2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont
- Martin
- Klubiliige
- Postitusi: 2789
- Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
- Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
- Asukoht: Keila/Tallinn
- Has tänanud: 30 korda
- Been tänatud: 83 korda
2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont
Plaanis on pool kapitaalremont 2.5TD mootorile, kuid väga rängalt pole pappi välja käristada.
Plaanis oli vahetada mootori kett(tundub et on välja veninud) ja kuna mootori läbisõit oli pea 400 000 ja käsistsi ringi ajades surve lekib siis ka silindrite hoonimine ja uued kolvirõngad(alla -9 kraadi on niivõrd ebatihe et mootorit tööle ei saa). Uusi kolbe nagu osta ei tahaks, sest 1 kolb maksab ca 60€ ehk kokku 400€ eest kolbe. Küsimus on sedasi, et kas tasub hoonida ja uued rõngad panna, kuid puurimatta plokk ja vanad kolvid, või on selliseljuhul üldse tegu mõtetu üritusega?
Ma tean küll et sellise läbisõidu juures on kolvigrupp koos silindriga usutavasti vägagi ovaalseks kulunud.
Lisaks, kui jääb puurimata, siis kas ploki altpoolt saab kolvigruppi kätte ja uuesti tagasi? Panin tähele, et silindri päris all on mingid sooned, et kas kolvirõngad võivad sinna kinni jääda? Selljuhul jääks uue plokikaanetihendi ja poltide ostmine ära.
Plaanis oli vahetada mootori kett(tundub et on välja veninud) ja kuna mootori läbisõit oli pea 400 000 ja käsistsi ringi ajades surve lekib siis ka silindrite hoonimine ja uued kolvirõngad(alla -9 kraadi on niivõrd ebatihe et mootorit tööle ei saa). Uusi kolbe nagu osta ei tahaks, sest 1 kolb maksab ca 60€ ehk kokku 400€ eest kolbe. Küsimus on sedasi, et kas tasub hoonida ja uued rõngad panna, kuid puurimatta plokk ja vanad kolvid, või on selliseljuhul üldse tegu mõtetu üritusega?
Ma tean küll et sellise läbisõidu juures on kolvigrupp koos silindriga usutavasti vägagi ovaalseks kulunud.
Lisaks, kui jääb puurimata, siis kas ploki altpoolt saab kolvigruppi kätte ja uuesti tagasi? Panin tähele, et silindri päris all on mingid sooned, et kas kolvirõngad võivad sinna kinni jääda? Selljuhul jääks uue plokikaanetihendi ja poltide ostmine ära.
Viimati muutis Martin, 29 Jaan 2015 21:50, muudetud 1 kord kokku.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
-
- Huviline
- Postitusi: 174
- Liitunud: 29 Sept 2009 00:18
- Auto: Peugeot 307 1.6l 80kw; Citroen C4 GP 1.6HDi 80kw
- Asukoht: Ääsmäe (Saue vald)
- Been tänatud: 1 kord
Re: K: Mootori kapitaal remont
Mina tegin pool kapitaalremonti 2.5 v6 125kw mootorile, mis sisaldas siis plokikaante ja kollede lihvi puhastust ja kõik mis sinna juurde käib. Pealegi veel kõik uued tihendid ja selle aja peale kui mootori kokku sain oli see remondi kulu üsna suureks kasvanud.
Nüüd aga laguneb kere kätte päris ära, kuna mootori remont oli kulukas siis ei raatsi ka romusse viija ja nüüd otsin talle FLi kere, et mootor ringi tõsta ja kõik muu ka.
Päris kallis ettevõtmine minu arust, odavamalt saad võibolla teise enam-vähem korras 2.5TD mootori.
Nüüd aga laguneb kere kätte päris ära, kuna mootori remont oli kulukas siis ei raatsi ka romusse viija ja nüüd otsin talle FLi kere, et mootor ringi tõsta ja kõik muu ka.
