1. leht 2-st
K: Omega 2.5TDI lekkevool?
Postitatud: 03 Dets 2012 16:25
Postitas Andre2012
Tere foorumlased!
Kas keegi on teadlik kui palju on lubatud lekkevool tavaolekus Omega 2.5 diislil. Kuna talv tulekul, siis tahaks, et mingeid üllatusi käivitumisega ei tekiks kui suur külm tulekul. Mõõtsin masinal ära ja sain tulemuseks 50mA (0,05A), kuid mõningatel andmetel on seda palju, seega otsustasin siit järele uurida, mida Omega omanikud asjast arvavad.
Auto siis Opel Omega 2.5TDI, 96kw, 1996
Kõike küsimused on teretulnud ning veelgi enam on oodatud asjalikud vastused
Tänud!
PS! Otsides sellist teemat ei leidnud (vb olen kehv otsija).
Re: K: Omega 2.5TDI lekkevool?
Postitatud: 03 Dets 2012 17:39
Postitas Omega Sport Packet
Milleks lekkevoolu mõõta ja millega sa seda mõõtsid?
Kui lubatud väärtusi ületab siis selleks on kaitsmed autol ja kui need valed pesades siis lekkevoolust võib vabalt saada rikkevool.
Sa mõõtsid starteri käivitusmomenti we?
Aga tänud sulle kui need andmed õiged ja korrektselt mõõdetud, oskab juhet valida starterile.
Re: K: Omega 2.5TDI lekkevool?
Postitatud: 03 Dets 2012 17:58
Postitas kait
Omega Sport Packet kirjutas:Milleks lekkevoolu mõõta ja millega sa seda mõõtsid?
Kui lubatud väärtusi ületab siis selleks on kaitsmed autol ja kui need valed pesades siis lekkevoolust võib vabalt saada rikkevool.
Sa mõõtsid starteri käivitusmomenti we?
Aga tänud sulle kui need andmed õiged ja korrektselt mõõdetud, oskab juhet valida starterile.
Millest sa räägid??? Mis joga sa ajad???
aga teemast - 0.05 on vist veidi palju jah....aga omega puhul ei tea ka täpselt.
Sa peaksid mõõtma nii, et auto puldist lukku ja kuskil 20 minuti pärast, siis on kindel, et kõik juhtplokid on magama läinud.
Re: K: Omega 2.5TDI lekkevool?
Postitatud: 03 Dets 2012 18:24
Postitas Omega Sport Packet
Kuidas keegi lekkevoolust aru saab.
Ilmselt teema algataja pidas silmas nn kadu kui auto magab palju ta voolu tarbib samal ajal.
Sain ma nüüd õieti aru?
Re: K: Omega 2.5TDI lekkevool?
Postitatud: 03 Dets 2012 18:34
Postitas kait
Omega Sport Packet kirjutas:
Kuidas keegi lekkevoolust aru saab.
Ilmselt teema algataja pidas silmas nn kadu kui auto magab palju ta voolu tarbib samal ajal.
Sain ma nüüd õieti aru?
Tubli, viis!

Re: K: Omega 2.5TDI lekkevool?
Postitatud: 03 Dets 2012 19:02
Postitas Omega Sport Packet
Füüsika tunnist jäi midagi muud meelde aga see selleks.
Igati põhjendatud ettevõtmine, teinekord jääb pagassi või kuskile tuli põlema ja hommikuks aku tyhi aga see kajastuks juba teistes numbrites.
Re: K: Omega 2.5TDI lekkevool?
Postitatud: 04 Dets 2012 13:32
Postitas Andre2012
Tänud praegustele vastajatele. Mõtlesin jah seda tarbimist, mis toimub ajal, kui auto on nö sleep mode-is, kui sellel Omegal selline mõiste üldse eksisteerib

Eelmisel talvel oli mul kord selline juhus, et auto jäi kaheks päevaks -20C seisma ja siis käivitama minnes sain üllatuse osaliseks. Sai siis tookord tarbimine üle mõõdetud ning näitas miski 0,35A. Pärast seda kiskusin masinat seisma jättes +klemmi maha ning siis probleeme ei esinenud - seda siis seniks kuni probleem likvideeritud - kuskil olevat miski oksüdeerunud - ise ei tegelenud sellega.
Tagasi teemasse, siis mõõtsin tarbimist selliselt, et panin multimeetri Ampri režiimile ning ühendasin aku klemmi (vahet ei ole kumma) ja juhtme vahele, panin signa peale ning jätsin seisma miskiks ~20 minutiks (põhiline, et vahepeal vooluahelat ei katkestaks). Ma nüüd ei teagi, kas oleksin pidanud ehk kauemaks jätma või mitte, sest tarbimine pärast salongitulede kustumist oli 0,05A ning püsis muutumatuna ka pärast 20minuti möödumist.
Kokkuvõttes oleksin väga huvitatud, kui keegi sama masina omanikest, kellel elektrisüsteem korras, saaks üle mõõta standby voolu tarbimise ning jagaks seda infot. Siis tean, kas kisun kaitsmed välja ja uurin, mis juurikas siit paarkümmend mA endale ampsab või mitte. Endal on jäänud kuskilt meelde, et tavaauto tarbimine puhkeolekus peaks olema kuni 20-25mA. Mõnes mõttes ei usu, et Omega peaks mul võtma 50mA, sest puudub tänapäevastele autodele omane suur elektritarbijate arv, kuid vb, et eksin..
Re: K: Omega 2.5TDI lekkevool?
Postitatud: 04 Dets 2012 20:13
Postitas Omega Sport Packet
Oleneb, palju mida sul püsiva voolu all stardi valmis on.Millises seisukorras juhtmed.
Huvitav teema.
Võta akujuhtmed maha ja mõõda akut ennast.
Suht keeruline võrrelda, temp.mõjuvad jne.
50 megaamprit on tõesti palju

