Kuumenemise, kahe radika, ventikate ja õli tossamise küsimus

Kõik asjad mis on seotud mootoritega nii diisel kui bensiin ja gaas.
Vasta
rastrophuck

Kuumenemise, kahe radika, ventikate ja õli tossamise küsimus

Postitus Postitas rastrophuck »

Auto on Omega B, 2.5TD 96kw.
Probleem selles, et talvemõnusid ei saa väga nautida - temperatuuri lööb sinna 97-99 kanti kui nats talda anda. Päris sajani ei ole lasknud, a ilmselt läheks ka. Lauluväljaku kõrval mäest üles sõites (2500 pööret) ja üles jõudes on temp 96-97. Jahutusvedelik on normis. Kas termostaat hoiab väiksel ringel?

Miks on mu autol kaks suurt radikat (vahe on umbes 1-2cm)? Mootori poolses radikas (läheb soojaks) on üks suur vent, mis käib koguaeg ringi, ninapoolse radika (külm koguaeg) ees on kaks väiksemat venti, mis seisavad koguaeg. Miks mul viimati nimetatud radikas külm on?

Kui peale sõitu õlikork maha keerata on näha, et seal on mingisugune aur/toss. Peabki see kamber olema natuke suitsune või jahtusvedelik jookseb sinna? Aeg-ajalt kaob muidugi jahutusvedelikku kuskile, ise kahtlustan miskit torude leket kuskil. Jahutusvedelik ise on puhas, samuti ka õlivarras ja korgialused.

Aitäh, et viitsisid läbi lugeda :wink:
pikkLauri

Re: Kuumenemise, kahe radika, ventikate ja õli tossamise küsimus

Postitus Postitas pikkLauri »

kaks radikat on selleks et esimene (peenem ja kahe ventikaga) on kliimaradikas.
minu dislal oli kah umbes selline jama et tahtis keema minna (suvel)ja ühe korra isegi lõi mootori piiraja peale (üle 2000 pöörde ei läinud) siis oli selline jama et veepumbal olid labad lahti tulnud, vahetasin pumba ära ja asi korras
grimreaper

Re: Kuumenemise, kahe radika, ventikate ja õli tossamise küsimus

Postitus Postitas grimreaper »

Mul eelmine suvi läks samamoodi kuumaks, ja siis oli ka viga pumbas, sai ära vahetatud. Nüüd see talv sama viga. Isegi suhteliselt rahulikult sõites temperatuur päris kõrgel.
Erki
Huviline
Postitusi: 108
Liitunud: 06 Nov 2006 16:54
Asukoht: Tallinn

Re: Kuumenemise, kahe radika, ventikate ja õli tossamise küsimus

Postitus Postitas Erki »

Kui sul mootor 96-97 kraadi peale läheb ja esimest kahte ventilaatorit selle aja peale järgi ei võta, siis ehk viga selles. Võid nt mootoriruumis asuvas kolmnurkses kaitsmekarbis üle vaadata, kas kõik kaitsmed terved. Ventikate kaitse seal ja kui selle läbi lööb, siis võib vent.mootor läbi olla..
rastrophuck

Re: Kuumenemise, kahe radika, ventikate ja õli tossamise küsimus

Postitus Postitas rastrophuck »

Lähen kohe kontrollin kaitsmeid.
Üks järgmine probleem ka veel (äkki kellegil veel olnud?), nimelt salongi tuleb hull soe diisli hais (vahest meenutab ka koera s*tta), ise arvan, et viga on selles, et kolm salongipoolset pihustit on märjad ja sooja mootoriga tuleb sealt kerget auru kah, 10min kohapeal tiksuda ja auto all on kolm-neli diislitilka. Niisiis - mis seal läbi saab joosta? Kui ainult voolikud, siis mida peaks nende vahetamisel silmas pidama ja milliseid sinna panna võib?
grimreaper

Re: Kuumenemise, kahe radika, ventikate ja õli tossamise küsimus

Postitus Postitas grimreaper »

Selle halva lõhna põhjustajaks võivad olla, ka koerad kassid, mul näiteks kortermaja ees hulkuvad kassid sirtsutavad kliimaradika peale, ja siis kui kliima töötab siis alguses tuleb sellist kassiväljaheite haisu.
Erki
Huviline
Postitusi: 108
Liitunud: 06 Nov 2006 16:54
Asukoht: Tallinn