Päris kallis ettevõtmine minu arust, odavamalt saad võibolla teise enam-vähem korras 2.5TD mootori.
GM Tech2 & Lexia 3-ga seadmetega diagnostika ja programmeerimise võimalus.
Tel nr. 58 147 316
Tel nr. 58 147 316
- raudpats0
- Huviline
- Postitusi: 2465
- Liitunud: 19 Sept 2007 18:59
- Asukoht: Tartu
- Has tänanud: 23 korda
- Been tänatud: 15 korda
Re: K: Mootori kapitaal remont
keti hinnaga osta kaks mootorit bemmi pealt. kett üle 200 euri
119BDD-110kw automaat caravan 2002
2003 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
1993 2,0 ***kw nelik kupee
2004 2,5 128kw nelik SUV
tel: 58162851
2003 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
1993 2,0 ***kw nelik kupee
2004 2,5 128kw nelik SUV
tel: 58162851
Re: K: Mootori kapitaal remont
Kolbe alt kätte ei saa ühelgi mootoril, raamipukid jäävad ette.
kui silinder on ovaalne, on vaja puurida ja hoonida, hoon üksi ellipsit välja ei võta. Sel juhul on vaja rem. mõõdus kolbe. Kui silinder pole väga ovaalne, võiks peegelpinna jämedama hooniga karedamaks tõmmata vähendamaks õlikulu.
kui silinder on ovaalne, on vaja puurida ja hoonida, hoon üksi ellipsit välja ei võta. Sel juhul on vaja rem. mõõdus kolbe. Kui silinder pole väga ovaalne, võiks peegelpinna jämedama hooniga karedamaks tõmmata vähendamaks õlikulu.
- Martin
- Klubiliige
- Postitusi: 2789
- Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
- Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
- Asukoht: Keila/Tallinn
- Has tänanud: 30 korda
- Been tänatud: 83 korda
Re: K: Mootori kapitaal remont
Kuskohas sul see kett 200€ on?raudpats0 kirjutas:keti hinnaga osta kaks mootorit bemmi pealt. kett üle 200 euri

Aga forsis pakuti alumise keti hinnaks 24 ja ülemine 30 midagi, autoladu ja ladu24 pakuvad suurusjärku vastavalt 30 ja 40, olenevalt tootjast.
Uus mootor tundmatus seisus maksab kuskil 200€, kaaned on need mis sealt lähevad üldjuhul. Ise enesest praegune mootor on ka see "enam-vähem" seisus ainult lahti olen tirinud, plokikaan on veel peal.
Peab kuidagi silindri läbimõõtu mõõtma hakkama. Manuaalis on kirjas et 80,25 on juba 1. oversize kolvirõngad ja maksimum ovaal 0,04mm. Tundub et see mootori kap remont tuleb liigitada mõtetu ürituse alla.*
EDIT: Panin alguses numbrid valesti 1 kolvi hind on 90€


53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
Re: K: Mootori kapitaal remont
1 korraliku hooniga silindrid üle
2 uued rõngad (ilma hoonimata mõtetu)
3 plokikaane töö klapid juhtpuksid kui on kulunud ja nukkvõll üle vaatata.
4 korralik puhastus kõigile osadele ja kanalitele+ kõik uued tihendid.
5 saaled kui kulunud vahetada.
6 õlipump lahtivõtta üle kontrollida.
Nii peaks päris hea saama. kui kasvõi ühes neis kuues punktis kahtled siis ära alusta selle tööga.
2 uued rõngad (ilma hoonimata mõtetu)
3 plokikaane töö klapid juhtpuksid kui on kulunud ja nukkvõll üle vaatata.
4 korralik puhastus kõigile osadele ja kanalitele+ kõik uued tihendid.
5 saaled kui kulunud vahetada.
6 õlipump lahtivõtta üle kontrollida.