Re: K: Omega 2.5TDI lekkevool?
Postitatud: 04 Dets 2012 20:46
Postitas NoKia
Kus sa need megaamprid välja lugesid?
Täis peaga pole kah mõtet postitada...
Teemaalgatajale: kui aega saan, võin korra kah multimeetri vahele visata, saab mingeid võrdlevaid andmeid.
Re: K: Omega 2.5TDI lekkevool?
Postitatud: 04 Dets 2012 21:08
Postitas risto
Minu 2,6 v6 teeb kah nalja vahest..näiteks mitu nädalat kõik ok ja siis lambist aku tühi jälle...ööga tõmbab nii tühjaks,et hommikul pirnid hõõguvad ainult..mingit kindlat graafikut sellel pole..mida peaks vaatama?. Tuttaval seisab 91a fiat uno ja juba viiendat aastat..aastas korra on käima pandud ja liigutatud,et muru ei rikuks..klemmid on peal ja akut laetud ei ole,aga käivitub veel poolest pöördest

Re: K: Omega 2.5TDI lekkevool?
Postitatud: 04 Dets 2012 21:30
Postitas Omega Sport Packet
khm, huumorit peab ka natuke tegema.Ju milliampritest jutt
Re: K: Omega 2.5TDI lekkevool?
Postitatud: 06 Dets 2012 20:00
Postitas Andre2012
Nagu aru olen saanud, siis keegi pole veel voolutarbimist mõõtnud...

Re: K: Omega 2.5TDI lekkevool?
Postitatud: 06 Dets 2012 20:21
Postitas risto
Ma võin mõõta..hetkel kolm omegat hoovis 2,5td96kw 2.0 85kw ja 2,6 132kw...korralik tester on olemas,aga mille peale keeran,et õieti näitab?
Re: K: Omega 2.5TDI lekkevool?
Postitatud: 06 Dets 2012 20:44
Postitas Omega Sport Packet
Nii, mina sain ka kala kätte.
Ka aku nõrk hommikul.
Keskluk jukerdab.Paneb kinni ise lahti ja ise kinni ja öö otsa sedasi lõksutab.
Re: K: Omega 2.5TDI lekkevool?
Postitatud: 06 Dets 2012 22:27
Postitas Andre2012
risto kirjutas:Ma võin mõõta..hetkel kolm omegat hoovis 2,5td96kw 2.0 85kw ja 2,6 132kw...korralik tester on olemas,aga mille peale keeran,et õieti näitab?
Ma parem ei küsi, miks sul Omegaid tervelt kolm seal hoovis on

Igal juhul oleks huvitav, kui saaksid selle esimese ära mõõta siis (2.5TD 96kW). Ega siin miskit suurt kunsti polegi. Tõenäoliselt sul multimeetril 3 pesa: jäta must juhe COM pessa ning punane tõsta 10ADC pessa. Seejärel pane 10A peale osuti ning ühenda jadamisi akuklemmi ja juhtme vahele (suurt vahet pole, kas võtad + või - klemmilt juhtme maha). Mina surasin multimeetri ühe pistiku akujuhtmekinnituse vahele ning teise asetasin akuklemmile ning panin raskuse peale, et püsiks seal. Kapoti alt vajutasin ka kinni signaanduri (see mõjutas 0,02A) - aga sul ei pruugi seda olla... . Rohkem nagu ei oskagi öelda, mida teha.
PS! Aga teema jätkuks veel nii palju, et see lekkevool 50mA (0,05A) võiks küll olla väiksem, kuid minu probleem siiski peamiselt geneka laadimises, mis siis tarbijatega koos on ~13,5V, kuid peaks olema rohkem. See on täpselt piisav, et kõik tarbijad (tuled, soojendused, makk jms) töös hoida, kuid ebapiisav, et akut laadida. St, et minu aku tühjeneb peamiselt sellest, et käivitan masinat mitu korda päevas, kuid tagasi genekas kulutatud aku energiat väga ei lae (sõidan keskmiselt 50km päevas). Sellega on ka põhjendatud see, et kui aku toas korralikult täis laetud saab, siis esimesed päevad (5-6päeva) on starter käivitades väga ergas, kuid siis hakkab päev-päevalt aina uimasemaks jääma....minu loogika on selline - ei pretendeeri tõele.
Olen geneka kontrolliks/remondiks vaadanud välja kaks kohta:
http://www.generator-starter.ee/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; ning teine on CarSmart. Kas keegi oskab nende kahe kohta midagi kommenteerida või soovitada hoopis mõnda kolmandat kohta (Tallinnas).