K: omega B 2,5 TD plokikaan
K: omega B 2,5 TD plokikaan
Olen küll auto remondiga tuttav kuid mure siis selline et vaja vahetada omega B 2,5 TD plokikaan.
Ei ole seda ennem teinud ning nüüd vaja targemate nõu.
Olen siin kõik need teemad läbi lugenud kuid keegi pole seletanud töö järjekorda.
Nüüd olekski vaja teada kui palju on vaja mootorit lammutada ennem kui plokikaane kätte saab? ning kas uuel kaanel tuleb esimese silindri nukad ennem paika keerata kui peale paneb või saab seda ka hiljem teha? ja kas enne või peale kaane eemaldamist peab märgid paika ajama? kuna uuel kaanel nagunii nuka asend paigast ära.
Võibolla küsimused tunduvad lollid kuid kes ei küsi see ka targemaks ei saa.
Ei ole seda ennem teinud ning nüüd vaja targemate nõu.
Olen siin kõik need teemad läbi lugenud kuid keegi pole seletanud töö järjekorda.
Nüüd olekski vaja teada kui palju on vaja mootorit lammutada ennem kui plokikaane kätte saab? ning kas uuel kaanel tuleb esimese silindri nukad ennem paika keerata kui peale paneb või saab seda ka hiljem teha? ja kas enne või peale kaane eemaldamist peab märgid paika ajama? kuna uuel kaanel nagunii nuka asend paigast ära.
Võibolla küsimused tunduvad lollid kuid kes ei küsi see ka targemaks ei saa.
Re: K: omega B 2,5 TD plokikaan
ahti22 kirjutas:Olen küll auto remondiga tuttav kuid mure siis selline et vaja vahetada omega B 2,5 TD plokikaan.
Ei ole seda ennem teinud ning nüüd vaja targemate nõu.
Olen siin kõik need teemad läbi lugenud kuid keegi pole seletanud töö järjekorda.
Nüüd olekski vaja teada kui palju on vaja mootorit lammutada ennem kui plokikaane kätte saab? ning kas uuel kaanel tuleb esimese silindri nukad ennem paika keerata kui peale paneb või saab seda ka hiljem teha? ja kas enne või peale kaane eemaldamist peab märgid paika ajama? kuna uuel kaanel nagunii nuka asend paigast ära.
Võibolla küsimused tunduvad lollid kuid kes ei küsi see ka targemaks ei saa.
Alustaks sellest et starteri all on üks ava kust saab hoorattast lukustada mootori (väga vajalik). Siis eemaldad sisse- ja välja laskekolded ja muud vidinad mida vaja. siis klapikambrikaane otsas on vaakumpump vaja eemaldada. siis eemaldad klapikambikaane ja jälgid nuka asendit, sest nukarattas on liigutatav. nukaratta eemaldad nuka küljest ja fikseerid keti külge et see ei muudaks asendit. siis saad juba eemaldada plokikaane.
Tagasi pannes sama moodi plokikaan peale kinni ja siis nukk paika (spets abivahendiga saab õige nurga kätte, aga saab ka tavalise vinkliga kui on olema joonised ja arvud). nüüd nuka ratas tagasikülge ja reguleerid nuka paika. siis lappad kokku kõik muu ja eemaldad starteri alt lukustava poldi, mille tööalguses sinna panid.
soovitan sul teha lisa märkeid rihma rattale ja nuka rattale et saaksid asja enam vähem paika, sest reguleerin on sellel mootoril väga oluline kui pole ennem teind ja kokku puutund.
soovitan vaadata autodatast jooniseid ja süveneda asjasse väga hoolikalt.
Minu eelmine oli sama mootoriga ja tegin esimese korraga selle ära tänu autodata pogrammile. seal olemas palju infot ja pilte.
Re: K: omega B 2,5 TD plokikaan
Tänud uurin asja.
Kas olen õieti aru saanud et esimese silindri nukad peavad üleval olema ehk siis horisontaalselt?
Ja mis on need poltide õiged pingutamise jõud? ning mitu korda tuleb pingutada?
Kas olen õieti aru saanud et esimese silindri nukad peavad üleval olema ehk siis horisontaalselt?
Ja mis on need poltide õiged pingutamise jõud? ning mitu korda tuleb pingutada?
- Faric
- Klubiliige
- Postitusi: 1302
- Liitunud: 19 Juul 2012 22:56
- Asukoht: Tartu
- Has tänanud: 14 korda
- Been tänatud: 15 korda
Re: K: omega B 2,5 TD plokikaan
Tavaliselt plokikaane tihendiga on väike spikker kaasas kuidas ja mis järjekorras pingutada, momentvõti vajalik tööriist plokikaane puhul. Nukkvõllil kiilu ei ole polt hoiab kinni, keset nukka on koht ka kust teda lehtvõtmega keerata kannatab. Ja kui pole varem üldse plokikaane vahetusega tegelenud soovitan kedagi abiks võtta.
