Tere! Kunagi oli siin teema kus oli pikalt juttu kuidas 2.5td 96kw mootorit edasi aidata. Kahjuks ei leia seda teemat ülesse. Ehk keegi viitab sinna või jagab kogemusi.
Plaan on oma masinat natuke järgiaidata. Võtmete käes püsimisega pole probleeme, lihtsalt tahaks teada kuidas väikeste muutustega võimalikult palju jõu lisa saada. Kuna turbo on vana ja väsinud siis ootab ka ees turbo vahetus. Kõrgsurve pump on kulunud ja seegi ootab vahetust.
Andke infot ja jagage kogemusi.
Kui sõna sõnalt võtta, siis chip on vale asi mida teha, remap on õige. Ainuüksi remapiga saab 96elt 125e kWini. Suurem cooler, suurem turbo, tõstetud turbo rõhk. See oleks odav ots. Kallima puhul tuleks mootor maha katkuda, ja seest korda teha- vajadusel rõngad vahetada, blokk hoonida, plokikaanes klapipesad sooveldada/lõigata, oleneb kui hull asi on, sellel plokilkaanel sisse/väljalaske portimine eriliselt juurde ei pidavat andma. See on juba kallim, aga tulemus on ka parem. Lisaks kõrgsurve pumpa suurem plunser,või mehhaaniline pump, kellegil siinsetest olevat ka patroli oma peale pandud. Tavalise mootori remap on ca 150€ kui tahad custom remapi(tõstetud rõhud jms), siis läheb kallimaks, aga seda hinda mina enam öelda ei oska. Tavaline värk on, et tollest mootorist võetakse 150kW välja, edasine on juba raskem, aga tehtav.
Kas on olemas suurema tootlikusega turbo mis sobiks nii, et ei peaks mootori poolset kinnitust ümber tegema. Bmw 2.4td turbo ehk. Kindlasti tuleb ka chip ehk remap
Mul kah 3.0 oma peal, aga mitte see kõige parem. Mul on siis 2225(vist oli see number), kõige parem oleks 2560. Iseenesest need 3.0 omad on kõik muutuva geomeetriaga ja ka 2.0D ja 2.5D peal samad. 2560 on kõige raskem leida, pandi vist ainult 7ndale seeriale ja x5ele. Nende turboga on aga see jant, et need muutuva geomeetriaga ja originaalis käib juhtimine vaakumiga, mida juhitakse omakorda elektroonika poolt. Ehk siis aretamist on. 2.4TD oma on jälle lihtne panna, ta on vanakooli westgatega ja toidab lõpuni välja, kuid hiljem tuleb taha jällegi, lisaks tuleb kolle teistpidi keerata, kuna ei mahtuvat muidu ära, ehk siis summuti tuleb ringi teha.
Mina ütleks, et remap tuleb kõige viimasena teha ja just custom siis, kuna sealmõõdetakse mootoris olevaid rõhke ja igast muid näitajaid, mis peale aretamist erinevad kõvasti originaalist. Ja nende näitajate baasil tehakse parim remap, vastavalt sinu soovile(performans/eco vms).
Chipi ja remapi vahe seisneb selles, et chip on üldjuhul box/vahest ka lihtsalt takisti, mis lollitab mingeid näitajaid lihtsalt ja sellega seoses ei pruugi enam mootor õigeid numbreid näidata jms. Remap on aga olemasoleva tarkvara(auto ajus) ümberkirjutamine.Milletõttu aju teab siiski millega tegeleb.
Mis moodi sa endal siis selle 3.0 turbo juhtima oled saanud. Vaakumit pole raske saada mootorist aga just n75(vist oli turbo solenoid) solenoidi juhtimine. Mis pöörde juures see 3.0 turps taha tuleb ? Keegi ohkab ehk selle 2.4 turbo margi panna?.
Kas orginaalis on omegal peal mingi mitsu turbo? Igaljuhul see turbo on juba suht õhtus, masin on hakanud õli sööma ja hommikuti teeb turbo korraliku vilet .
Bemmidele tootis turpse vist ainult garrett firma ?
Kuna plaanid väljalase nigunii ümber teha 2.5 tollise roostevaba peale siis pole probleemi kuid midagi seal muutma peab.
Hetkeseisuga on 3.0 turbo aretus mul pooleli. Ta on mul lihtsalt tuugalt kõige effektiivsemasse asendisse lükatud ja puhub 1,5bari, kõvasti gaasi anda siis saab ka 1,6 kätte. Kuna mul egrilt on toru eemaldatud, aga pimedaks pole tehtud siis üleliigne rõhk lekib sealt välja. Mõte on aga sedamoodi, et võtsin originaal turbo akuaatori ja panin rõhu pealt tööle, ehk siis teatud rõhuni jõudes hakkab labasid ebaeffektiivsemaks pöörama. Turbo mis peale panin, aga oli kõige odavama otsa oma(otsisingi prooviks just mingit juustu) ja seetõttu ei tööta just kõige paremini(külmkoja labad olid täkkeid täis).
Originaal turbo olevat jah mitsu oma, kuid minu käest läbi käinud kahel turbol olid külmkoja peal BMW kirjad. Mul üks orikas turbo müügil 0 lõtku ja lekkimisega.
Ostsin just org. Korraliku turpsi, nii kauaks kuniks korraliku töötava kompoti välja mõtlen. Ex sedagi saab nõksa peale kruttida. Kuna väljalase läheb nigunii vahetusse siis vaevalt see halvem saab kui ennem. Sa martink91 jaga oma teadmisi ja ehitus pilte kah, siis teab vaadata kuhu poole hoida ja mida muuta parima tulemuse saavutamiseks.