Re: Kuumenemise, kahe radika, ventikate ja õli tossamise küsimus

Postitus Postitas Erki »

rastrophuck kirjutas:
Üks järgmine probleem ka veel (äkki kellegil veel olnud?), nimelt salongi tuleb hull soe diisli hais (vahest meenutab ka koera s*tta), ise arvan, et viga on selles, et kolm salongipoolset pihustit on märjad ja sooja mootoriga tuleb sealt kerget auru kah, 10min kohapeal tiksuda ja auto all on kolm-neli diislitilka. Niisiis - mis seal läbi saab joosta? Kui ainult voolikud, siis mida peaks nende vahetamisel silmas pidama ja milliseid sinna panna võib?
Seal kaks varianti, lekkida võivad nii ülevooluvoolikud kui pihustid ise. Esimesel juhul lihtne, lähed varuosapoodi ja küsid pihustite ülevoolu voolikut. Müüakse seda meetriga, hind 40-50 eeku tavaliselt. Vikingist saab ka 100 eeguga meeter, kui soovi on:) Sealt lõikad siis endale parajad jupid ja asendad vanad voolikud. Kui sul osad läbi, siis soovitatav muidugi kõik välja vahetada.
Kui pihusti ise lekib, siis tuleb need kontrolli saata. Tavaliselt mingi vaheseib väsib ära, aga seda ise ei vaheta, kui just eritööriistu ei oma.
rastrophuck

Re: Kuumenemise, kahe radika, ventikate ja õli tossamise küsimus

Postitus Postitas rastrophuck »

Kirjaklambri testi tegin kah.

34-Injector Timing Out Of Range
37-Incorrect Brake Switch Signal
64-Fuel Quantity Control Out of Range
96-Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve Out Of Range

Mis sellest järeldada võib? Masin muidu tarbib keskmiselt igas asendis 2.5l/sajale rohkem kui peaks kah. kohapeal tiksudes keskmine 1.6l tunnis.

See 37 ja 96 viga väga ei morjenda, töökojas öeldi ka, et miskit on EGRiga tehtud, et voolikud lahti, aga see pidigi olema selleks, et saavutada "rohelisem" väljalase?
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu

Re: Kuumenemise, kahe radika, ventikate ja õli tossamise küsimus

Postitus Postitas Tim »

[quote="rastrophuck"]Kirjaklambri testi tegin kah. 34-Injector Timing Out Of Range.Kohapeal tiksudes keskmine 1.6l tunnis[/quote?]

Tundub,et peapihustiga mingi jama,peapihusti pidi juhtme vahelt lekkima hakkama(tuleb kapoti alt viga otsima minna).100 kw mootor võtab mul kohapeal 0.8-0,9L/H,see sinu diisli k.kulu on tühikäigul ikka väga suur.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
rastrophuck

Re: Kuumenemise, kahe radika, ventikate ja õli tossamise küsimus

Postitus Postitas rastrophuck »

Kapoti alune on niimoodi, et auto nina poolt alustades esimene pihusti on iga nurga alt kuiv, ülejäänd aga märjad. Kui nats pöördeid anda, siis näha küll ei ole et kuskilt välja pritsiks või voolaks seda.
Mis see peapihusti teistest erinev on siis ka ja milline see täpsemalt on? :)
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu

Re: Kuumenemise, kahe radika, ventikate ja õli tossamise küsimus

Postitus Postitas Tim »

Nn.peapihusti juhib kõkie seda sissepritset ja sissepritse aega/nurka ja määrab ka tõenäoliselt kütusekulu-sedasi olen mina aru saanud.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
rastrophuck

Re: Kuumenemise, kahe radika, ventikate ja õli tossamise küsimus

Postitus Postitas rastrophuck »

Ega sa peapihusti all kõrgsurvepumpa mõtle? See tegeleb ju minumeelest kütusekoguse ja selle ajastuse jms värgiga.
Erki
Huviline
Postitusi: 108
Liitunud: 06 Nov 2006 16:54
Asukoht: Tallinn

Re: Kuumenemise, kahe radika, ventikate ja õli tossamise küsimus

Postitus Postitas Erki »

Peapihusti on juhtmega pihusti, eestpoolt vaadates neljas. Kui see lekib, siis võib piisata ka ainult selle ühe pihusti vahetamisest. Ühel tuttaval oli samamoodi, et 2-3 pihustit olid tiba märjad, sh peapihusti. Pärast peapihusti vahetust kadus ka teiste pihustite lekkimine. Veakoodid 34 ja 64 võivad ka peapihusti põhjustatud olla, kuid viga võib olla ka kõrgsurvepumbas..

Mis puutub kompu näidatavasse kütusekulusse, siis seda ei saa alati usaldada. Pumba kaane asendi muutmisega võib kompu panna näitama kas 0,4L/h või 3-4L/h.

EGR-st möödaminek ei tekita jah mootori töös probleeme. Peaasi, et kõigil EGR torudel oleks pimedad ees, st et ei lekiks miskit.
rastrophuck

Re: Kuumenemise, kahe radika, ventikate ja õli tossamise küsimus

Postitus Postitas rastrophuck »

Tänud vastajatele, aga jääb õli auramise küsimus siiski. Kas peabki nii olema?
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu

Re: Kuumenemise, kahe radika, ventikate ja õli tossamise küsimus

Postitus Postitas Tim »

rastrophuck kirjutas: õli auramise küsimus siiski...
No mootor ju põletab mingil määral õli ja õliudu/aur tekib ka mootori töö käigus,muidugi on asi loomulik aga seda jällegi normi piires.Kui ikka õli ei leki ja õlivahetusvälba kenasti üle elab siis asi ok.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Vasta