Nüüd tuleb pikem jutt. Ilmselt. Panen pilte ka.
Igatahes, hilinenud tänud Jospale soovitamast veljesirgendust. Käis seal ka esimene sama poole oma. Mõra ja mõlk veljes lõid alles kuu aega peale teist poolt välja, olen aga üsna kindel et viga said samas kohas. Igatahes, mõistlikud tegelased hea hinna ja päris kärme tööga.
Kunagi ammu vahepeal sai õlivälp täis, tahtsin ära remontida ka ülekeeratud õlivanni korgi keerme. Uus kork olemas, kataloogi järgi suurem variant... ja ikkagi väike

Panin ta ikkagi silikooniga uuesti tagasi, natuke aega on pidanud, pool välpa on juba mahagi sõidetud uuesti, 336kkm on märkamatult 340 peale kerinud.
Samal ajal sai natuke muud pudi ka mootorisse topitud- õhufilter, rihmamajandus koos rullide ja löögileevendiga, samas laaris sai ostetud ka KKK tihend, mis sai millalgi ära purustatud ja kliimarihm, mis ootavad uut ettevõtmistuju ja kliimaradika peale panemist.
Genekapoolne rullik otsustas aga iseenesest alla 1000km hiljem poldi küljest ära irduda, jättes mind niimoodi jäätmejaama ukse taha vedelema. Sai juba endale abi järgi kutsutud, aga kuna sel läks aega, sai kohapeal käepäraste vahenditega murdunud polt välja saada ja juhtumisi samas mõõdus olemasoleva poldiga rullik tagasi panna. Siiamaani see ajutine polt sõidab seal, pärit on ta käigukasti kojast.
Udukatesse toppisin Tartu Raunexist soovitatud-tellitud (vist osrami) sinised "xenon look" pirnid. Läksin kohale ja küsisingi otse et "tahan midagi mis oleks ilus ja valge, nähtavusest on savi, kuna öösiti kunagi uduga ei sõida". Päris rahule jäin, pildil ei tee vahet aga silmaga päeval on tavalisest kollasest tüki valgem ja kenam.
Siis tuli starterisaaga kätte. Tõmberelee tujutsemine oli ammu teada, aga ikka venitasin edasi vahetust, kuna elmuti käest ostetu ilmselt sai pagasis kaasa sõites niipalju kloppida ja solvus lõpuks kui auto alla sai ja kärsatas pendiksi läbi. Vana vist solvus aga hiljem selle peale, et ma teda ei usaldanud enam ja jättis ka peaaaaaaegu tee peale juba. Oh well. Sain kiirelt E39 pealt Boshi originaali 2kw starteri. Mis te arvate, et see oli plug & play? Jajahh, ega ma siis sellest kirjutaks.
Tuli mingi tegelane oma mersu maasturiga õue, viskas starteri näppu ja kadus. Aku peal enne proovisin, töötab. Kui pärast lähemalt uurima hakkasin, tuli kuskilt mingi roostene veetilk välja. Egas midagi, kuna kaks starterit juba lahti-kokku laotud ja käsi soe, võtsin igaks petteks selle ka korra lahti. Välja tuli selline pilt:
No egas midagi, sai siis legoks laiali võtta, iga VIIMANE kui tükk starteri sees puhastada, õlitada, määrida ja kokku tagasi. Worth it.

Ma kujutan ette, et see oleks võinud väga halvasti lõppeda kui oleks otse peale lajatanud selle kammajjaa.
Eks vahepeal sai niisama nokitud vahepeal pisiasju, põhjaliku koristuse käigus käisin pagassi katte all ja tagavararattakoopas möödaminnes pindmised roosted Floral RSiga üle.
Jaaa siis see kits.
Tegelikult sai auto kahe päevaga kokku tagasi, aga ega jamamist oli omajagu. Kuna tööandja veidi juba survestas, ei tahtnud vasakut-tervet tiiba maha võtta, et terve ninaraam ühes tükis ära vahetada, tegin ühenduse kesk tuld mööda valtsijooni. VIGA. Kuna sinna nurka oli mats saadud enne kui auto minu kätte jõudis, on seal tule taga ka ikkagi kerge kasjakk sees. Selle aga avastasin, kui olin juba plekid parajaks lõiganud ja peaaegu paika sobitanud. No hea küll, ega siis enam midagi teha polnud, terve detail oli parajaks ratsitud, ega seda enam kokku pane- tegin olukorras parima, et detailid jooksma saada. Roostesurmatasin üksiti ka stangetala ära, kõik keevised ja lihvid läksid Zn-Al läbikeevitatava sprei alla. Kokku ta sai.

Küll esialgu prefl tulede ja erivärvi detailidega. Kapott tahab veel kõvasti sättimist, juhipool pole vahet ollagi, kundepoolt jookseks kass kapoti alla peaaegu. Samas augud on servades juba. Ilmselt hinged ka juba natuke varem väänata saanud ja peab nüüd täpsemalt ette võtma, et mis ja kust, vb jääbki üle ainult kapotikinnitusi suuremaks teha.
Vahepeal rehvivahetus- sain alla kasutatud Primacy3'd, kuidagi oluliselt parem pidavus on igalpool. Samas mõõt läks ka tagasi 235/45 peale 225/45 asemel. Kuidagi üleüldiselt parem on sõita.
Jätkuvad saagad:
*Mootori ja käigukasti vahel elab keegi. Mis ta must tahab ja miks ta seal kolistab ja vahepeal käiku lõpuni ei lahuta- ei tea. Tegelikult on vaja igaljuhul uut hooratast, vb veel midagi.
*Differ. Igaljuhul vaja välja vahetada, jube kolks käib seal taga juba. ^Done
*Midagi vist peab vaatama Toprani kardaanileevendi asemele, 5000km peale tundub, et hakkab vist kolmas alla andma. ^Accidentally done
*Pump+pihustiotsad on jätkuvalt tegemata, mitte väga esmajärjekorras küll hetkel
*Nina paika sättida, FL tuled millalgi tagasi leida ja detailiring värvi.
*Esiklaasi mõra on päris vastikuks läinud
*Radikas välja vahetada ^done
*Summuti maha ja ära lappida. Vb võtab üleliigset vääriskeraamikat ka vähemale... ^Half done
*Kliimaradikas paika panna.. Kas keegi teab, mis rõhku radikas hoidma peaks, tahaks igaks petteks kompressori otsas testida, aga ei tea kui palju julgeks sisse ajada?
*Selle ilusa "Turbo Diesel" kirjaga plastkäraka asemel midagi asisemat leiutada. Tahaks roostevabast torust teha, aga ei tea kas oskused lubavad. Variant on lasta teha, see aga eeldab natuke raha jälle. ^Done
*Naine nuiab tükk aega toonklaasi juba
*Pendelhoova puks ja mootoripadjad tahavad tegemist, siis on esiotsa veermiku ja pehmenduse osaga kõik natukeseks.
*Ilmselt millalgi hakkan väikest madaldussarja vaatama, praegu on ikka JUBE kõrge masin ja kurvis kaldub ikka korralikult.
*Midagi peab õlipläkutusega ka ette võtma, ikka päris asiselt sisselase ujub. Uuesti karterituulutus käsile võtta vist, Vivaldi tegi tähelepaneku, et ma jätsin ühe detaili puhastamata kui ma seda metallsvammi brake cleaneriga leotasin.
Ahja ülevaatusel võiks ka ära käia vist varsti...