Nii räägime elektriautost. Selle masina eesmärk on tõesti sõita punktist A punkti B , väiksemal distantsil. Minule isiklikult pole seda juustu vaja, käru ma sellega ei vea, maal ma sellega midagi ei tee, euroopas sõidan palju nii et seal pole ka midagi teha. Tihti käin Itaalias, 3200km üks ots, edasi-tagasi 6400km. Elektrikaga sõidan ca 200km ja siis pean leidma kiirlaadija mis ca. 25min laeb täis ehk ca 310 korda laadima ja kokku saan kui ma ei eksi siis 7750min kulub laadimiseks plus veel sõidutunnid - juhhei, ajaliselt olen astunud 100 aastat tagasi. Senikaua kuni ma poes piima järgi ei käi ning kontori tööd ei tee, pole mulle sellest masinast kasu. Pigem maksan rohkem kütuse eest ( disla või bena näol) kui see et ma pean eraldi ostma juurde veel eMH1 laadimissüsteemi mille pagaldus hinnd koos tootega on üle 1000euri.
Mis puutub Swirl süsteemi siis tean nii palju et see plokike minu Jeebil paneb klappe õigeaegselt sisselaskes liigutama et õhk liiguks blaa-blaa-blaaa. Võiks netist copida seda juttu, et näidata kui tark ma olen aga see ENAM mind ei huvita, katki läheb - ostan uue.
Tsiteerin sind: Tegelikult ongi kõige ökonoomsem sõit parimas väändevahemikus.
Ma ei usu seda, enamus minu masinad sõitsid alla väändemomendi. Nii benad kui dislad, et olla ökod. Kahtlen et mu disladel ( Nissan Primastar ja Jeeb GC) on valesti disainitud autod tehasest ning meelega nii tehtud et peavad sõitma alla väände momendi. Tõesti, maanteel on pöörded väändemomendil, linnas aga alla selle.
Liiga madalad, rõhutan l i i g a, rpm-id mõjutavad kütusekulu nii et masin võtabki rohkem kütti sest mootoril on koormus suur jne ... teate ise ka ...suurtel pööretel sama lugu. Selle jaoks ongi tootja poolt "sweet spot" tehtud, igal masinal ja jõuallikal on see erinev.
Tsiteerin: Lisaks võta malli kasvõi mootorite üldisest arengust. Ameeriklastel olid tohutult benssu rüüpavad kolakad, aga jõudu neil väga pole, sammuti siksid ja muud asja, jube palju võtavad kütust ja kw ka nagu pole. Nüüd on uuema aja autod, kubatuur on sarnane ja well, kütuse kulu on jube väike. Kuhu nüüd kadus loogika, et rohkem kütust võrdub rohkem jõudu?
Pole öelnudki et rohkem kütust võrdub rohkem jõudu! Ära topi sõnu suhu!Tol ajal ei olnudki väga levinud elektroonika, mootori ajud jne. Kõik käis tänapäeva mõistes robustsemalt, jõudu tõsteti sisselaske ümber ehitusest, väljalaske tuunimisest jne jne. Tänapäeva tehnika on nii piisavalt arenenud et terve klubipeale ei saa mee ka sellest aru. Miks? Esiteks on see keeruline asi ja teiseks ei tea ma ühtegi autotootjat kes avaldab oma inseneri tarkusi/lahendusi jne avalikult. Sa ei saa enam võrrelda autosid mis eelmisel sajandil käijasid päris palju mehhaaniliselt ja võrrelda masinaid mis kuvavad tänapäeval akende peale täies mahus HUD-i, NOD-i, AN/NVS-7,
AN/PVS-10 süsteeme ja mootori aju lükkab näiteks V6 väiksema gaasipedaali vajutusega välja juba 4 silindrit.
Tsiteerin sind:
Näitlikult võid kraanist madala survega 10L vett läbi lasta 10 minutiga ja sa võid 10x suurema survega sama koguse läbi lasta 1 minutiga. Ehk siis ma loodan et sellega said sa selgeks, miks suurem rõhk ei tähenda ilmtingimata suuremat kütuse kogust.
