ei mina küll muudusi mootori töös pole tähele pannud.2.0 94 100kw.
Re: Mootor-SAP-andurid
Minu mainal veel toimib lisaõhu pump,küll on aga pumba käivitumise hetkel kuulda valju kriginat(arvatavasti puksid läbi/kuival).Ise olen täheldanud pumba tööd ainult pikalt seisnud külma mootori käivitamisel nt.hommikuti.Esialgu on ka mootori tühikäigu pöörded suuremad,kui lisaõhu pump seiskub,langevad ka tühikäigu pöörded natuke.Omega Sport Packet kirjutas:Huvitav,kas ta töötab ainult külma mootori korral või sooja mootori puhul ka,tulles ülevalt tyhikäigule?
Aga huvitav mille järgi see pumba käivitamine toimub-katalüsaatoril ju pole temp. andurit sees(pump ju katalüsaatori eluea pikendamiseks ette nähtud).Ehk oskab keegi seletada mille järgi see pumba juhtimine käib?
Teemaalgatajalt uuriksin,et kui keeruline see kobaka kättesaamine on?Just ruumipolest oleks nagu kitsas,kas logar jääb omale kohale.Peaks isegi filtri vahetuse ette võtma ja siis muidugi tuleks see pumbaosa kah lahti võtta.Kudas see lahtivõtmine on ka,mingid tihendid on ka kindlasti mis kergesti purunevad?
Ja selline küsimus ka,et kas ainult omegatel selline imevidin või teistel markidel ka see pump olemas.Ühte a6-te ligemalt uurides oleksin kah nagu lisaõhupumpa näinud aga auto omanik ei teadnud mis asi see oli.Ja kas ainult bensiini mootoritel või diislitel ka?
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
107kw caravan.Man+LSD
-
- Huviline
- Postitusi: 1093
- Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Re: Mootor-SAP-andurid
Mina võtsin ratta ära eest kuna tegin pidureid ka samal ajal seal.Nats logarit lahti.Ideeliselt saad tõstuki peal kätte, kanalis jääb kehvalt ratas ette.
Pool raami külje peal on kaks stats polti, mutrid ära, 1 statspolt on poolraami all, mutter nats lahti(krontsal pilu sseal pole vaja maha kruvida muttert).
Tuleb maha suht poritiiva poole
pistikud lahti tagant, 3 tk
2 tk signaalid
1 pumpa
Ei tohiks nagu seal midagi ära lõhkuda.
Pool raami külje peal on kaks stats polti, mutrid ära, 1 statspolt on poolraami all, mutter nats lahti(krontsal pilu sseal pole vaja maha kruvida muttert).
Tuleb maha suht poritiiva poole
pistikud lahti tagant, 3 tk
2 tk signaalid
1 pumpa
Ei tohiks nagu seal midagi ära lõhkuda.
-
- Huviline
- Postitusi: 1093
- Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Re: Mootor-SAP-andurid
Lisan pumba mootorit ennast pole mõtet lammutama hakata.
Seal nagu 2 puksi ja kui on kinni need siis kinni.Eelnevalt teevad lolli häält, kägiseb ja siis on kutu.Läbi lihtsalt.Ma ei tea, kas see puksi määrimine midagi aitab.Mul oli puks pesast väljas muidu ja panin uue mootori sinna
Ideeliselt tagumist puksi saad määrida, korpus lahti 3 kõrvaga seal, 2 juhet veel taga ja vedru jne.Aga määrida sealt kaudu saad küll tagumist puksi.
Õhu osa pool
Puuri neete lahti jne.
Seal nagu 2 puksi ja kui on kinni need siis kinni.Eelnevalt teevad lolli häält, kägiseb ja siis on kutu.Läbi lihtsalt.Ma ei tea, kas see puksi määrimine midagi aitab.Mul oli puks pesast väljas muidu ja panin uue mootori sinna
Ideeliselt tagumist puksi saad määrida, korpus lahti 3 kõrvaga seal, 2 juhet veel taga ja vedru jne.Aga määrida sealt kaudu saad küll tagumist puksi.
Õhu osa pool
Puuri neete lahti jne.