Nii peaks päris hea saama. kui kasvõi ühes neis kuues punktis kahtled siis ära alusta selle tööga.

- raudpats0
- Huviline
- Postitusi: 2465
- Liitunud: 19 Sept 2007 18:59
- Asukoht: Tartu
- Has tänanud: 23 korda
- Been tänatud: 15 korda
Re: K: Mootori kapitaal remont
200+ euri on korralik bayerlase ketikomplekt e. originaal.
sisaldab 2 ketti pinguti ja tallad(3tk)
sisaldab 2 ketti pinguti ja tallad(3tk)
119BDD-110kw automaat caravan 2002
2003 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
1993 2,0 ***kw nelik kupee
2004 2,5 128kw nelik SUV
tel: 58162851
2003 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
1993 2,0 ***kw nelik kupee
2004 2,5 128kw nelik SUV
tel: 58162851
- Martin
- Klubiliige
- Postitusi: 2789
- Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
- Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
- Asukoht: Keila/Tallinn
- Has tänanud: 30 korda
- Been tänatud: 83 korda
Re: K: Mootori kapitaal remont
See juba on suht asine pakkumine. Rääkisin paari sõbraga ka, kes kuidas kunagi low budget taastamist teinud oli. Et uued rõngad ja vanad kolvid, sest rõngad on need, mis rõhku pidmama hakkavad, mitte kolvid. Aga pigem otsisin tõsisemate meeste arvamust, mitte külajutte. Hoonimise teen ise. Klappidega tahtsin sooveldamist teha, jälle kodune värk, pm põlve otsas tehtav. Nukkvõll on juba minu enda poolt vaadatud, täitsa kena, mingeid erilisi kulumisjälgi ja mõrasid pole. Ülejäänud on selline, et hetkel ei oska miskit öelda, aga kui teha tuleb, siis... nojah, mis siis ikka.GCC kirjutas:1 korraliku hooniga silindrid üle
2 uued rõngad (ilma hoonimata mõtetu)
3 plokikaane töö klapid juhtpuksid kui on kulunud ja nukkvõll üle vaatata.
4 korralik puhastus kõigile osadele ja kanalitele+ kõik uued tihendid.
5 saaled kui kulunud vahetada.
6 õlipump lahtivõtta üle kontrollida.
Nii peaks päris hea saama. Kui kasvõi ühes neis kuues punktis kahtled siis ära alusta selle tööga.
Oleks võinud kohe öelda, et komplekti mõtled, ma rääkisin ketist endast.raudpats0 kirjutas:200+ euri on korralik bayerlase ketikomplekt e. originaal.
sisaldab 2 ketti pinguti ja tallad(3tk)
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
Re: K: Mootori kapitaal remont
Martink91 kirjutas:See juba on suht asine pakkumine. Rääkisin paari sõbraga ka, kes kuidas kunagi low budget taastamist teinud oli. Et uued rõngad ja vanad kolvid, sest rõngad on need, mis rõhku pidmama hakkavad, mitte kolvid. Aga pigem otsisin tõsisemate meeste arvamust, mitte külajutte. Hoonimise teen ise. Klappidega tahtsin sooveldamist teha, jälle kodune värk, pm põlve otsas tehtav. Nukkvõll on juba minu enda poolt vaadatud, täitsa kena, mingeid erilisi kulumisjälgi ja mõrasid pole. Ülejäänud on selline, et hetkel ei oska miskit öelda, aga kui teha tuleb, siis... nojah, mis siis ikka.GCC kirjutas:1 korraliku hooniga silindrid üle
2 uued rõngad (ilma hoonimata mõtetu)
3 plokikaane töö klapid juhtpuksid kui on kulunud ja nukkvõll üle vaatata.
4 korralik puhastus kõigile osadele ja kanalitele+ kõik uued tihendid.
5 saaled kui kulunud vahetada.
6 õlipump lahtivõtta üle kontrollida.