Ilma millegi seadistuseta (kahtlen et sa lähed Kärcheri survekat Wautseri juurde remapima - stage4 paluks! Sa ise oled siin öelnud et ilmtingimata rõhu tõstmisel ei suurendata kogust. Aga see ei ole enam sama võrdlus ju kui sa ütled et 10min lased läbi x kogust vett ilma surveta ja 1min lased läbi sama kogust vett survega. 10 min jooksul lased sa läbi surveta 100l ja 10 minsurvega lased 1000l. Järelikult kogus MUUTUB ju ilmtingimata (PS. Ilma seadistuseta) meil ei olnud juttu seda kuidas sa muudad mingisuguste arvuti programmi põhiste seadistustega survet vaid lihtlabane kompresioni põhimõte vms.
Mis puutub Pöšöösse ja F11 siis ma polegi väitnud et kahe erineva margi vahel saaks tuua mingid paraleeli. Ok lisame sinu oma siis vahe on selles et esimesest kahest sinu oma võtab kõige rohkem kütust.
Mootorid on erinevad juba ( ei tea mis on sinu sõbral ), minul liigub 1.6 HDI mis sõidab veel AdBlue peal ja on BlueEffenci, BlueSky, BlueSea ja kõik on Blue. Nagu neid autosid ei saagi võrrelda...nagu rekat ja traktorit võrdleks!
Mis puutub vendadesse Wrightid siis ennem neid juba lennati aga vahe oli selles, et nende lennukid ei suutnud kauem lennata, üldse euroopas lennati reaalselt 3 aastat hiljem lennuki enda ratastelt sest vennakesed whrightid kasutasi tol ajal monoraili...aga lennukid siia ei kuulu nii et jällei OT.
Jõuame nüüd remappimise juurde. Pole sellekoha pealt tark, pigem maksan a-la wautserile ja sõidan. Tean jah seda et kütusekulu kohati langeb, väändemoment tuuakse madalamale, tõuseb ja kw tõuseb ning kui gaasi annad siis M vajadusel tõuseb ka.
Aga no for fakk sake sina jahud mulle keerukamast protsessist rõhu tõstmisel ja mina räägin sulle kõige lihtlabasemast rõhu tõstmisest torus, millel puudub programm ning sa taod rauda mulle remappimisest millest teab peaaegu iga inimene kes oskab lugeda mingit VKM-i website promo juttu.
Sinu pentium 3-4 on lihtsalt piiranguks ehk mingit teatuid ühikuid saab välja pigistada ning arvuti ( kiibid ) on piiratud. Hiljem siis Progre aju selleks.
Aga praegu ei puutu teemasse: ei elektrisõiduk, ei remappimine jne vaid see et sinu masinainseneri teadus ( eeldan et tegeled mingit CNC pinkide/ toomismasinate õppimisele mis kasutavad arvuti programme ning lõikavad jooniste järgi ise mitte et keerad rullikut kuni jõutakse 4mm kriipsuni ) jääb kuidagi liiga keeruliseks, et saada aru kuidas kellegi konkreetne masin peaks töötama teatud pööretel, tava olukorras, stock võimsuses, tavakasutaja käes.
Ja ma ei väsi kordamast et ei ole ALATI nii...(ma isegi ei tea auto mudelit millega sõidetakse nii et vääne on stock settingus sabas) kõige ökom on vääne sabas ja kõrged pöörded!
Ma võiks ka keerulisemaks minna ja jõuda lõpuks välja selleni et väändemomendt jne: Äkki ma räägin sulle valvesüsteemidest, ATS-ssidest, valvekeskuste programeerimistest, HIK kaamera lahendustest ja nende programmeerimistest kuidas võiks hoida hoones elektrit kokku, et mu elektriauto/elektriautod laeks kiiremini/tõhusamalt täis või ei koormaks maja võrku ning elektri arve oleks optimaalsem, sest ma valisin elektri auto kuna mu swirl switch süsteem ei olnud väändemomendi nii optimaalne et pidin ostma endale elektriauto.
Viimane asi: Mis puutub minu postitustesse ja see et sa loed välja minust mingit emotsiooni, kus ma ketran ennast ülesse, siis see on juba väga vale arvamus. Kui ma oleks samasugune ka päris elus siis oleksin saanud juba suvekatel inimeste käest vastu nägemist! Vot kui ma oleks siis üles keeratud siis ma ilmselt caps lockiga kirjutaks ja sõimaks sind robustelt nii et su roppude sõnade leksikon täituks vähemalt kahes keeles
