1. leht 1-st
K: pardakompuuter
Postitatud: 05 Dets 2011 21:18
Postitas vernikuku
Tere,
Mure siis järgmine autol vahepeal ei töötanud ja nüüd eile hakkas ise tööle ja näitas temperatuuri -40 kuid see langes vaikselt, kuid järgmisel päeval oli jälle -40 eest ja ei langenud enam. Mis võiks viga olla ja kus see välistemperatuuri andur üldse asub?
Ette tänades
Re: K: pardakompuuter
Postitatud: 05 Dets 2011 21:33
Postitas fallschirmjager
peaks asuma esibamperis , juhipool ja allääres.
Re: K: pardakompuuter
Postitatud: 05 Dets 2011 21:37
Postitas vernikuku
aga kuidas saaks selle termomeetri õigeks et ta mul sees näitaks õigeid numbreid?
Re: K: pardakompuuter
Postitatud: 05 Dets 2011 21:44
Postitas reims86
Vaheta temp. andur välja ja viga peaks olema läinud.
Re: K: pardakompuuter
Postitatud: 05 Dets 2011 21:47
Postitas vernikuku
reims86 kirjutas:Vaheta temp. andur välja ja viga peaks olema läinud.
aga kuidas seletada seda et tempetaruut langes -40 kuni -18 kuidas see võimalik on?
Re: K: pardakompuuter
Postitatud: 05 Dets 2011 21:48
Postitas vernikuku
Ega kellelgi juhuslikult sellest andurist pilti ei ole siis teaks mida otsida:D
Re: K: pardakompuuter
Postitatud: 05 Dets 2011 22:24
Postitas reims86
Re: K: pardakompuuter
Postitatud: 06 Dets 2011 05:33
Postitas Taies
vernikuku kirjutas:reims86 kirjutas:Vaheta temp. andur välja ja viga peaks olema läinud.
aga kuidas seletada seda et tempetaruut langes -40 kuni -18 kuidas see võimalik on?
Seal temperatuuri anduri sees peaks olema väike soojusele reageeriv niidike (ehk siis soojendes paisub ja jahenedes tõmbub kokku), mille tagajärjel niidi takistus suureneb või väheneb. Tavaliste metallide puhul takistus soojenedes suureneb kuid pooljuhtide(germaanium ja räni) takistus soojenedes väheneb. Takistuse muutudes jõuab auto ajule teatav pinge mille järgi arvutab ta temperatuuri, mille ta omakorda sinu kompuutri ekraanile kuvab. Sinu situatsiooni puhul kui on -40 siis peaks olema see niidike katki(aju jaoks takistus lõpmatuseni) ja ajule ei jõua mitte mingi pinge. Kuid kui ta vahepeal langeb siis võib ta saada vahepeal kontakti või ei ole päris puruks vaid natuke vigane ning niidi diameeter ei ole enam sama. Mistõttu jõuab ajule teine pinge kui ta tegelikult olema peaks, sellest ka vahepealne kõikumine.
Palun parandage mind kui ma eksin, kasutasin oma väheseid teadmisi ning natuke oma olematut loogikat.
Lugupidamisega,
Raivo.
Re: K: pardakompuuter
Postitatud: 06 Dets 2011 11:26
Postitas eedu32
respekti Raivo
Re: K: pardakompuuter
Postitatud: 07 Dets 2011 21:19
Postitas o:mega
Igasugused mehaanilised temperatuuriandurid mõõdavad tegelikult takistust. Sul võib viga olla ka vigases juhtmes. Mõni päev on juhe märg ja näitabki ülisuurt takistust. Soolase teega peaks siis soojeaks ilma näitama

-40 asemel -35 näiteks. Andur ise on vasakul pool tüübliga esistange all kinni. Kohe pasunate juures ja anduri juhtmed peaks olema sinised mäletaist mööda. Viska aga pikali ja näed kohe. I´ts easy. Muidugi, alati võib ka spetsialistil lasta üle vaadata.
Re: K: pardakompuuter
Postitatud: 09 Dets 2011 16:28
Postitas broadcast
Mäletan kui paar aastat tagasi Trondheimis sai omegaga käidud tekkis mul ka anomaalia temp. anduriga. Külma oli vist ca 10-11c aga mingil hetkel hakkas see kiirelt langema kuni -38 kraadini. Tekkis juba maailmalõpu tunne, et mida ilmaga nüüd juhtus.

Ja seda anomaaliat jätkus paari-kolmesajaks kilomeetriks, peale mida oli kõik jälle ok. Siiamaani. Ju midagi ära külmus.. Müstish..
Re: K: pardakompuuter
Postitatud: 11 Dets 2011 20:00
Postitas op
Mul mure selline et see seisab +7,5 ja +8 peal kõigub nende kahe numbri vahel.Kuigi õues on miinus kraadid.Sammuti pekkis we?