Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtivad)

Kõik mõtted ja arutelud klubi külalistele ja mitte klubilistele
Vasta
veiks

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas veiks »

Jürts, minu poolt kribatud postitustes ei ole sõnagi juttu ahju jahutamisest, kui sa hoolega loed.
Laadimisaeg=soojendamisaeg teooria on võetud tootja juhendist, kui sa juhuslikult ei lehitsenud eelpool mainitud linke :wink:

Võimalik, et sõltuvalt mudelist võib mingeid iseärasusi olla.
Jürts
Omegaclub juhatus
Postitusi: 3224
Liitunud: 02 Okt 2007 19:10
Auto: omega 2,5 DTI 2002 a
Asukoht: Jõhvi
Has tänanud: 65 korda
Been tänatud: 73 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas Jürts »

Teooria on 1 asi,reaalsus hoopis midagi muud.Enamus inimesi ei sõidagi 50 kiltsa päevas,kas siis kõigil on akud tühjad koguaeg?Ei ole ju.Ja oomil näiteks ei saagi ju sõidusoojendit ise välja lülitada,kui just kogu soendust välja ei lülita :mrgreen:
Mina isiklikult ei juhindu sellistes asjades kellegi laua taga välja mõeldud teooriatest,vaid oma aastatega omandatud kogemustest ja vaistust.
Kleebiste omandamise,või klubiga liitumise soovi korral pöörduda minu poole läbi priva,või helistades 56643833.
Kasutaja avatar
oskaja
Klubiliige
Postitusi: 774
Liitunud: 13 Okt 2008 17:49
Asukoht: Tallinn
Has tänanud: 3 korda
Been tänatud: 26 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas oskaja »

no see aku laadimise variant vastab suhteliselt tõele, sest olenevalt nn. webasto võimsusest ja tüübist (kuiv või märg), tarbib ta ikka päris hea hulga voolu (kütuse pump, põleti küünal, põleti turbiin; "märja" ahju puhul salongi vent, jahutusvedeliku ringi ajamiseks el. mootor jne). veokeid on natuke kohatu näiteks tuua, sest esiteks on neil 2 suure mahtuvusega akut ja suur genekas mis neid toidab) ja teiseks on enamasti veokite päevane läbisõit piisavalt suur, et akusid laadida jõuaks. samas lühikeste otsade korral on ka veokite akud suhteliselt kiiresti tühjad.

jahutamise teema on kergelt absurd, sest ahjudel on sisse programmeeritud läbi põletamine ja samal ajal nad ka jahtuvad mingil määral. ehk siis töö tsükli lõpus undab ahi veel omaette natuke aega kuni kütuse jäägid on lõpuni põletatud ja põleti läbi puhutud (kui seda toimingut ei oleks siis oleks ahjud suhteliselt kähku tahmast umbes). see on ka üks peamisi põhjuseid miks ahjud tuksis on... kas programmis tekib iseenesest mingi error ja jääb see viimane tsükkel olemata või siis kasutaja ise teeb midagi mille tagajärjel tekib programmi viga ja tsükkel jääb puudulikuks. loomulikult on vigadeks ka töö olemusest tingitud normaalne kulumine kuid õige kasutuse korral on loomulik kulumine tunduvalt väiksem ja eluiga pikem.

jürts...kui ma õigesti aru saan siis sina räägid praegu ju lisa soojendist, mis töötava (auto)mootori puhul toodab sooja juurde... nagu igasugustel uuematel ökoj*nnidel on kombeks külge kruvida, sest mootor ise ei suuda enam piisavalt soojust toota. need ei saagi ju akut tühjaks tõmmata, sest töötavad ainult siis kui auto mootor töötab.
iseseisvad gerod ei tohiks teoreetiliselt kah tõiesti nulli tõmmata kuid teevad seda siiski. nimelt neil on aku tühjenemise vastane funktsioon olemas kuid see arvestab ainult pinge langust... sõidukate oma peaks seisma jääma kuskil 11,9V juures kui õigesti mäletan ja veokite oma oli vist 23,8V või 23,9V. Aga käivitamiseks vajaliku voolutugevust nad ei suuda arvestada ja sellest tekibki oht, et käivitamisel jääb starteril võimu väheks (eriti just külmade ilmadega).

ja see jutt põhineb kogemustel ning teoorial. :mrgreen:
veiks

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas veiks »

Mis puudutab aku laadimist ja seda eriti talvisel ajal siis mul on kogemus tuttavatelt nii viimase nädala, kui ka varasemast ajast, kus starter ei jaksa käivitada mootorit. Ja põhjuseks on lühikesed nö linnasõidud või siis lisa "musavõimsused" autos tümpsumas.
Lahendus tegelikult ongi akulaadijaga laadimise vajalikkus. See sõltub loomulikult aku vanusest, temperatuurist jms.

Minu küsimus Webasto kohta oli tingitud seetõttu, et mul puudub praktiline kogemus sellega ja teema pakkus huvi.
Jürts
Omegaclub juhatus
Postitusi: 3224
Liitunud: 02 Okt 2007 19:10
Auto: omega 2,5 DTI 2002 a
Asukoht: Jõhvi
Has tänanud: 65 korda
Been tänatud: 73 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas Jürts »

Siuke küssa FL meestele.Mul kliimal ECO sisse lülitatud.Ja kui süüte sisse keeran,vilgub ECO kiri 4-5 korda,siis jääb põlema.Küsimus olekski,kas teie omadel ka vilgub,või on see märk veakoodist?Tean,et volkaritel tähendab kliima kirjade vilkumine mingit viga.
Kleebiste omandamise,või klubiga liitumise soovi korral pöörduda minu poole läbi priva,või helistades 56643833.
Kasutaja avatar
offkicker
Huviline
Postitusi: 145
Liitunud: 03 Juun 2011 16:01
Asukoht: Põlva/Tartu