MB S211 E500 ja E200
Toyota LC HJ60
Toyota LC HJ60
Re: K: omega B 2,5 TD plokikaan
Asi siis niikaugel et sisselaske kollektor eemaldatud ning hakkasin siis seda auku sealt starteri alt otsima. Auk on kuid seal sees mingi andur?? Kas seal peabki olema see andur? Kas see tuleb eemaldada ning siis saab mootori lukku panna?
Re: K: omega B 2,5 TD plokikaan
Andurit ei puutu. Kui mäletan siis starteri ja anduri vahel on auk. Sinna sisse peab mahtumaahti22 kirjutas:Asi siis niikaugel et sisselaske kollektor eemaldatud ning hakkasin siis seda auku sealt starteri alt otsima. Auk on kuid seal sees mingi andur?? Kas seal peabki olema see andur? Kas see tuleb eemaldada ning siis saab mootori lukku panna?
kas oli vist 6mm polt. Kui leiad augu siis hakkad mootorit keerama ja samal ajal hoiad poldil natuke survet et leida hoorattalt auk kuhu polt sisse läheb.
Re: K: omega B 2,5 TD plokikaan
Mina kasutasin väikse padruni komplekti pikendust sinna lukustiks.ahti22 kirjutas:Selge homme uurin uuesti. Tänud.
- raudpats0
- Huviline
- Postitusi: 2465
- Liitunud: 19 Sept 2007 18:59
- Asukoht: Tartu
- Has tänanud: 23 korda
- Been tänatud: 15 korda
Re: K: omega B 2,5 TD plokikaan
lukusti auk on starteri all esimese ja teise ribi vahel. üldiselt on seal ka punn ees.
ise kasutasin 7mm puuri millele ajasin vooliku otsa et vähem liiguks seal augus.
ise kasutasin 7mm puuri millele ajasin vooliku otsa et vähem liiguks seal augus.
119BDD-110kw automaat caravan 2002
2003 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
1993 2,0 ***kw nelik kupee
2004 2,5 128kw nelik SUV
tel: 58162851
2003 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
1993 2,0 ***kw nelik kupee
2004 2,5 128kw nelik SUV
tel: 58162851
Re: K: omega B 2,5 TD plokikaan
augu leidsin üles pika otsimise peale 
Nüüd üks vb rumal küsimus kuid kuda pidi mootor ringi käib kas päripäeva või vastupäeva?
Ja teiseks palju roolivõimendi rihmaratta ja stabika varda vahel ruumi peab olema? Mul peaaegu vastas ja näha ka et rihmarattal väheke kulumisjälg.

Nüüd üks vb rumal küsimus kuid kuda pidi mootor ringi käib kas päripäeva või vastupäeva?

Ja teiseks palju roolivõimendi rihmaratta ja stabika varda vahel ruumi peab olema? Mul peaaegu vastas ja näha ka et rihmarattal väheke kulumisjälg.
Re: K: omega B 2,5 TD plokikaan
Ikka päripäeva,
Vaata oma juhipoolne mootorikäpp üle.
kas on ikka kõik poldid sees ja käpp on korrektne.
Paljudel tulevad poldid lahti ja murrab käpakuju.
Vaata oma juhipoolne mootorikäpp üle.
kas on ikka kõik poldid sees ja käpp on korrektne.
Paljudel tulevad poldid lahti ja murrab käpakuju.
- raudpats0
- Huviline
- Postitusi: 2465
- Liitunud: 19 Sept 2007 18:59
- Asukoht: Tartu
- Has tänanud: 23 korda
- Been tänatud: 15 korda
Re: K: omega B 2,5 TD plokikaan
ahti22 kirjutas:augu leidsin üles pika otsimise peale
Nüüd üks vb rumal küsimus kuid kuda pidi mootor ringi käib kas päripäeva või vastupäeva?![]()
Ja teiseks palju roolivõimendi rihmaratta ja stabika varda vahel ruumi peab olema? Mul peaaegu vastas ja näha ka et rihmarattal väheke kulumisjälg.
rihmaratta ja stabika vahel peaks olema ca. 1cm vahe.
119BDD-110kw automaat caravan 2002
2003 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
1993 2,0 ***kw nelik kupee
2004 2,5 128kw nelik SUV
tel: 58162851
2003 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
1993 2,0 ***kw nelik kupee
2004 2,5 128kw nelik SUV
tel: 58162851
Re: K: omega B 2,5 TD plokikaan
Tänud vastuste eest.
Kuid veidi imelik ikkagi et nii väike vahe seal roolivõimu ja stabika vahel. Kui mootor veidi vibrama peaks hakkama siis rihmaratas ju kohe vastu stabikat
sest ütleme ausalt ei tiksu see diisel mootor mitte nii ühtlaselt või kui stabika puks mis silla tala küljes peaks järgi andma siis sama lugu - kohe vasta rihmaratast.
Kuid veidi imelik ikkagi et nii väike vahe seal roolivõimu ja stabika vahel. Kui mootor veidi vibrama peaks hakkama siis rihmaratas ju kohe vastu stabikat
