4. leht 12-st

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 27 Mär 2017 21:11
Postitas M2x
Nagu lähemad tuttavad mind juba teavad- "Mees, kes ostis omale automaadi, et käike lihtsam lapata oleks".
Mõistus sai juba täitsa otsa, sai siis Kuno Talimaa käest natuke mõistust juure küsida. Tema arvamus oli, et solenoid on küll viimane asi, mis selles kompotis saba peaks andma, eks ikka juhtmestiku või juhtploki viga ole. No ma ei tea, juhtmestikku olen ma vist viis korda küll kontrollinud eri otste pealt, ainuke kontrollimata jupp on armatuuri alune, ajusse minev kimp, aga no come on- seal ikka lühist ei tohiks olla... Maal käies sain naabri garaaži kanali peale- kasti pistikud olid natuke õlisemad minu maitse jaoks, kui oleks võinud, aga peale puhastamist mingit muutust polnud. Täna sain MartinK käest teise aju, mingit muutust. Nüüd mul on kaks aju, null mõistust ja jätkuvalt loll kast. Ilmselt varun kastiõli ja mõni õhtu töö juurest lähen estakaadile ja löön põhjaaluse lahti, mingi juhtmejupp peaks kastis sees ka veel üle vaatama ja solenoidid laiali tõmbama, vaatama mis karul kõhus on. Tööl on õnneks 20 litrsune Brake Cleaneri kanku ja õliprits käepärast võtta.
Siitmaalt küsimusi laiale ringile- kui peaks tarvis olema uut solenoidi- kust leida? Mõni varuosapood taipab kuskilt tellida või peaks otsima kuskilt mõne mehaaniliselt kottis kasti, et sealt maha krudida?
Teiseks- hõbenooles topiti rõõmsasti Dexron VI kasti, väidetavalt ei peaks sinna enam Dexron III'e peale kallama? Kui III on minu lemmikkohas Erimellis lausa lahtiselt müügis, siis VI'ga on vähe keerulisem, kust seda mõistliku hinnaga leida?
Tegelikult peaks enne veel elektriosa üle kontrollima, kasvõi põlveotsa meetodil pika juhtmejupi ja multimeetri abil juhtmeotsad läbi helistama, aga neid va elektriskeeme on nadi leida, mis juhe kuhu jookseb, mida kontrollida ja kuidas mõõta, on minu jaoks veel natuke hämar maa... Eks ma vaikselt täiendan ja googeldan ennast, varsti olen ilmselt elektrik valmis kah..

Positiivsemast küljest, lammutasin kõrvalistuja esimese ukse laiali, kuna uksepiiraja raksus võimsalt. Korraks tuli mõte see üldse minema visata sealt, kuna juhi pool on piidapoolne kinnitus.. ehm.. veidike irdunud auto küljest.. et nagu väga ei häiri, kui teda seal pole. Võtsin ta juba maha ära ja siis vaatasin, et ega midagi hullu pole, puhastasin korralikult ära, uputasin korra käepärast olevasse saeketiõlisse kõik liikuvad osad ja toppisin ukse sisse tagasi. Vaikus majas. Vähemalt midagi head.

Väike projekt on salong LED'i peale üle viia, katsetan esimeste T10'ga spidos. Ideaalne ei ole, see et valgus pole päris ühtlane, ei häirigi üldse, silma riivab pigem rohekaks muutunud valgus. Ilmselt on kellade taga mingi kollakas värvikihi moodi asi? Peab midagi ümber katsetama sellega.. Laevalguses on igatahes ideaalne, jama on ainult see, et nn "automaatvalgustuse" funktsioon ei toimi. Uksed lahti tehes peaks ju laes midagi põlema minema? Või ei? Igatahes esimestesse pesadesse voolu ei tule ei nii- ega naapidi.
Kas keegi teab, mis pirnitüüp käib päikesesirmi peegli kõrvale? 36mmX6mm pirn on, aga sama suurt LED vastet ei õnnestunud leida, standard on 36x12. Õnnestus leida "smokey" stiilis 36x8mm LED, tellisin need, katsetan ära kas mahuvad. Samuti tuli peotäis 8.5d pirne tellimusse, eks kuu aja pärast jõuavad meite maile ilmselt...

Ahjaa, ükspäev otsustas pumbakaas oma elu elama hakata ja iseenesest peale nihkuda. Soe tühikulu läks kuskile 0.4l/h peale ära. Tööriistade loomingulise kasutamise teel sain kaanepoldid lahti-kinni ja kaane 0.8 kanti tagasi toksitud ilma sisselaskekollet puutumata, seekord pingutasin natuke julgemalt kinni. Kui kasti ükskord käituma saab õpetatud, siis vaatab seda võimsuse värki veel..

Kinnituse leidis nüüd ka see, et all on AR35 kast, külje peal pirkal ilutseb kenasti. Ega Tomzz või keegi ei oska kommenteerida, kust see sinna saanud on? Väidetavalt leiab seda ju ainult X30XE ka Y32SE pealt? Mitte et mul selle üle hea meel ei oleks :P, lihtsalt üle keskmise tore üllatus.

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 27 Mär 2017 21:17
Postitas Rax
Ma ei tea kas mu vana kast on raudpatsil alles, aga seal oli küll uusi juppe külge pandud. kast toimis muidu ilusti. välja arvatud tagurpidi.