Nii peaks päris hea saama. Kui kasvõi ühes neis kuues punktis kahtled siis ära alusta selle tööga.
.
Oled õigel teel minu soovitatud nimekiri on kodus teostatav, kui kolvid terved siis ei näe põhjust neid vahetada. Miskit veel küsida siis vastan ikka. (eelmise ametina ma remontisin igasugu tehnikat ja mootoreid.)
- raudpats0
- Huviline
- Postitusi: 2465
- Liitunud: 19 Sept 2007 18:59
- Asukoht: Tartu
- Has tänanud: 23 korda
- Been tänatud: 15 korda
Re: K: Mootori kapitaal remont
võib ka juhtuda et kõiki kolme keti hammasratast on vaja.
mis esimese ketijooksu puhul tavaliselt pole vajalik.
ehk siis kui on ilusti käinud mootor siis on keti hammasrattad nii ära kulunud et uut ketti peale pole võimalik panna.
kardan/loodan et sellise läbisõiduga mootoreid meil enam väga ei liigu.
mis esimese ketijooksu puhul tavaliselt pole vajalik.
ehk siis kui on ilusti käinud mootor siis on keti hammasrattad nii ära kulunud et uut ketti peale pole võimalik panna.
kardan/loodan et sellise läbisõiduga mootoreid meil enam väga ei liigu.
119BDD-110kw automaat caravan 2002
2003 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
1993 2,0 ***kw nelik kupee
2004 2,5 128kw nelik SUV
tel: 58162851
2003 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
1993 2,0 ***kw nelik kupee
2004 2,5 128kw nelik SUV
tel: 58162851
-
- Huviline
- Postitusi: 1093
- Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Re: K: Mootori kapitaal remont
Hoonida Sa võid kodus kui silindrid ellipsisse kulunud siis suht mõtetu projekt.Siis tahab tera ja järgmist gruppi sisse.Võta lahti ja mõõda üle kui ok siis tee.Ennem lahti võtmist võid silindris ka surved mõõta kui erinevus suur tuleks viga üles otsida.Klapipesasid peaksid vaatama kas põlenud kui vaja lased uued pesad lõigata ja uued klapid sisse.Samas võiks sääretihendid vahetada, plokikaanepoldid peaksid nagunii uued panema jne jne õlipumpa võiks ennem jälgida , mis teeb surve kuidas käitub kui Sul juhuslikult täielikult uut pumpa ei ole.Kui on soovitaks peale vahetust ka selle käitumist jälgida igaks juhuks.Pole see mootori tegemine põlve otsas suurem asi ja odav lõbu diisli puhul eriti.Silmaga pooli asju ei näe ega küünega kaapides mõõta tuleb asju mõõteriistadega ja tundega ei käi poldid asjad kinni mootoris.
- Martin
- Klubiliige
- Postitusi: 2789
- Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
- Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
- Asukoht: Keila/Tallinn
- Has tänanud: 30 korda
- Been tänatud: 83 korda
Re: K: Mootori kapitaal remont
Tänud kõikidelevastanutele.
Täna tegin selle mootori lahti ja vaatasin otse südamesse. Mina olen veidi hämmingus, ja tegelikult veidi ka pahane, et alguses altpoolt ei vaadanud.

Kas need pole mitte hoonimisjäljed. Mõõtsin 0,05 täpsusega nihikuga ovaalsust, okei, nihik pole ise enesest küll kõige parem mõõteriist selleks tööks, aga mingit ellipsit tuvastada ei suutnud, lisaks... kolvirõngad oleks nagu uued, vahe pole küll 0,2..0,4, kuid minu arusaama kohaselt pole rõngad kulunud. 2taktiliselt tsiklil oli kulunud rõngaste vahe 4-5mm(minu varajasem kogemus kolvirõngastega). Siis peaks veel olema silindril see aste, sealkohas kus ülemine kolvirõngas lõpetab liikumise... minul oli seal ainult tahma kiht. Kolb on tõesti väiksem, peal kirjas 79,96 minul siis mõõtmistulemus 79,4
Ja foto õli-tahma seguga kolvi ülemisest äärest.

400 000 tuhat sõitnud mootor siis eksole.
Uued poldid ja plokikaane tihend, (eeuesti)hoonimise teen vist ikka ära, seadeldiski sai juba soetatud. Kolvid kepsud kaalu ka, nagu kunagi mõte oli. Muidugi klappide sooveldamine ka, kuskilt pidi ju lekkima rõhk, kui käega vänta ringi ajasin. 2taktiline nõnda küll ei leki, kui selle mootori rõhk.(sisises nagu tühjenev rehv).
Täna tegin selle mootori lahti ja vaatasin otse südamesse. Mina olen veidi hämmingus, ja tegelikult veidi ka pahane, et alguses altpoolt ei vaadanud.
Kas need pole mitte hoonimisjäljed. Mõõtsin 0,05 täpsusega nihikuga ovaalsust, okei, nihik pole ise enesest küll kõige parem mõõteriist selleks tööks, aga mingit ellipsit tuvastada ei suutnud, lisaks... kolvirõngad oleks nagu uued, vahe pole küll 0,2..0,4, kuid minu arusaama kohaselt pole rõngad kulunud. 2taktiliselt tsiklil oli kulunud rõngaste vahe 4-5mm(minu varajasem kogemus kolvirõngastega). Siis peaks veel olema silindril see aste, sealkohas kus ülemine kolvirõngas lõpetab liikumise... minul oli seal ainult tahma kiht. Kolb on tõesti väiksem, peal kirjas 79,96 minul siis mõõtmistulemus 79,4
Ja foto õli-tahma seguga kolvi ülemisest äärest.
400 000 tuhat sõitnud mootor siis eksole.
Uued poldid ja plokikaane tihend, (eeuesti)hoonimise teen vist ikka ära, seadeldiski sai juba soetatud. Kolvid kepsud kaalu ka, nagu kunagi mõte oli. Muidugi klappide sooveldamine ka, kuskilt pidi ju lekkima rõhk, kui käega vänta ringi ajasin. 2taktiline nõnda küll ei leki, kui selle mootori rõhk.(sisises nagu tühjenev rehv).
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
- Faric
- Klubiliige
- Postitusi: 1302
- Liitunud: 19 Juul 2012 22:56
- Asukoht: Tartu
- Has tänanud: 14 korda
- Been tänatud: 15 korda
Re: K: Mootori kapitaal remont
Plokk peaks siin vägagi tihe olema, otsi pigem probleemi kaanest, klappide tihedust saab kontrollida vedelikuga, nt diiselkütusega, kalla sisse või väljalaske avast sisse ja vaata kas ladiseb kohe välja, immitseb või jääb pidama.
Klapitapid/tõukurid võta lahti ja pese puhtaks. Tüütu töö küll, aga saab asja.
Klapitapid/tõukurid võta lahti ja pese puhtaks. Tüütu töö küll, aga saab asja.
MB S211 E500 ja E200
Toyota LC HJ60
Toyota LC HJ60
- raudpats0
- Huviline
- Postitusi: 2465
- Liitunud: 19 Sept 2007 18:59
- Asukoht: Tartu
- Has tänanud: 23 korda
- Been tänatud: 15 korda
Re: K: Mootori kapitaal remont
Sul saabki kaanega tegutsemist olema.
Plokk paistab vajavat puhastamist ning mõõdud paistavad head olema.
Plokk paistab vajavat puhastamist ning mõõdud paistavad head olema.
119BDD-110kw automaat caravan 2002
2003 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
1993 2,0 ***kw nelik kupee
2004 2,5 128kw nelik SUV
tel: 58162851
2003 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
1993 2,0 ***kw nelik kupee
2004 2,5 128kw nelik SUV
tel: 58162851