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas offkicker »

Tundub et kõigil teeb nii...Lihtsalt meeldetuletuseks, kuna kliima ju kuivatab õhku ja ECO reziimis võivad aknad udused olla
http://oldsite.omegaowners.com//forum/Y ... 121921/all" onclick="window.open(this.href);return false;
Jürts kirjutas:Siuke küssa FL meestele.Mul kliimal ECO sisse lülitatud.Ja kui süüte sisse keeran,vilgub ECO kiri 4-5 korda,siis jääb põlema.Küsimus olekski,kas teie omadel ka vilgub,või on see märk veakoodist?Tean,et volkaritel tähendab kliima kirjade vilkumine mingit viga.
Ω 2.2 DTI 2000a / Ω 2.5 TD 1999a / Ω 3.0 1998a / Ω 2.5 DTI 2003a / A6 1.9tdi / A6 quattro 2.5tdi / Insignia 2.0 CDTI 2009a
M: 2.0DTI ja 2.5DTI osadeks
Jürts
Omegaclub juhatus
Postitusi: 3224
Liitunud: 02 Okt 2007 19:10
Auto: omega 2,5 DTI 2002 a
Asukoht: Jõhvi
Has tänanud: 65 korda
Been tänatud: 73 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas Jürts »

Sellepärast tõmbab uduseks,et kui ECO nuppu sees pole,on kont järgi ja kui eco sisse lülitada,lükkab kondi järelt ära.Aga natuke kannatada,siis läehvad aknad taas kuivaks.Niiske ilmaga kipuvad jah muidu uduseks minema,aga 20 kraadise külmaga ei näe põhjust kahte suurt vendikat uhada lasta :mrgreen:
Kleebiste omandamise,või klubiga liitumise soovi korral pöörduda minu poole läbi priva,või helistades 56643833.
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas Tim »

Jürts kirjutas:Siuke küssa FL meestele.Mul kliimal ECO sisse lülitatud.Ja kui süüte sisse keeran,vilgub ECO kiri 4-5 korda,siis jääb põlema.
Mul vilgub 12 korda ja jääb siis põlema.

E: Op-com seade väidab et vigu pole ja kontroll testid läbis kliimaplokk edukalt.
Viimati muutis Tim, 10 Veebr 2014 09:31, muudetud 1 kord kokku.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Kasutaja avatar
Mirko587
Huviline
Postitusi: 176
Liitunud: 11 Okt 2013 08:27
Asukoht: Jõhvi

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas Mirko587 »

Samuti vilgub mitu korda ja klaasid ei ole uduseks läinud.
Opel Insignia HB 1.8 103kw
Kasutaja avatar
offkicker
Huviline
Postitusi: 145
Liitunud: 03 Juun 2011 16:01
Asukoht: Põlva/Tartu

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas offkicker »

Jürts kirjutas:Sellepärast tõmbab uduseks,et kui ECO nuppu sees pole,on kont järgi ja kui eco sisse lülitada,lükkab kondi järelt ära.Aga natuke kannatada,siis läehvad aknad taas kuivaks.Niiske ilmaga kipuvad jah muidu uduseks minema,aga 20 kraadise külmaga ei näe põhjust kahte suurt vendikat uhada lasta :mrgreen:
jah, täpselt seda ma püüdsingi öelda :D
kas need vendid mitte ei tööta ainult vajadusel...siis kui kliima radikas reaalselt kuumaks läheb?
lihtsalt kliimapump võtab mingil määral energiat ja sellest muutub (üsna minimaalselt) ka kütusekulu
Ω 2.2 DTI 2000a / Ω 2.5 TD 1999a / Ω 3.0 1998a / Ω 2.5 DTI 2003a / A6 1.9tdi / A6 quattro 2.5tdi / Insignia 2.0 CDTI 2009a
M: 2.0DTI ja 2.5DTI osadeks
Jürts
Omegaclub juhatus
Postitusi: 3224
Liitunud: 02 Okt 2007 19:10
Auto: omega 2,5 DTI 2002 a
Asukoht: Jõhvi
Has tänanud: 65 korda
Been tänatud: 73 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas Jürts »

No mul vedas isegi pakasega umbes 10 sekundiga vendid käima.
Kleebiste omandamise,või klubiga liitumise soovi korral pöörduda minu poole läbi priva,või helistades 56643833.
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas Tim »

offkicker kirjutas:kas need vendid mitte ei tööta ainult vajadusel...siis kui kliima radikas reaalselt kuumaks läheb?
lihtsalt kliimapump võtab mingil määral energiat ja sellest muutub (üsna minimaalselt) ka kütusekulu
Need hakkavad monentaalselt tööle.
Ja mootorile annab 3 ventikat+kompressor tuntava koormuse taha(mul õnneks 2 ventikat ainult töös).Mida nõrgem mootor seda tundlikum igasugustele lisade ringiajamisele.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Kasutaja avatar
Omega 978
Huviline
Postitusi: 522
Liitunud: 09 Sept 2008 16:54
Asukoht: Tallinn/Anija

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas Omega 978 »

Ei hakanud uut teemat tegema ning otsingust ei leidnud vastust. Kas roolikarp on omegatel sama, vahemikus 1994 - 2003?
Tänud ette! 8)
Pilt
Lemps

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas Lemps »

executivil peal servotronic FL 2,5 dti võimalik et ka teistel, see tähendab kiirusetundlik võimendi.
Seega ei ole kõik samad.
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas Tim »

Karbid ikka samad ja ülekanne kah sama.Parematel pillidel jahh solenoid klapp ka küljes aga seal polegi muud vahet.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Vasta