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 27 Mär 2017 21:19
Postitas Tomzz
see on 3,0 pealt :) eelmine kast oli hapu veits.

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 27 Mär 2017 21:23
Postitas Martin
milles see hapusus seisnes? äkki sellel kastil nüüd sama viga?
Kontrolli õli taset kastil ka. opcom selle kohta vist midagi ei öelnud, äkki kasti tuulutus umbes vms. Nüüd õli vähe, ega ju hõbenool ka ei ütle, palju õli kastist välja võeti.

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 27 Mär 2017 21:34
Postitas M2x
Ütlesid küll niipalju, et enne oli õli vähe. Mainisid veel, et õlipunn ei pidavat hästi pidama- lappisid ära aga mainisid, et tasub silmad lahti hoida punaste loigukeste suhtes. Siiani pole kusagil märganud. Kontrollin õli ära lähiajal, aga natuke kahtlen, et selles asi. Enne hooldust oli ka õli vähe, esimeselt teisele läks kerge pauguga väiksel koormusel, aga avariisse ei visanud. Nüüd toimis tükk aega ideaalselt ja siis laksust hakkas jamama.

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 27 Mär 2017 21:44
Postitas tanellenat
Mait seriously kirjuta vähem :D ma ei jaksa lugeda lihtsalt

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 28 Mär 2017 06:23
Postitas Tomzz
Martink91 kirjutas:milles see hapusus seisnes? äkki sellel kastil nüüd sama viga?
Kontrolli õli taset kastil ka. opcom selle kohta vist midagi ei öelnud, äkki kasti tuulutus umbes vms. Nüüd õli vähe, ega ju hõbenool ka ei ütle, palju õli kastist välja võeti.
ausalt öelda ma ei mäleta :D neid autosid on ikka läbi käinud ja on teisi aju mida mäletada :)

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 28 Mär 2017 09:14
Postitas raudpats0
Rax kirjutas:Ma ei tea kas mu vana kast on raudpatsil alles, aga seal oli küll uusi juppe külge pandud. kast toimis muidu ilusti. välja arvatud tagurpidi.
läinud too kast

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 28 Mär 2017 09:24
Postitas raudpats0
M2x kirjutas: Täna aga viskas lõpuks üle naelakrõbin. Kuna ilmateade päris Alaskat enam ei luba, siis sai edevus tervest mõistusest lõpuks võitu.



Image

mul samasugused aez tootja 16 tollised all praegu. kevad-sügis jalanõud autole :lol:

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 28 Mär 2017 09:37
Postitas M2x
Mul on 17 ja täitsa hästi istuvad suviseks alla :) peab aga uusi rehve hakkama vaatama, ei suuda ära otsustada laiust ainult, kas jääda 235 peale või panna 225

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 28 Mär 2017 09:46
Postitas Jürts
225 nõksa ökomad ja veeretakistus väiksem ehk imevähe parem tõmps.A pane 225/50,muidu 225/45 paneb spido korralikult villast.

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 28 Mär 2017 09:53
Postitas raudpats0
Jürts kirjutas:225 nõksa ökomad ja veeretakistus väiksem ehk imevähe parem tõmps.A pane 225/50,muidu 225/45 paneb spido korralikult villast.
mul roheline hammustas suverehviga rohkem kütet kui talvistega.
225/45 r17 vs225/50 r16

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 28 Mär 2017 16:42
Postitas Jospa
M2x kirjutas:Mul on 17 ja täitsa hästi istuvad suviseks alla :) peab aga uusi rehve hakkama vaatama, ei suuda ära otsustada laiust ainult, kas jääda 235 peale või panna 225
Ma ei kurda 235, pigem 225 viskas augus rööpas rohkem. Naljaks et just laiema rehviga kadus see anomaalia ära. Velje laius 7.5

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 28 Mär 2017 17:22
Postitas Martin
Jürts kirjutas:225 nõksa ökomad ja veeretakistus väiksem ehk imevähe parem tõmps.A pane 225/50,muidu 225/45 paneb spido korralikult villast.
Tegelikult ei ole veeretakistus rehvi laiusega seoses. Väga olulist rolli mängib materjali kõvadus. Rongi ratas veereb näiteks väga hästi, samas kumm paindub läbi ja mida pehmem, seda rohkem paindub. Okei, rongi ratas on küll kitsas tegelikult, aga tonnaaš on see eest kordades suurem. Ühe vaguni täismass oli vist 80tonni, see teeb 10tonni ühe ratta kohta ja veereb nagu kuullaager. No ja kui me sõidaks autodel teras ratastega ringi, siis kolin ja pidurdusmaa oleks meeletud.
See selleks, aga kindlasti mängib kütusekulus rolli rehvi esiplaani pindala, ehk siis see osa mis maa ja auto põhja ning rehvi laiuse vahele moodustab selle piltlikult öeldes ristküliku.
Autot madalamaks lastes võidab kindlasti kütusekulus, aga rehvi laiemaks venitades hakkab pindala jälle suurenema.

Minul läks tagumine rattalaager laia rehviga vaiksemaks. Vahetus oli niiehknaa plaanis.

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 28 Mär 2017 18:22
Postitas Jürts
tanellenat kirjutas:Mait seriously kirjuta vähem :D ma ei jaksa lugeda lihtsalt
+1 :mrgreen: