K:Kiirustundlik roolivõimendus.
K:Kiirustundlik roolivõimendus.
Selline värk siis,et minu masinal on kiirustundlik roolivõimendus.Hiljaaegu muutus rool kudagi raskemaks,asja uurides avastasin,et keegi on ise roolikarbi küljes olevale el.klapile juhtmed vedanud ja seda selliselt,et klapil on pidev vool peal kui süüde sees.
Kas asi ei peaks umbes nii olema,et kiiruse kasvades läheb rool raskemaks ja kohapeal(nt.parklas manööverdades)on rool jällegi kergem.Mul koguaeg rool kerge,kuna see klapp mis roolikarbis peaks õli läbivoolavust vms.vajadusel piirama on koguaeg avatud.Põhimõtteliselt on mul asi nii,et on pidev toide ja mass,ei mingit vahepealset varjanti,ehk siis ON-OFF süsteem.Proovisin siis et kudas on kohapeal ühe näpuga rooli keerata kui sellel klapil vool ära võtta,rooli keeramine muutus ikka tuntavalt raskemaks ja siis keeramise ajal uuesti vool klapile peale ja võis vabalt ühe näpuga rooli keerata.
Rool küll siiski mõistuse piires kerge(mitte nagu vanadel USA masinatel)aga siiski natuke närib hinge see,et keegi on sellise nö.pooliku lahenduse asjale välja mõelnud.
Oskab keegi asja kommenteerida,mis moodi asi omegal tegelt käib,kas ABS anduri kiiruse signaal peaks kudagi seda roolivõimendust juhtima jne?
Kas asi ei peaks umbes nii olema,et kiiruse kasvades läheb rool raskemaks ja kohapeal(nt.parklas manööverdades)on rool jällegi kergem.Mul koguaeg rool kerge,kuna see klapp mis roolikarbis peaks õli läbivoolavust vms.vajadusel piirama on koguaeg avatud.Põhimõtteliselt on mul asi nii,et on pidev toide ja mass,ei mingit vahepealset varjanti,ehk siis ON-OFF süsteem.Proovisin siis et kudas on kohapeal ühe näpuga rooli keerata kui sellel klapil vool ära võtta,rooli keeramine muutus ikka tuntavalt raskemaks ja siis keeramise ajal uuesti vool klapile peale ja võis vabalt ühe näpuga rooli keerata.
Rool küll siiski mõistuse piires kerge(mitte nagu vanadel USA masinatel)aga siiski natuke närib hinge see,et keegi on sellise nö.pooliku lahenduse asjale välja mõelnud.
Oskab keegi asja kommenteerida,mis moodi asi omegal tegelt käib,kas ABS anduri kiiruse signaal peaks kudagi seda roolivõimendust juhtima jne?
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
107kw caravan.Man+LSD
Re: K:Kiirustundlik roolivõimendus.
Mul on jälle pidevalt selle raske rezhiimi peal. Kuhu see juhe seal roolikarbis jookseb ja missugust voolu peale saata? Tahaks ka vahelduseks kätt puhata.
Re: K:Kiirustundlik roolivõimendus.
forum/viewtopic.php?f=15&t=2652" onclick="window.open(this.href);return false; panin ühe häguse pildi sinna,ehk saad aru,mis ja kus.20cd kirjutas:Mul on jälle pidevalt selle raske rezhiimi peal. Kuhu see juhe seal roolikarbis jookseb ja missugust voolu peale saata? Tahaks ka vahelduseks kätt puhata.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
107kw caravan.Man+LSD
Re: K:Kiirustundlik roolivõimendus.
Elektriskeemi järgi peaks kuskil eraldi juhtplokk olema:
K41 - juhtplokk, Y25 - solenoid

1. BRWS 0,75 (XD12 ABS/TC) pruun/valge
2. SWVI 0,75 (solenoid) must/lilla
4. BLRT 0,75 (WEG143, see on ka maki pistikus) sinine/punane
5. SWGR 0,75 (solenoid) must/hall
6. SW 0,75 (F14 20A) must
8. BR 0,75 (mass) pruun
Number (0,75) näitab juhtme ristlõiget.
K41 - juhtplokk, Y25 - solenoid

1. BRWS 0,75 (XD12 ABS/TC) pruun/valge
2. SWVI 0,75 (solenoid) must/lilla
4. BLRT 0,75 (WEG143, see on ka maki pistikus) sinine/punane
5. SWGR 0,75 (solenoid) must/hall
6. SW 0,75 (F14 20A) must
8. BR 0,75 (mass) pruun
Number (0,75) näitab juhtme ristlõiget.
Re: K:Kiirustundlik roolivõimendus.
Oskab ehk keegi öelda kui suur pinge paigalseisva autoga solenoidile rakendatakse?
Re: K:Kiirustundlik roolivõimendus.
Mul pidevalt 12v toide peal ja kohapeal keerab rooli suht vabalt ühe näpuga äärest-äärde.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
107kw caravan.Man+LSD
Re: K:Kiirustundlik roolivõimendus.
Kas sul eesmine sigaretisüütaja ja tagaklaasi soojendus töötavad?? Minul aitas raske rooli puhul kaitse nr 14 vahetus.20cd kirjutas:Mul on jälle pidevalt selle raske rezhiimi peal. Kuhu see juhe seal roolikarbis jookseb ja missugust voolu peale saata? Tahaks ka vahelduseks kätt puhata.
Vahel töötasid asjad kuid vahel mitte, ja rool oli koguaeg raske, vahetasin kaitsme ära ja peale seda töötasid kõik korralikult, ka rooli muutuv võimendus hakkas korralikult tööle.
Minu puhul aitas selline asi.
Re: K:Kiirustundlik roolivõimendus.
Taies kirjutas:Kas sul eesmine sigaretisüütaja ja tagaklaasi soojendus töötavad?? Minul aitas raske rooli puhul kaitse nr 14 vahetus.20cd kirjutas:Mul on jälle pidevalt selle raske rezhiimi peal. Kuhu see juhe seal roolikarbis jookseb ja missugust voolu peale saata? Tahaks ka vahelduseks kätt puhata.
Vahel töötasid asjad kuid vahel mitte, ja rool oli koguaeg raske, vahetasin kaitsme ära ja peale seda töötasid kõik korralikult, ka rooli muutuv võimendus hakkas korralikult tööle.
Minu puhul aitas selline asi.
Eelpool näidatud skeemil on ka see kaitse nr 14 ära näidatud nii et jah, ei sagi toimida kui kaitse läbi.
Re: K:Kiirustundlik roolivõimendus.
Panen siis sellest kiirustundlikust roolikarbist(tavaline roolikarp tegelikult),solenoidist ja selle asukohast pildid.


Pildil olev pistik aga peaks olema solenoidi toite pistik,vähemalt värvid klapivad(opelisti poolt pandud skeemilt loen nii välja),must juhe lilla-triibuline ja must juhe halli-triibuline.

Nüüd oleks hea teada mis värvi on see K41 servotronicu relee?Minu masinal on see vist sealt armatuuri alt puudu.


Pildil olev pistik aga peaks olema solenoidi toite pistik,vähemalt värvid klapivad(opelisti poolt pandud skeemilt loen nii välja),must juhe lilla-triibuline ja must juhe halli-triibuline.

Nüüd oleks hea teada mis värvi on see K41 servotronicu relee?Minu masinal on see vist sealt armatuuri alt puudu.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
107kw caravan.Man+LSD
Re: K:Kiirustundlik roolivõimendus.
Minu masinal oli musta värvi ning Servotronic ilusti peale kirjutatud.Tim kirjutas:Nüüd oleks hea teada mis värvi on see K41 servotronicu relee?
Alloleval pildil on küll BMW relee, kuid Opeli oma nägi samasugune välja (võimalik, et A-osa on Boschi toodang ning kasutatakse mitmel margil)
